Gå til innhold

Har skrevet oppsigelse på mail men får ikke noe svar fra utleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev under kontrakt i desember og skulle egentlig flytte i midten av januar men pga noe som oppsto så får jeg ikke flyttet allikevel.

Jeg sendte mail søndag men har ikke fått noe tilbake? Hva skal jeg gjøre nå?

Er første gang jeg skulle flytte ut for meg selv

Anonymkode: e4cb4...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her:

Det står også på kontrakten «leieforholdet kan i leietiden sies opp av begge parter med 1 månedes frist, til fraflytting ved utløpet av den kalendermåneden fristen utløper i»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her:

Det står også på kontrakten «leieforholdet kan i leietiden sies opp av begge parter med 1 månedes frist, til fraflytting ved utløpet av den kalendermåneden fristen utløper i»

Oppsigelsen begynner vel fra 1 februar, da må du være utflyttet innen 1. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke svar for at oppsigelse er gyldig, men jeg hadde ikke klart å falle til ro med det. Så da har du tre valg.

1: Vente, oppsigelsen din må jo ikke være mottat før 31.januar da du uansett må betale ut februar.

2: Ringe

3: Sende oppsigelse rekomandert. Henter utleier ikke brevet ut blir det ansett som at han ikke har innsigelser.

Anonymkode: 9e2fe...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt spesielt å skrive kontrakt i desember,for så å gi oppsigelse i januar ??Hva har skjedd ?? ❤ Kanskje vi kan hjelpe deg 🌷 Uansett er skriftlig oppsigelse gjeldende ifht kontrakten din og det som står som premisser der,,uansett om utleier ennå ikke har svart. Så ingenting å stresse over 😉 Dersom det er en bøyg du må over,,,( utfordring/ problem),,,du er sikkert så ung at du ikke vet hva bøyg betyr 🙈,,, så kjør med åpne kort til utleier,så løser det seg !! Jeg har vært på leiemarkedet i snart 30 år,,og opplevd livets motganger.  Så lenge du er ærlig og gjør opp for deg,så ordner det seg ! Men du må vite at du har betalingsevne innen kort, om det har oppstått noe akutt. Du bør ringe utleier.  Ikke vær redd ❤

Anonymkode: ead5d...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt spesielt å skrive kontrakt i desember,for så å gi oppsigelse i januar ??Hva har skjedd ?? ❤ Kanskje vi kan hjelpe deg 🌷 Uansett er skriftlig oppsigelse gjeldende ifht kontrakten din og det som står som premisser der,,uansett om utleier ennå ikke har svart. Så ingenting å stresse over 😉 Dersom det er en bøyg du må over,,,( utfordring/ problem),,,du er sikkert så ung at du ikke vet hva bøyg betyr 🙈,,, så kjør med åpne kort til utleier,så løser det seg !! Jeg har vært på leiemarkedet i snart 30 år,,og opplevd livets motganger.  Så lenge du er ærlig og gjør opp for deg,så ordner det seg ! Men du må vite at du har betalingsevne innen kort, om det har oppstått noe akutt. Du bør ringe utleier.  Ikke vær redd ❤

Du har ikke flyttet dit ENDA,,,er det slik ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan skje i forbindelse med epost, det er ikke den tryggeste måten å sende noe. Plutselig har utleier klønet litt selv, eller spamfilteret hos leverandøren har blitt overivrig.

Hivs det er vanskelig å ringe, så send en sms og hør om utleier har fått med seg mailen fra deg. 

Send/legg et brev i postkassen (kopi av oppsigelsen). Da er du langt tryggere og har nok en mye klarere sak.

Anonymkode: b1c06...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke flyttet dit ENDA,,,er det slik ??

Dersom det er tilfellet, må du forholde deg til det som står ifht depositumet og oppsigelse.  Voksenlivet 😅❤,,, Men ta snarest kontakt uansett !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke uvanlig å se mennesker som har inbokser med 4000+ uleste mailer - da kan nok noe drunke raskt.

Grunnen til at jeg anbefaler å legge brev i postkassen (eller sende), er at du har en langt klarere sak, det går ikke an å stille like mye spørsmål ved det, som ved epost. Det kan skje en del tekniske svikter med epost, det er ikke regnet som en trygg kanal, og det er alment kjent at det kan gå galt (særlig den overivrig spamfilter-situasjonen).

Anonymkode: b1c06...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper ikke unna leia for januar/ feb... Samt oppsigelsestiden som står i kontrakten...Så ingenting å vente dager / uker på ifht respons,, da må du fort betale for en ekstra mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...