Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om folk generelt har bilen jevnlig på service? Er det vanlig?

Vi har en 2008-modell, som vi aldri har hatt på service. Ingen feil på siste EU-kontroll. 

Bør vi ha den på service jevnlig, eller er dette en så gammel bil at det ikke er verdt bryet - og heller la humla suse til den faller sammen, i tilfelle service blir dyrere enn hva bilen er verdt?

Hva ville DU gjort? Takknemlig for svar :)

Anonymkode: ebf83...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har min på service. Men det er fordi jeg har null peiling på det å bytte ulike filter osv, hadde nok ikke hatt den på service om jeg hadde klart å gjøre ting selv (bytte olje, bremseklosser etc) 

Anonymkode: 2d573...750

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri hatt de eldre bruktbilene mine på service, nei. Siste var også en 2008 modell her, med 0 feil på EU kontroll rett før jeg solgte den i fjor. Det kommer an på hvor godt den er holdt ellers også, og det er jo et lite minus at den ikke har fulgt service når du skal selge den. Men jeg solgte min lett :) 

Nå har vi ny bil, og den følger vi service på. 

Anonymkode: 5b35d...fb3

• Liker 1
Skrevet

Har ikke full service, men det som verkstedet mitt kaller vinterservice. Olje, oljeskift, kontroll og litt småting. Koster ca 3000. Har 2011-modell. 

Anonymkode: b12d7...6c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke full service, men det som verkstedet mitt kaller vinterservice. Olje, oljeskift, kontroll og litt småting. Koster ca 3000. Har 2011-modell. 

Ble litt feil her. Skifter f eks oljefilter og sjekker de andre filtrene også. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke de gamle bilene for det meste, bytter olje og filter selv årlig. Leverer dem av og til inn om dete r noe mer som burde vært sett over. Endel eldre biler har ganske rimelige servicer og om man vil ha den gått over nå og da. 

Anonymkode: 7d277...ba3

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har en 2008-modell, som vi aldri har hatt på service. Ingen feil på siste EU-kontroll. 

Bør vi ha den på service jevnlig, eller er dette en så gammel bil at det ikke er verdt bryet - og heller la humla suse til den faller sammen, i tilfelle service blir dyrere enn hva bilen er verdt?

Da jeg hadde en eldre bil, tok jeg oljeskift selv - det er et minimum! (olje og filterbytte). Byttet også bensinfilteret.

Med det kom jeg ganske langt før jeg røyk på noen smeller.

Anonymkode: edb6a...534

• Liker 1
Skrevet

Har service samtidig som jeg får byttet til vinterdekk. De tilbyr pakkepris på det, og jeg syns det er greit å ha alt på stell til vinteren fordi den er så hard her. 

Anonymkode: 4e561...20a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en 3 år gammel bil med service inkl. de første 3 årene. Kommer til å fortsett med service framover selv om jeg da betaler selv. Har gjort det med de forrige bilene jeg har hatt også.

Anonymkode: 11e8e...402

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi har bilen alltid på service når den skal på service

Anonymkode: 98673...54b

• Liker 1
Skrevet

Har alltid hatt bilen på årlig service, vedlikehold er viktig. Da oppdages ting før det blir for ille og dyrt f.eks. Det er også lettere å selge en bil der eier har hatt jevnlig service. 

Anonymkode: 9d530...8a6

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skift olje hver 15k og luftfilter annen hvert år så holder det helt til noe er galt. Du må skifte olje i hvert fall, tar 10min og koster deg 600.- 

Følger service i garantiperioden på 5år så skifter jeg olje/filter tur og kjør

Endret av Enmanelskeråhate
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja vi gjør det. Vi har en BMW X5, 2016 model. Har den alltid på service hos BMW forhandler :) 

Anonymkode: 0247f...c39

• Liker 1
Skrevet

Mannen skifter olje, oljefilter og dieselfilter hvert år. Uavhengig av alder på bil. Luftfilter skiftes sjeldnere. Langt dyrere med en gåen motor enn å ta service.

Anonymkode: e0006...728

• Liker 2
Skrevet

Med en 2008-modell er det nok neppe så relevant, men veldig viktig å vurdere om du noen gang vil selge bilen (til en ok pris).

Da ser kjøper gjerne etter servicehefte, og det er enklere å selge biler der servicer er fulgt, enn om du sier du har byttet olje+ selv.

Anonymkode: edb6a...534

• Liker 1
Skrevet

Har en snart 40 år gammel bil som får service minimum en gang i året, den har blitt så gammel at verdien stiger så sånn sett så er det en investering.

Den andre bilen vi har som er 15 år gammel får også service en gang i året siden den er rustfri og i veldig bra stand ellers, hvis den skal selges engang så er det et stort pluss med dokumentert vedlikehold. Sånn rent økonomisk er det lite å tjene på det men det handler også om interesse og følelsen av å vite at man passer på eiendelene sine.

Anonymkode: 15e4d...2f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bestandig hatt bilene mine på service hvert år. Nå har jeg en ganske ny bil med garanti, og garantien gjelder ikke hvis jeg ikke har bilen på service hvert år, har jeg hørt. 

Anonymkode: f4df4...480

• Liker 1
Skrevet

Har en 2003-modell. Aldri hatt den på service. Oljeskift og slikt får jeg gjort hos en kompis. 

Kommer til å ha bilen til den nekter å starte noe mer. Den er allerede rusten å jævlig så får ikke mange kronene for den hvis jeg prøver å selge 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...