Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 12. januar 2021 Alltid en eller annen dame på vg eller Dagbladet «slik sparte jeg 100 tusen på ett år😀 Hvem som helst kan dette med disse triksene!!!!😀😀😀😀😀» Ja så fint for deg da, som tjener 4-500 000 i året!! Jeg derimot tjener 200 000 i året. Jeg kan ikke spare inn på maten, for da er det ikke mat å kjøpe. Jeg kan ikke spare inn på forsikringer, for jeg har ikke en jævla forsikring. Jeg kan ikke spare inn på å bare spise godteri i helgen, for jeg har aldri råd til godteri. Jeg er så dritt lei disse damene i 20-40 årene si «slik ble jeg rik😀» bare hold kjeft Anonymkode: ebf37...c9c 81
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. januar 2021 Det verste er at artiklene forteller ikke at de sparte 100k i året. De forteller som regel bare historien om noen som tok til vettet og ble litt mer økonomisk av seg, fra å ha vært et sløsehode😂 Anonymkode: 75d2c...ef8 77
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det verste er at artiklene forteller ikke at de sparte 100k i året. De forteller som regel bare historien om noen som tok til vettet og ble litt mer økonomisk av seg, fra å ha vært et sløsehode😂 Anonymkode: 75d2c...ef8 Ja helt riktig!! Anonymkode: ebf37...c9c 10
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Da bør du sette innsatsen inn på å øke inntekten. Anonymkode: 1a504...577 16
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alltid en eller annen dame på vg eller Dagbladet «slik sparte jeg 100 tusen på ett år😀 Hvem som helst kan dette med disse triksene!!!!😀😀😀😀😀» Ja så fint for deg da, som tjener 4-500 000 i året!! Jeg derimot tjener 200 000 i året. Jeg kan ikke spare inn på maten, for da er det ikke mat å kjøpe. Jeg kan ikke spare inn på forsikringer, for jeg har ikke en jævla forsikring. Jeg kan ikke spare inn på å bare spise godteri i helgen, for jeg har aldri råd til godteri. Jeg er så dritt lei disse damene i 20-40 årene si «slik ble jeg rik😀» bare hold kjeft Anonymkode: ebf37...c9c Enig med deg! Jeg tjener mer enn deg, men har barn og bolig. Jeg spinker og sparer det jeg kan, men skjønner ikke hvordan de kan nå opp i slike summer. Ta en ekstra jobb, selg 100 ting...jeg jobber ræva av meg allerede i 100 % stilling, mine barn fortjener en mamma som er litt hjemme også. Selge ting kan jeg gjøre, men det begrenser seg etter hvert det også. Anonymkode: 863b0...792 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 De som tjener en million i året synes sikkert også at det er litt teit med disse artiklene. Anonymkode: 07fdf...1ed 12
Knirke Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Alltid en eller annen dame på vg eller Dagbladet «slik sparte jeg 100 tusen på ett år😀 Hvem som helst kan dette med disse triksene!!!!😀😀😀😀😀» Ja så fint for deg da, som tjener 4-500 000 i året!! Jeg derimot tjener 200 000 i året. Jeg kan ikke spare inn på maten, for da er det ikke mat å kjøpe. Jeg kan ikke spare inn på forsikringer, for jeg har ikke en jævla forsikring. Jeg kan ikke spare inn på å bare spise godteri i helgen, for jeg har aldri råd til godteri. Jeg er så dritt lei disse damene i 20-40 årene si «slik ble jeg rik😀» bare hold kjeft Anonymkode: ebf37...c9c Er du ufør? I så fall er det andre uføre du må sammenligne deg med, ikke de som tjener dobbelt så mye som deg. Hvis du har en jobb og bare tjener dårlig, vil jeg anbefale å skaffe deg en bedre betalt jobb. Eller bare slutte å misunne andre. 18
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 Enig Når jeg tjente 5-600.000 og bor i en knøttbolig i Oslo med barn klarer jeg spare i overkant av 100.000 i året. Skal jeg spare mer må jeg kutte på ALT i tillegg til å bo veldig trangt i åresvis, det frister ikke i lengden. Hadde jeg bodd i hjembyen hadde jeg åpenbart klart å spare mer, de forteller ko aldri hva boligutgiftene til disse folka er. Anonymkode: 1ef6b...263 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Helt enig. Jeg tjener 350.000 kr i året, eier bolig og bil og har barn. Vurderer faktisk å prøve dumpster diving for å kunne spare inn på matbudsjettet, synes mat har blitt så voldsomt dyrt! Jeg kommer til å gå opp i lønn til å tjene ca 500.000 kr i året om et par år, men frem til da vil jeg jo også gjerne kunne spare litt da. 🙂 Anonymkode: cef2f...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da bør du sette innsatsen inn på å øke inntekten. Anonymkode: 1a504...577 Knirke skrev (7 minutter siden): Er du ufør? I så fall er det andre uføre du må sammenligne deg med, ikke de som tjener dobbelt så mye som deg. Hvis du har en jobb og bare tjener dårlig, vil jeg anbefale å skaffe deg en bedre betalt jobb. Eller bare slutte å misunne andre. Er på AAP, aner ikke hvordan fremtiden blir, om jeg havner i jobb eller blir ufør. Men UANSETT! Avisene legger det frem som at det virker som at personene tjener dårlig og klarer akkurat balansere økonomien for å falle utenfor stupet. Men det er jo ikke sant. De tjener godt, og eneste grunnen til at de tror de har dårlig råd, er at de har et sinnsykt sløse forbruk. Det er faen ikke rart de sitter igjen med mer penger, bare de GIDDER prøve å leve normalt!! Jeg syntes artiklene og overskriftene er misvisende!! ts Anonymkode: ebf37...c9c 25
Ginny Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 Hehe, like seriøst som hun som sparte 350 000 i året, bare at hun hadde en mann som forsørget henne, og hun hadde solgt unna det hun kunne av tingene sine 😛 Men avisene skal jo leve de og.. 25
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: De som tjener en million i året synes sikkert også at det er litt teit med disse artiklene. Anonymkode: 07fdf...1ed Min mann tjener 1,1 mill i året- pga. skatten får han utbetalt omtrent det samme som meg hver mnd (jeg tjener 700`). Vi klarer IKKE å spare så mye i året, men vi har mange barn og mye utgifter da. Anonymkode: 0d0f8...41a 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Alltid en eller annen dame på vg eller Dagbladet «slik sparte jeg 100 tusen på ett år😀 Hvem som helst kan dette med disse triksene!!!!😀😀😀😀😀» Ja så fint for deg da, som tjener 4-500 000 i året!! Jeg derimot tjener 200 000 i året. Jeg kan ikke spare inn på maten, for da er det ikke mat å kjøpe. Jeg kan ikke spare inn på forsikringer, for jeg har ikke en jævla forsikring. Jeg kan ikke spare inn på å bare spise godteri i helgen, for jeg har aldri råd til godteri. Jeg er så dritt lei disse damene i 20-40 årene si «slik ble jeg rik😀» bare hold kjeft Anonymkode: ebf37...c9c Du kan umulig bare tjene 200K på 100% jobb. Du må slutte å jobbe redusert. Anonymkode: 8aa39...d31 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 Og veldig ofte er det betalingsatikler Anonymkode: 0d44c...cea 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mann tjener 1,1 mill i året- pga. skatten får han utbetalt omtrent det samme som meg hver mnd (jeg tjener 700`). Vi klarer IKKE å spare så mye i året, men vi har mange barn og mye utgifter da. Anonymkode: 0d0f8...41a Med inntekt på 1,8 mill må dere jo ha sinnsykt mange barn om det skal hindre dere i å spare en god del uten den minste anstrengelse. Anonymkode: 1a504...577 42
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 Enig med deg. Vit at det er provoserende lell. 200 000 eller 600 000 i inntekt - Norge er et dyrt land!!! Vanskelig å Spare slik de gjør. Men så tror jeg ofte disse artiklene er ment litt som inspirasjon og ta med seg enkelte tips av dem. Anonymkode: b343f...006 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #17 Skrevet 12. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Med inntekt på 1,8 mill må dere jo ha sinnsykt mange barn om det skal hindre dere i å spare en god del uten den minste anstrengelse. Anonymkode: 1a504...577 Ja, vi har fem barn (mine og dine). De forsørges imidlertid bare delvis av oss, men min mann har et tilhørende høyt barnebidrag for sine barn. Dette tar en del av overskuddet. I tillegg har vi høye utgifter ellers pga en selvvalgt livssituasjon. Anonymkode: 0d0f8...41a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Min mann tjener 1,1 mill i året- pga. skatten får han utbetalt omtrent det samme som meg hver mnd (jeg tjener 700`). Anonymkode: 0d0f8...41a Jeg tror nok han lurer deg der. Anonymkode: 07fdf...1ed 22
Knirke Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er på AAP, aner ikke hvordan fremtiden blir, om jeg havner i jobb eller blir ufør. Men UANSETT! Avisene legger det frem som at det virker som at personene tjener dårlig og klarer akkurat balansere økonomien for å falle utenfor stupet. Men det er jo ikke sant. De tjener godt, og eneste grunnen til at de tror de har dårlig råd, er at de har et sinnsykt sløse forbruk. Det er faen ikke rart de sitter igjen med mer penger, bare de GIDDER prøve å leve normalt!! Jeg syntes artiklene og overskriftene er misvisende!! ts Anonymkode: ebf37...c9c Slutt å les aviser da... 🙄 Avisene skriver kun saker de tror de kan tjene penger på, og du er jo åpenbart ikke i målgruppen. Det er akkurat som alle de folkene som på død og liv skal lire av seg hvor teit Sophie Elise (eller hvilken som helst annen kjendis) er. Slutt å følge dem, skaff deg en hobby! 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #20 Skrevet 12. januar 2021 Kjente faktisk en som gikk på AAP og hadde spart opp rundt 100k på ett år. Han bodde hjemme og hadde ingen boutgifter. Han kjøpe mat og diverse, men ellers sparte han hele AAP sin. Han ville veldig ofte gi råd til andre venner om sparing, men det ble egentlig bare litt teit. Vi hadde jo boutgifter, forsikringer osv, det hadde jo ikke han... Anonymkode: e03a0...100 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå