Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en stor nå mens jeg er gravid. Har en ung, kvinnelig lege. Tør ikke gå til henne og spre beina, det er så flaut 😩Men må jo ha resept på medisiner. Burde jeg bare dra og drite i hvor kleint det er? Eller synes legene også at det er ekkelt?

Anonymkode: eb142...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om Alcos anal kan brukes av gravide. Det brukte jeg da jeg fikk hemoroide for en stund siden (da var jeg ikke gravid) og det fungerte godt på meg. Tok også og dyttet den inn selv når jeg merket den var kommet ut. 

og husk at det ikke er sikkert hun må undersøke den heller, kan hende det holder p fortelle at du har fått en. 

Anonymkode: 0ee7b...aa4

Skrevet

Dette skal jeg tta opp på torsdag og har da hatt hemoroider i 2.5 år! Ingenting hjelper... 

Er gravid igjen nå og det er nesten som om de hemoroidene har planer om å bli boende🥴

Anonymkode: 6b2fe...f3e

Skrevet

Leger er da der for å tåle det som måtte være ekkelt. Bare gå du, hun takler det nok. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det er tross alt jobben deres. 

Skrevet

scheriproct er reseptfritt. Trenger å dra til legen helt med en gang.
Men, leger ser da støtt og stadig hemeorider. Det er helt normalt å få det.

Anonymkode: fa20c...830

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

scheriproct er reseptfritt. Trenger IKKE å dra til legen helt med en gang.
Men, leger ser da støtt og stadig hemeorider. Det er helt normalt å få det.

et ord ble glemt

Skrevet

Da jordmor spurte om jeg hadde noen plager, nevnte jeg hemoroider, og da anbefalte hun Alcos anal. Funket 👍

Skrevet

Bit i det sure eplet.  Jeg plages fortsatt 8 år etter siste fødsel.  Kremer hjalp lite... Trenger operasjon.  Var på sykehuset og fikk slange oppimellom ,,,og knøt noen innvendige...sååå smertefullt, da de to legene som gjorde det var meget unge i 20åra og mer flaue enn meg 🤪,,, jeg burde bedt om narkose... 2 år siden. Har ikke fått surra meg til å ta roten ved det onde ,,da en operasjon krever at jeg ikke er mobil en periode..Har funksjonshemmet barn,,alene om omsorgen.. Men drepen for selvtilliten hva sexlivet gjelder på nye arenaer 🙈,,, Så svar på spm...nei,leger bør ikke bry seg,,,da det egentlig er vanlig. Det sitter i hodet !! Hos oss🙃

Anonymkode: 07f78...43a

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå til jordmor med hemoroider etter fødsel og la det bli med Alcos Anal og en forespeiling om at dette er noe man må leve med av og på; gå til legen og få en henvisning til en gynekolog som kan se ordentlig på det. Kvinner som får langvarige plager med hemoroider etter svangerskap og fødsel har svært ofte pådratt seg små til moderate bekkenbunnsskader som ellers er relativt asymptomatiske før man kommer i overgangsalderen, og svært mange har utbytte av en skikkelig undersøkelse hos gynekolog. Da kan man få hjelp hos spesialist på dette FØR for eksempel fremfall blir verre når man blir eldre. 

Om det er flaut eller ei kommer nok mest an på deg selv. Jeg hadde ikke lyst til å føle noe kleint rundt det, så da jeg gikk til fastlegen med syke smerter i rumpa etter fødsel, og ble bedt om å sette meg så lo jeg litt og sa at nei, du, jeg tror jeg blir stående så lenge som mulig; dere skulle virkelig hatt noen stolputer på  venterommet 😂

Fastlegen lo med, og sa at «ja, men da kan du ta plass her på benken - jeg ser du har kjole og tights på så jeg regnet egentlig med at det var understellet som skulle under lupen!» 

Resten av konsultasjonen var som en kveld på Latter. 

Anonymkode: 9dc48...d30

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg har hatt min del av flauhet. Tre operasjoner på 30 år har jeg hatt.

Nå, endelig, har jeg blitt 98 % bra igjen og vært i tre, fire år :)

Anonymkode: d678c...6bb

• Liker 2
Skrevet

Har hatt to operasjoner og trenger en ny etter fødsel. Virker som enkelte er mer mottakelig for slikt enn andre :( Mine ender i flapper som henger ut etter hemoroiden er borte. Altså en flik på endetarmen som henger ut. Det er ikke moro, men har heldigvis god erfaring med operasjon og resultatet etter. Fastlegen undersøkte meg ikke. Jeg fikk bare henvisning til sykehuset. Deretter var det undersøkelse hos spesialist på sykehuset for vurdering før det ble klart at jeg kunne få operasjon. 

Anonymkode: 4d8e5...1f9

• Liker 1
Skrevet

Bedre å bli litt flau enn å gå og plages :)

Anonymkode: 6fb5a...534

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...