Gå til innhold

Gode samtaler på lengre bilturer, 3-4 timer, flere som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks når vi kjører på hytta. Jeg føler at samtalene våre blir så bra når vi sitter i bilen og ser ut av vinduet mens vi snakker. Opplever dette stadig vekk med familiemedlemmer jeg ikke ser veldig ofte. 

Det er beroligende og skjerpende med å se på landskapet og bilen suse avgårde er det ikke? 

Anonymkode: 051a2...289

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja, enig. En del av hjernen er aktiv med å registrere det skiftende miljøet utenfor og det påvirker den kreative hjernecellene også så man snakker lettere. Og så sitter man ikke og ser direkte på hverandre, men kan se ut mens man snakker og resonerer. Elsker bilturer 🙂

Anonymkode: 26668...7f1

• Liker 5
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 051a2...289

Skrevet

Helt vanlig! De beste samtalene jeg har hatt med mine tre største barn, har foregått mens vi kjører. Mannen sier det samme. 

Det har noe med at det er lettere å snakke om ting når en ikke sitter øye til øye og det heller ikke er noe press, samtidig som en har god tid og er i en slags aktivitet. 

Har også hatt samme typen gode samtaler når vi har gått på tur, eller bare sittet på en benk i hagen og ventet på at grillen/ bålpanna skulle bli varm, eller når vi sitter og stirrer inn i bålet.  

• Liker 5
Skrevet

Noen psykologer bruker denne metoden på enkelte pasienter de ikke kommer seg innpå. Kjør tur, og snakk om alt og ingenting. Fungerer visstnok supert! 

Anonymkode: 599dc...17e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...