lady90 Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 (endret) Kjøpte nylig et par vintersko på footway i semsket skinn. Brukt de 1 gang igår, på snø. Det regna ikke, men gikk på snø på fortau og foran bilen. Har sikkert kommet noe snø på dem. Se bilde for hvordan de ser ut nå. Det er både en hvit stripe (salt) + 2 store våte flekker Brukte godt med impregnering før jeg tok de i bruk. Tåler de virkelig så lite? Har aldri opplevd dette på tidligere vintersko i semsket skinn. Om de selges som vintersko bør de vel også tåle noe vinterføre, om enn ikke regn? Endret 12. januar 2021 av lady90
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Du har fått salt på dem... Anonymkode: 4bbdc...760 3
lady90 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har fått salt på dem... Anonymkode: 4bbdc...760 Ja ser slik ut men også en stor våt flekk foran som ikke går bort
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 salt stains suede leather shoes Anonymkode: 7ba8b...c20
lady90 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): salt stains suede leather shoes Anonymkode: 7ba8b...c20 Så alt er salt og ikke bare den hvite kanten? Er en våt flekk foran.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Det har ingenting med kvaliteten på skoene å gjøre, men kan ha noe med kvaliteten på impregneringen å gjøre. Det eneste du kan gjøre er å prøve å fjerne flekkene (les på linken), og impregnere igjen. Sørg for å bruke god impregnering beregnet på semsket skinn (så den ikke forandrer preget på skinnet), og vær nøye med påføringen. Anonymkode: e33f8...88c 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 Salt hele den våte flekken å. Du kan jo bare tenke deg hvor stor skade salt gjør på biler så sier seg selv at semsket skinnsko ikke tåler salt. Anonymkode: 2d95b...a92 1
lady90 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Salt hele den våte flekken å. Du kan jo bare tenke deg hvor stor skade salt gjør på biler så sier seg selv at semsket skinnsko ikke tåler salt. Anonymkode: 2d95b...a92 Ser ut som jeg får returnere dem og få tilbake pengene. Har impregnert med Impregnering som skal passe alle materialer og vært nøye. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 9 minutter siden, lady90 said: Ser ut som jeg får returnere dem og få tilbake pengene. Har impregnert med Impregnering som skal passe alle materialer og vært nøye. Det er ingenting gale med skoene. Er jo du som ikke har vasket bort flekken og reimpregnert. Stakkars butikk som har deg som kunde. Anonymkode: a7dee...176 3
lady90 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ingenting gale med skoene. Er jo du som ikke har vasket bort flekken og reimpregnert. Stakkars butikk som har deg som kunde. Anonymkode: a7dee...176 Men skal man måtte reimpregnere hver gang de er brukt da? Dette var etter førstegangsbruk. Og jeg sto og skrubba på flekken igår for å få det bort Endret 12. januar 2021 av lady90
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 Ja, semskede sko tåler så lite. I vått/snøvær er det alltid dumt å bruke semskede sko. Anonymkode: b3ac5...d4b 3
lady90 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, semskede sko tåler så lite. I vått/snøvær er det alltid dumt å bruke semskede sko. Anonymkode: b3ac5...d4b Som sagt har jeg hatt semskede sko tidligere og brukte dem mange ganger på snø uten å oppleve dette.
Ullvott Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 (endret) Semskede sko krever MYE og riktig stell for å holde seg pene. De må børstes og tørkes av hver eneste gang de har vært brukt, med mindre det er helt tørr snø og knirkende kaldt ute. De må også impregneres skikkelig ofte. Saltrender er en brukerfeil og gir ikke rett til reklamasjon. Endret 12. januar 2021 av Ullvott 3
lady90 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2021 Ullvott skrev (15 minutter siden): Semskede sko krever MYE og riktig stell for å holde seg pene. De må børstes og tørkes av hver eneste gang de har vært brukt, med mindre det er helt tørr snø og knirkende kaldt ute. De må også impregneres skikkelig ofte. Saltrender er en brukerfeil og gir ikke rett til reklamasjon. Ok men hva har jeg gjort feil da? Gikk på tørr snø, impregnerte godt i forkant. Første gangs bruk.
Ullvott Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 lady90 skrev (3 minutter siden): Ok men hva har jeg gjort feil da? Gikk på tørr snø, impregnerte godt i forkant. Første gangs bruk. Hvis det er saltet der du har gått, så er det en av grunnene. En annen ting er at du skulle børstet skoene med en skobørste med en gang du kom inn. Men jeg er enig med deg i at det er stor forskjell på hvor fort sko får skjolder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå