Gå til innhold

Hva gir dere lykkefølelse for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne som vanligvis er glad i å reise, kulturopplevelser som film teater, konserter. Jeg liker også kaféliv og sosiale sammenkomster. Jeg er ikke noe friluftsmenneske i det hele tatt. Synes alle rundt meg gleder seg over planer om hengekøyeturer, toppturer, friluftsliv osv, men dette er ikke noe for meg i det hele tatt. Føler livet har blitt så grått og kjedelig. Hva gjør dere i hverdagen som dere gleder dere til?

Anonymkode: 75a61...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg. Jeg er nok samme type som du. Først og fremst gidder jeg ikke ha illusjoner. Jeg er ærlig om at denne tida er mest kjip. Det handler om å holde ut, med noenlunde mental helse. 

Et ryddig hjem har blitt ekstremt viktig nå. Friske blomster. Planter. Nytt sengetøy. Male et strøk hvor det trengs. Man sparer på å ikke være sosial, så bruker heller penger på hjemmekos. Hjemmekontor trives jeg greit med. Tenner lys, lager god kaffe, har hjemmebakt brød. Har kjøpt myke klær som gjør at jeg verken føler meg shabby eller ukomfortabel.

Lager mye god mat. Det er vel det som gir mest glede. Har kjøpt flere spennende kokebøker og laget mye digg til middag. 

Den største utfordringen er fritida. Egentid er jeg naturlig god på, men kan bli FOR god på det. Dvs., bli liggende i sofaen og scrolle på nett, som øker følelsen av depresjon. Prøver å redusere skjermtid. Mest bøker, aviser osv før kl 21, og deretter tenne lys, te/kakao/rødvin og se en serie eller film. Er streng med hva jeg ser. Helst noe som gir litt kulturell input, ikke bare trash. Prøver å komme gjennom noen klassikere jeg tidligere ikke har prioritert.

Litt sosialt samvær har jeg, med noen nære venner. (Mindre nå, etter at besøksforbudet kom). Prøver å ringe familie ofte.

Prøver å komme meg ut i naturen, for å få litt "stueforandring". Ikke hengekøye og topptur, men turer i skogen med podcast på øret, skitur, det som frister. Forsøke å legge merke til skjønnhet i detaljer omkring meg. Har iblant med fotokamera, eller hører på en ny plate på Spotify mens jeg går. 

Merk, alt dette er ting jeg PRØVER. Noen dager blir det bare nett-scrolling og ferdigpizza i en rotete leilighet. Men har merket at jeg har det bedre når jeg klarer å holde en viss standard. 

Anonymkode: 14706...49b

• Liker 3
Skrevet

Skiføre og fine, lange skiturer! Et ryddig og nyvasket hus, friske blomster, stearinlys, fyr i peisen, nytt sengetøy, nybarberte legger (skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør det oftere:D). Når man gjør litt ekstra innsats og lager god middag. Brettspill, strikking, serier, film, kryssord, en god bok, et nytt ukeblad, nettshopping (huff), følelsen når jeg klarer å gjennomføre styrkeprogrammet mitt hjemme hver dag i en periode.

Jeg er en som også har blitt litt sånn sirup av koronaen. Blitt litt, treg, lat og lei. Savner fester og sosiale sammenkomster, opplevelser og treningssenter, besteforeldre, kino, kafé, konserter og slikt. Synes etter en stund at det ble så mye rutiner, og merket at jeg hadde lite energi. Men prøver så godt jeg kan :) 

Skrevet

Å endelig finne roen. Male, lese gode bøker, strikke, se gode serier og filmer. Nydelig kaffe uten stress på morgenen (har hjemmekontor). Være mer hjemme med hunden og mannen. Lage god mat med et glass vin til. Ringe slekt og familie jeg ikke har hatt god tid til. Planlegge små helgeturer i Norge når samfunnet åpner opp igjen. 

Anonymkode: de93e...4a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg nyter flere fridager. Er ikke sosial av meg uansett. Bortsett fra med kjernefamilien, så har jeg ikke behov for å være på løpen. Men noe jeg har begynt å like er å pusle. Kjøpt noen 1000 brikke spill som jeg skal igjennom😊

Anonymkode: 049bf...03e

• Liker 1
Skrevet

Stjernehimmel.

Anonymkode: 69bf3...0ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...