Gå til innhold

Maser dere på arbeidsgiver ang inntektsmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeidsgiver kunne levere inntektsmelding siden 01 januar men står ingenting inne på nav om de har mottatt dette eller ikke. Skal jeg mase/spørre arbeidsgiver om det er gjort eller stole på at de gjør det? Jeg har allerede sagt ifra en gang.

Anonymkode: 5221b...45f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte be arbeidsgiver sende ihvertfall 3 ganger før det ble gjort..

Anonymkode: c6350...dc6

Skrevet

Eg har lagt inn på kalenderen min når arbeidsgjevar kan sende inn, men eg stolar ikkje litt på at ho hugsar det sjølv 😂 Går jo kun utover deg om det ikkje vert gjort, så eg ville spurt.

Skrevet

Hvis det står på min avd-leder så kjenner jeg allerede nå at jeg er bekymret .:/ men tror siden jeg jobber på stort sykehus (helse sør-øst) at det er HR som gjør det. Men er usikker(?) noen som vet 

Anonymkode: ea78e...b16

Skrevet

Ja, måtte purre 2-3 ganger. 

Anonymkode: 3bfad...988

Skrevet

Nei. Min arbeidsgiver kunne sende inn fra 24.desember, så jeg forventet ikke at det ville bli gjort den dagen, og heller ikke i romjula da han ikke jobber i romjula. Han sendte inn 3.januar, så jeg synes det gikk relativt raskt 😅

Anonymkode: ba1a4...612

Skrevet

Hvor lenge gikk det fra arbeidsgiver sendte inn til dere fikk svar fra nav?

Skrevet

Arb.giver sendte inn fra den dagen hun kunne sende inn, og jeg fikk svar fra nav noen timer etterpå. 😄👏

Anonymkode: 848a1...88a

Skrevet

Unnskyld at jeg kupper tråden her, men er det alltid NAV som utbetaler foreldrepenger? Eller er det f.eks i statlig og kommunale bedrifter arbeidsgiver som betaler ut og så får de igjen av NAV? Noen som vet? 

Må det uansett sendes inntektsmelding?

Anonymkode: c1759...d72

Skrevet

Offentlig sektor utbetaler alltid lønn til faste ansatte, og før pengene refundert fra nav. Det må alltid sendes inntektsmelding ja.

I helseforetakene er det sykehuspartner som ordner med dette, de har ganske god kontroll på det hvis leder har meldt inn riktig😊

Anonymkode: 8bc3c...9d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unnskyld at jeg kupper tråden her, men er det alltid NAV som utbetaler foreldrepenger? Eller er det f.eks i statlig og kommunale bedrifter arbeidsgiver som betaler ut og så får de igjen av NAV? Noen som vet? 

Mange private som betaler foreldrepenger og får refundert fra NAV. Veldig vanlig for arbeidstakere som har lønn høyere enn 6G.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mast i en måned nå. De nekter å sende. Nå har nav purret og får se om den dukker opp. Gått to måneder uten inntekt nå så begynner å haste. 

Anonymkode: 15aaa...ca9

Skrevet

Jeg måtte mase og mase og mase da jeg søkte om svangerskapspenger. Nå som jeg har søkt om permisjonspenger kommer jeg ikke til å orke å mase. Det får bli deres problem når de må styre med å få refundert fra NAV, jeg jobber i det offentlige. 

Anonymkode: 852b4...870

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange statlige, kommunale og private bedrifter betaler ut foreldrepenger selv og får refusjon fra NAV. Det må likevel sendes inntektsmelding (for at NAV skal vite hvor mye de skal refundere).

Anonymkode: ed32f...607

• Liker 1
Skrevet

Jeg ventet med å spørre. Det tok over en måned fra arbeidsgiver sendte inntektsneldingen min til nav faktisk behandlet saken min... stod ingenting på nav om at den var mottatt, men det var den gitt! 

Anonymkode: 1e913...67c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg måtte be arbeidsgiver sende ihvertfall 3 ganger før det ble gjort..

Anonymkode: c6350...dc6

Signerer denne.

Anonymkode: bc55a...5f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor lenge gikk det fra arbeidsgiver sendte inn til dere fikk svar fra nav?

Dagen etter.

Anonymkode: 9e9ae...c74

Skrevet
13 hours ago, Pappi said:

Mange private som betaler foreldrepenger og får refundert fra NAV. Veldig vanlig for arbeidstakere som har lønn høyere enn 6G.

Vanlig for oss med lønn under 6G også 

Anonymkode: 7028f...849

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...