Gå til innhold

Egenandel på ct?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke mye peiling på egenandeler og slikt, også glemte jeg å spørre legen..

Jeg har fått beskjed om at jeg skal få tatt en CT-scan, men hvordan er nå dette når det gjelder pæng? Jeg må vel betale noe? Og hvor mye er det snakk om?

Flott hvis det er noen som har peiling... :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert du må betale. Jeg var nettopp på sykehus og da jeg spurte om betaling sa de at det ikke var slik lengre.

Skrevet

Hmm, det kan vel også avhenge av hva man er der for..?

Det blir vel for frekt å spørre om hvorfor du var der (?) så jeg lar det være... :ler::wink:

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg var på ct scanning her forleden pga. ryggen min, og betalte 130kr i egenandel, hvilket inkluderte vanlige røntgenbilder i tillegg. Det kommer nok litt an på hvor du bor og hvilken klinikk du skal til, men egenandelen ligger mellom 130 - 170kr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, jeg blir henvist til sentralsykehuset her, da. Og jeg skal vel kun ta ct antar jeg.. Av hodet. Legen håper å endelig få se hvordan et vakum vil fremstå på en scan... :ler:

Skrevet

Dersom du skal på NSS sender de deg i alle fall regning hvis du må betale, tror ikke de har kontantbetaling der lengre...Så da trenger du ikke bekymre deg for det med pengene der og da.

Det jeg fikk "gratis" var en slange i nesa og ned i svelget med et apparat koblet til. Ikke særlig behagelig...

Skrevet

Tror alle radiologiske undersøkelser har en viss egenandel. Kommer jo helt an på hvor du skal. Jeg tror det ligger mellom 130,- og 170,- som Lily sa. Prisene kan variere litt ettersom om det er på sykehus eller private røntgeninstitutter.

Lykke til med CT`n da :D

Skrevet

Jeg jobbet på et privat rtg. institutt, og der betalte man vel 145-170 kr i egenandel. Hadde man frikort så fikk man det gratis..

-x

Skrevet

xeyes : hva jobbet du som på røntgeninstituttet ?

Helsesekretær, sykepleier eller hjelpepleier eller noe ?

Kattepus :D

Skrevet

Kattepus: Jeg jobbet som sekretær og røntgen assistent :D

-x

Skrevet

Åh,- høres gøy ut! Jeg er helsesekretær og søkte på et røntgensenter her i distriktet, men har ikke hørt fra dem ennå. De skulle få et nytt diagnostisk apparat, og de kunne komme til å trenge en ansatt til i den forbindelse Men tror de har lagt det på hylla....

Nuvel,- holder kanskje med skolen....menmen.

Får vel bli radiograf i mitt neste liv! :D

Skrevet

Skrev en personlig melding til deg jeg, kattepus :D

-x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...