AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Jeg er i uke 25 og har fått innkallelse av lege til ny blodprøve, pga er rhesus negativ. Ellers ble det ikke sagt noe på tlf. Er jo to måneder siden jeg var der sist. Hvis noe annet hadde vært galt hadde de vel kontaktet meg før nå om det? Jeg får så mye mareritt før hver legetime om alt som kan være galt. Har legen mest sannsynlig sett over alt av blodprøver nå og ikke funnet noe "feil" tror dere? Anonymkode: 45bbf...49a
RockyRose Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Har du tatt blodprøve for å kartlegge om fosteret er rh- eller +? Det var det eg gjorde i veke 24-25 i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 RockyRose skrev (2 minutter siden): Har du tatt blodprøve for å kartlegge om fosteret er rh- eller +? Det var det eg gjorde i veke 24-25 i alle fall. Det er det jeg skal i følge hun som ringte nå på denne kontrollen. Hun sa jeg måtte ta et par blodprøver til frem mot fødsel. Jeg spurte om det var noe galt, hun sa : nei nei det er bare ditt blod som er sånn. Anonymkode: 45bbf...49a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Jeg tok blodprøver og hadde ultralyd ca hver 14 dag, fra uke 25 og frem til fødsel. Dette selv om prøvene var ikke viste store forhøyninger og baby også var rh neg. Tror ikke du trenger å bekymre deg. De følger bare tett opp generelt. Anonymkode: be3dc...85e
RockyRose Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det jeg skal i følge hun som ringte nå på denne kontrollen. Hun sa jeg måtte ta et par blodprøver til frem mot fødsel. Jeg spurte om det var noe galt, hun sa : nei nei det er bare ditt blod som er sånn. Anonymkode: 45bbf...49a Då veit jo du kva timen gjeld. Men er du sikker på at du er rhesus negativ då? 😅 Eg er rh positiv, og måtte sjå sjekke om fosteret er negativ eller positiv for å passe at eg ikkje dannar antistoff mot baby. Dersom fosteret hadde vore rh negativ måtte eg tatt ulike vaksiner seinare i sv.skapet.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tok blodprøver og hadde ultralyd ca hver 14 dag, fra uke 25 og frem til fødsel. Dette selv om prøvene var ikke viste store forhøyninger og baby også var rh neg. Tror ikke du trenger å bekymre deg. De følger bare tett opp generelt. Anonymkode: be3dc...85e Forhøyninger av anti stoffer? Må si at av alt som omhandler graviditet er alt enkelt, utenom møte med helsevesenet. De skal dobbeltsjekke absolutt alt, også går jeg og gruer meg, hvor det ender med at det ikke var noe å bekymre seg for. Anonymkode: 45bbf...49a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 RockyRose skrev (Akkurat nå): Då veit jo du kva timen gjeld. Men er du sikker på at du er rhesus negativ då? 😅 Eg er rh positiv, og måtte sjå sjekke om fosteret er negativ eller positiv for å passe at eg ikkje dannar antistoff mot baby. Dersom fosteret hadde vore rh negativ måtte eg tatt ulike vaksiner seinare i sv.skapet. Ja men hvis det var noe mer galt hadde de fortalt meg det også per telefon tror du? Jeg er så redd for mer dårlig beskjeder og bekymringer. Anonymkode: 45bbf...49a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tok blodprøver og hadde ultralyd ca hver 14 dag, fra uke 25 og frem til fødsel. Dette selv om prøvene var ikke viste store forhøyninger og baby også var rh neg. Tror ikke du trenger å bekymre deg. De følger bare tett opp generelt. Anonymkode: be3dc...85e Var det ikke på en måte hyggelig å se babyen så ofte? Anonymkode: 45bbf...49a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 2 hours ago, RockyRose said: Då veit jo du kva timen gjeld. Men er du sikker på at du er rhesus negativ då? 😅 Eg er rh positiv, og måtte sjå sjekke om fosteret er negativ eller positiv for å passe at eg ikkje dannar antistoff mot baby. Dersom fosteret hadde vore rh negativ måtte eg tatt ulike vaksiner seinare i sv.skapet. Er du sikker på at du ikke har misforstått? Det er om mor er negativ det dannes antistoffer til en baby som er positivt. Anonymkode: 3203c...e14 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 2 hours ago, RockyRose said: Då veit jo du kva timen gjeld. Men er du sikker på at du er rhesus negativ då? 😅 Eg er rh positiv, og måtte sjå sjekke om fosteret er negativ eller positiv for å passe at eg ikkje dannar antistoff mot baby. Dersom fosteret hadde vore rh negativ måtte eg tatt ulike vaksiner seinare i sv.skapet. Just now, AnonymBruker said: Er du sikker på at du ikke har misforstått? Det er om mor er negativ det dannes antistoffer til en baby som er positivt. Anonymkode: 3203c...e14 Om mor er positiv er det ingen grunn til å sjekke om hva barnet har for det blir ikke dannet antistoff om mor er positiv. Anonymkode: 3203c...e14 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forhøyninger av anti stoffer? Må si at av alt som omhandler graviditet er alt enkelt, utenom møte med helsevesenet. De skal dobbeltsjekke absolutt alt, også går jeg og gruer meg, hvor det ender med at det ikke var noe å bekymre seg for. Anonymkode: 45bbf...49a Ja forhøyning av antistoffer. Rh negative gravide går under kategorien risikosvangerskap, uansett nivå på anistoffer. Det er bra de følger opp. Hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg. De pleier å gi beskjed hvis de finner noe «galt» ellers er kontrollene rent rutinemessige. Anonymkode: be3dc...85e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du sikker på at du ikke har misforstått? Det er om mor er negativ det dannes antistoffer til en baby som er positivt. Anonymkode: 3203c...e14 Enig i denne! Anonymkode: be3dc...85e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Var det ikke på en måte hyggelig å se babyen så ofte? Anonymkode: 45bbf...49a Absolutt! Også fint å se at de sjekket alt og at alt gikk som det skulle. Det førte også til at jeg ikke bekymret meg under graviditet. Anonymkode: be3dc...85e
RockyRose Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du sikker på at du ikke har misforstått? Det er om mor er negativ det dannes antistoffer til en baby som er positivt. Anonymkode: 3203c...e14 Hah, heilt sant! Eg har sjølvsagt rh negativ, ikkje positiv 😂 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er i uke 25 og har fått innkallelse av lege til ny blodprøve, pga er rhesus negativ. Ellers ble det ikke sagt noe på tlf. Er jo to måneder siden jeg var der sist. Hvis noe annet hadde vært galt hadde de vel kontaktet meg før nå om det? Jeg får så mye mareritt før hver legetime om alt som kan være galt. Har legen mest sannsynlig sett over alt av blodprøver nå og ikke funnet noe "feil" tror dere? Anonymkode: 45bbf...49a Legen får sannsynligvis svar på alle blodprøver du har tatt innen en ukes tid, så om du ikke har hørt noe mer er nok alt annet i orden. Om du hadde lite jern f.eks. ville du fått beskjed om å starte på jerntilskudd, og om det var utslag på andre blodprøver hadde du også fått beskjed om det. Anonymkode: f0e35...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå