Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

studiet er på fulltid på 2 år, masteroppgaven er da på 60 stp. Vi kan søke om å skrive 2 stk sammen, men hvor mye ekstra blir i såfall lagt på oppgaven (hvor mange flere ord/sider osv) ?

Noen som vet, sånn ca.

Anonymkode: aff03...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri skrevet master sammen med noen. Synes det vitner om manglende selvstendighet.

Anonymkode: 7d638...098

• Liker 8
Skrevet

Jeg skrev med en annen, det gikk greit. Vi delte masteroppgaven i to rett og slett, det ble sånn pga korona nedstengingen våren 2020. Karakteren ble så som så, men jobb fikk vi uansett etterpå, uansett karakter.  Vi skrev ikke flere ord selv om vi var to stk, det var heller slik at vi ble vurdert strengere. 

For å få bra karakter må dere nok samarbeide ordentlig. Må inrømme at det er best å skrive alene, men var mindre nøye nå siden det var min andre mastergrad. 

Anonymkode: f2aab...417

Skrevet

Vi skrev to stykker og endte med å få arbeidet publisert. Hadde ikke klart det uten min medstudent 😀 vi motiverte hverandre, noe lengre oppgave, men husker ikke hvor mye. 

Anonymkode: 19404...bc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ville aldri skrevet master sammen med noen. Synes det vitner om manglende selvstendighet.

Universitetet sier at det er helt uproblematisk at vi skriver sammen. Det var egentlig ikke det jeg spurte om heller, men men :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi skrev to stykker og endte med å få arbeidet publisert. Hadde ikke klart det uten min medstudent 😀 vi motiverte hverandre, noe lengre oppgave, men husker ikke hvor mye. 

Det er det vi også trenker. Begge har familie og jobb, kjenner hverandre ut og inn fra gruppeeksamen x3 og tenker at vi må ha det litt hyggelig også midt i arbeidet 🙂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det vi også trenker. Begge har familie og jobb, kjenner hverandre ut og inn fra gruppeeksamen x3 og tenker at vi må ha det litt hyggelig også midt i arbeidet 🙂 

Ja, jeg tror oppriktig vi fikk en annen bredde på oppgaven ved å være to, flere perspektiver og mer kapasitet. Vi hadde det stort sett veldig kjekt under arbeidet selv om det selvsagt kan være tunge tak innimellom ☺️ en fordel at dere kjenner hverandre godt! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi blir oppfordret til å skrive master sammen på mitt universitet. 80% skriver med en annen student. 

Anonymkode: 7ec95...dc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi blir oppfordret til å skrive master sammen på mitt universitet. 80% skriver med en annen student. 

Anonymkode: 7ec95...dc7

Vi liker jo ikke selvstendighet her til lands så det er vel bare passende.

Anonymkode: 363f5...415

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi liker jo ikke selvstendighet her til lands så det er vel bare passende.

Anonymkode: 363f5...415

Fullt mulig å være selvstendige i et teamarbeid. Å kunne samarbeide i pressede situasjoner over tid er dessuten en god erfaring å ta med seg :) 

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Nærmest all forskning ved universiteter skrives jo i grupper da. Det er slik forskning fungerer i virkeligheten. Det er sjelden det kun står en forfatter på et stort forskningsprosjekt.

Anonymkode: 03273...3f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg tror oppriktig vi fikk en annen bredde på oppgaven ved å være to, flere perspektiver og mer kapasitet. Vi hadde det stort sett veldig kjekt under arbeidet selv om det selvsagt kan være tunge tak innimellom ☺️ en fordel at dere kjenner hverandre godt! 

Nå det vel dybde man bør etterstrebe da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...