Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har 3 000 000 og ønsker å låne 1 000 000. Inntekt på 450 000. Bil uten lån. To barn. Ingen far inni bildet. Har man sjangs da? 

Anonymkode: 539a4...eb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det bare banken som kan svare deg på, avhenger vel av sikkerheter for det du låner, er det bolig eller luksusferie du skal ha penger til. 

Anonymkode: 18479...ec9

Skrevet

Jeg tenker at renter er avgjørende her. Banken kommer til å se på din betalingsevne for å håndtere det. Skader ikke å sende dem en mail eller fylle ut en søknad :) Da får du svar ganske kjapt.

Lån får du uansett et sted. Tror ikke at forbrukslån (utenfor bank) er så kritiske til din betalingsevne, som er grunnen til å det er sykt dyre lån 🙄

Skrevet

Nei. Med den inntekten og to barn, har du ikke evne til å betjene et lån på en mill. Det hjelper ikke om du har sikkerhet for lånet i en bolig.

Anonymkode: a2a45...a69

Skrevet

Har du 3 millioner i egenkapital, eller har du 3 millioner i lån? 

Anonymkode: c3ec6...b6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du 3 millioner i egenkapital, eller har du 3 millioner i lån? 

Anonymkode: c3ec6...b6e

3 millioner i egenkapital. 

Anonymkode: 539a4...eb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Med den inntekten og to barn, har du ikke evne til å betjene et lån på en mill. Det hjelper ikke om du har sikkerhet for lånet i en bolig.

For noe tøys. Hadde selv lignende inntekt da jeg fikk huslån (2 år siden) og hadde "kun" 700.000 i egenkapital. Jeg er og alenemor.

TS bare å høre med banken din. Du klarer jo lett å betjene 1 mill i lån! 

Anonymkode: ec565...e61

Skrevet

1 mill er jo ikke mye i det hele tatt! Søk opp "Finansportalen" og gå inn på boliglån. Der får du oversikt over renter i ulike banker og du kan teste ut hva avdrag og lån på en mill. blir månedlig med forskjellige nedbetallingsår.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Klart hun har. 

Anonymkode: bd317...4fd

Skrevet

Når du prater med banken lager du og en oversikt over skattefrie ytelser du får, som barnetrygd, stønad til barnetilsyn, barnebidrag, redusert skatt (særfradrag som enslig forsørger) event. annet. Det gjør at de antakelig kan oppjustere lønna di med minst 100.000.

Skrevet

Ja det får du . Jeg fikk 800 tusen med en inntekt på bare 250 tusen.

Anonymkode: a8275...e35

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dummeste jeg har hørt. 3 mill i egenkapital og med den inntekten får hun låne 1 mill. 

Anonymkode: 89e7c...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...