Gå til innhold

Hva bruker dere barnetrygden på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere den på ting barna trenger, eller til felleskonto eller sparer dere til barnas fremtid på egen konto? 

Anonymkode: 78cb9...0f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det på ting til barna.

Anonymkode: da4e3...95e

• Liker 4
Skrevet

Den går inn i det store sluket... men samtidig så både sparer vi til ungene og kjøper det de trenger ut i fra "det store sluket", så indirekte går det selvsagt til dem. 

• Liker 36
Skrevet

Sparer den til førerkort/leilighet, utdannelse e.l. 

Anonymkode: 70506...e6a

• Liker 1
Skrevet

Mat og utstyr. Leve/overleve. 

Anonymkode: e7ebf...10f

• Liker 5
Skrevet

Går i det store sluket. Men om de trenger noe går den til det. Sparer til ungene og, men ikke så mye som barnetrygden. Den trenger jeg i hverdagen, og det er vel det som er vitsen med den og. 

Anonymkode: 1537d...a3e

• Liker 13
Skrevet

Takk for svar alle! Ser det er veldig forskjellig hva de blir brukt på.

Dere som prøver å spare de til barna, hvor mye setter dere av i mnd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar alle! Ser det er veldig forskjellig hva de blir brukt på.

Dere som prøver å spare de til barna, hvor mye setter dere av i mnd? 

Fast trekk på 600kr 

Anonymkode: 70506...e6a

Skrevet

Alt jeg får inn går til barna på en eller annen måte. Bortsett fra det jeg spiser selv og nødvendige klær osv til meg selv. Skiller ikke på barnetrygd og lønn og barnebidrag. Alt blir en samlet sum som brukes til det beste for familien. Inkludert bolig- og bilutgifter. Hadde jo brukt langt mindre på dette om jeg ikke hadde barna. 

Anonymkode: 5ff86...3ca

• Liker 13
Skrevet

spart barnetryg til mine siden dag en, 17 og 19 nå, så det blir jo noen kroner i løpet av alle årene. 

Anonymkode: d2b14...ff4

• Liker 2
Skrevet

Penger er penger. Så lenge man ikke får rn pengeseddel i hånda og går og bruker akkurat den seddelen på noe så kan man umulig hevde at man bruker f.eks barnetrygden på noe spesifikt.

Faktisk gjelder det heller ikke om man får en pengeseddel, for om man bruker dem til én ting så bruker man jo en annen del av det totale pengebeløp man har til disposisjon i en måned til noe annet og om man hadde fått en mindre sum totalt ville man antagelig måttet prioritere hele pengefordelingen annerledes.

Anonymkode: d0edb...800

• Liker 5
Skrevet

Det settes på egen aksjekonto øremerket det enkelte barn, altså sparing til barnet i mitt navn. 

• Liker 1
Skrevet

Barnetrygden går til morsmelkerstatning, bleieposer, bleier, klær og annet utstyr.

Sparer fast til dem hver måned på hver sin konto, men barnetrygden går til ting de trenger nå.

Anonymkode: cce77...f48

• Liker 4
Skrevet

Barnetrygden burde behovsprøves. Om man kan spare tusen kroner per barn i mnd i 18 år spesifikt til barna så trenger man ikke barnetrygden. 

Anonymkode: 5ff86...3ca

• Liker 46
Skrevet

Setter det på en konto, så har jeg alltid penger når barnet trenger ny vinterjakke, skolesekk eller annet

Anonymkode: 37eca...4b9

• Liker 4
Skrevet

Barnetrygd skal selfølgelig brukes på barna/familien. Altså gå i den store potten for mat, klær, utstyr osv. Blir grinete av at folk sparer den. Da har de ikke behov for denne støtten fra staten. Skulle ønske den ble behovsprøvd, slik at de som virkelig trenger den kunne fått litt mer. Staten skal da ikke betale for førerkort til barna våre 🥴

Anonymkode: 674b3...ce7

• Liker 11
Skrevet

Den går i det store sluket og vi sparer ingenting til barna. Vi betaler dog hardt ned på boliglånet, og det er jo sparing. Det 0 problem å støtte de med føferkort eller leilighet når den tid kommer, selv om vi ikke sparer spesifikt til dem.

Anonymkode: 06ad5...432

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnetrygden burde behovsprøves. Om man kan spare tusen kroner per barn i mnd i 18 år spesifikt til barna så trenger man ikke barnetrygden. 

Du vet at barnetrygden er skattepenger som er betalt av borgerne og så blir utbetalt igjen, bare minus alle de millionene det koster å administrere dette? Hadde samlet skatte- og avgiftsbelastning vært mindre, kunne hele barnetrygden vært kuttet ut og vel så det.

Som svar på spørsmålet: Barnetrygden spares til barna.

Vi trenger på ingen måte barnetrygden, den fremstår som en helt meningsløs ordning. Den er altfor liten til å gjøre en forskjell på noe som helst. Bør avskaffes.

• Liker 6
Skrevet

Barnetrygden går inn på en egen konto hvor vi overfører et fast beløp hver mnd. Fra denne kontoen blir barnehageregningen trukket, og i tillegg tar vi fra denne kontoen når barna trenger noe nytt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnetrygd skal selfølgelig brukes på barna/familien. Altså gå i den store potten for mat, klær, utstyr osv. Blir grinete av at folk sparer den. Da har de ikke behov for denne støtten fra staten. Skulle ønske den ble behovsprøvd, slik at de som virkelig trenger den kunne fått litt mer. Staten skal da ikke betale for førerkort til barna våre 🥴

Anonymkode: 674b3...ce7

Er man så avhengig av denne 1000 lappen i måneden og reagerer på at noen sparer den så har man vel egentlig ikke råd til barn i utgangspunktet. Og hvorfor skal de med bedre økonomi ikke få ,mens de med dårliger råd skal ha mere fra staten? Opp til hver enkelt hva en gjør, men for vår del er det ca 2000 vi har fått hver måned, det er ikke alfa omega for at hverdagen skal være bra eller mindre bra. Derfor spare til ungene er 18, opp til hver enkelt familie

Anonymkode: d2b14...ff4

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...