Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr 2 og er litt usikker på hva man trenger nytt? 

Tenker å bruke samme vogn, men må kjøpe ny madrass til sengen, ny Babygym, nyfødtsete til tripptrappstol og litt slik.. 

Hva kjøpte dere nytt og er det noe praktiskt å tenke på til eldre søsken (eldste er 2 år)? 

Anonymkode: deaef...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ventet til vi fikk vite kjønn😅

Vi har tatt vare på vogn, bilstol, seng, babygym, noen uteklær i nøytrale farger, stellebord og noen leker. 

Det meste av inneklær må vi kjøpe nytt, første barn er jente med masse rosa kjoler og jenteklær. Nå kommer det en liten gutt, så blir nok en del klær, blå tepp, håndkler og et par sengesett. 

Anonymkode: 7b13e...4ee

Skrevet

Jeg solgte vogna sist, men har seng og madrass, samt babygym fra forrige liggende som jeg tenker å bruke. Noen grunn til at disse må kjøpes nye? I utgangspunktet tenkte jeg bare kjøpe vogn. Alt av tøy har vi fra før, samt bilstoler.

Anonymkode: 73dc4...bee

Skrevet

Kjøpte ny madrass og litt nytt tøy. Hadde tatt vare på det meste fra førstemann, og likt kjønn så det var veldig greit. 

Skrevet

Kjøpte madrass til sprinkelseng og noen få nye plagg. Søskenvogn og flaskesterilisator.

Anonymkode: 31bf1...70d

Skrevet

Vi kjøpte søskenvogn og litt klær til nyfødt (ulike sesong)

Anonymkode: 603bb...646

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjøpte madrass til sprinkelseng og noen få nye plagg. Søskenvogn og flaskesterilisator.

Hvor stor aldersforskjell er det på dem? 

Jeg tenkte å bare kjøpe et Ståbrett eller et sete man kan feste til vognen. Eldstemann er ikke så utrolig glad i å sitte i vogn lenger, men søskenvogn hadde vært det mest praktiske. 

Skrevet

Ingenting, har alt fra første :) 

Det eneste jeg har kjøpt var et par nye plagg. Trengte det ikke, men hadde lyst på. 

Anonymkode: 43c1c...495

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg solgte vogna sist, men har seng og madrass, samt babygym fra forrige liggende som jeg tenker å bruke. Noen grunn til at disse må kjøpes nye? I utgangspunktet tenkte jeg bare kjøpe vogn. Alt av tøy har vi fra før, samt bilstoler.

Anonymkode: 73dc4...bee

Google brukte madrasser og baby så finner du årsakene😊

Anonymkode: 54075...ae4

Skrevet

Er så glad jeg ikke er så opptatt av kjønnede klær og leketøy at jeg kan bruke de samme om igjen, skulle det være jente eller gutt!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Google brukte madrasser og baby så finner du årsakene😊

Anonymkode: 54075...ae4

Ikke noe i veien for at søsken arver. Men å kjøpe brukt fra andre haddr jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 30370...ef6

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte ganske mye nye klær fordi de passet helt feil sesong. Masse t-skjorter og shorts fra førstemann passet midt på vinteren til andre. 

Anonymkode: f6932...daf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke noe i veien for at søsken arver. Men å kjøpe brukt fra andre haddr jeg ikke gjort. 

Jo, det er nettopp det der er. 

Det går ikke kun på bakterier osv, det går på at madrassen er brukt. Altså den er ikke like fast. 

Anonymkode: 64006...2c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det der lurer jeg også på. Vi har en lite brukt bedsidecrib som dattera vår brukte minimalt. Ellers har den ligget godt innpakket i posen sin med madrass osv.. Bør jeg kjøpe ny? 

Var selvsagt ny da jeg kjøpte, ikke brukt. 

Anonymkode: 7b13e...4ee

Skrevet

Solgte senga, så den skal jeg kjøpe brukt av en venninne. Om ikke madrassen greier å holde på fastheten etter en 5 kg tung baby i 5 måneder, så vet ikke jeg altså! 

Solgte også new born seat til tripp trapp, så det tenker jeg å kjøpe brukt, i tillegg til tripp trapp. 

Stellematte til å ha i stelleveska har jeg sikkert kastet. 

Usikker på om stellebordet får plass på badet da vi har flyttet, så må muligens kjøpe noe annet. 

Og så har jeg fylt på med litt klær. 

Ellers skal vi vel klare oss tenker jeg. 

Anonymkode: 3fe10...65a

• Liker 2
Skrevet

Vi har nesten ikke kjøpt noe nytt til nr 2 som kommer veldig snart. Samme kjønn og født ca samma årstid. Har så og si alt fra før. Det jeg har kjøpt er bæresjal og ett par klesplagg. 

Anonymkode: 8c48d...a57

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo, det er nettopp det der er. 

Det går ikke kun på bakterier osv, det går på at madrassen er brukt. Altså den er ikke like fast. 

Anonymkode: 64006...2c0

Men den er jo knapt brukt. De vokser jo ut av første seng før de får laget noe liggemerker i den. Her arver hvertfall lillebror storesøster madrass. Ellers har jeg strikket litt nytt fordi jeg hadde lyst, alt annet har vi spart på. Babycallen tok kvelden så den måtte kjøpes ny. Etterhvert må nok en del sko kjøpes ny, siden alle vanntette sko lekker etter storesøster har brukt dem godt. 

Anonymkode: f19f6...287

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor stor aldersforskjell er det på dem? 

Jeg tenkte å bare kjøpe et Ståbrett eller et sete man kan feste til vognen. Eldstemann er ikke så utrolig glad i å sitte i vogn lenger, men søskenvogn hadde vært det mest praktiske. 

To år. 

Hadde ikke klart oss uten. Eldste liker å sitte i vogn. Brukes til levering/henting i barnehage (halvtime å gå), byturer, og om vi er heldig klarer vi å time en av blundene til minste til samtidig med blunden til eldste slik at vi kan trille de i søvn samtidig. Eldste sover fortsatt 1-2 timer hver dag og  utelukkende i vogn. 

Skrevet

Vi kjøpte bedsidecrib med madrass, litt ekstra ull siden dette ble en vinterbaby(sommerbaby sist), ny vippestol siden vi lånte sist og sterilisator.

Det blir mye lilla og rosa på denne gutten, men syns ikke farge er god nok grunn til å velge bort dyr deilig ull 😅 har masse lilla og rosa ull fra nøstebarn 😄

Anonymkode: f5a96...01d

• Liker 1
Skrevet

Et nytt antrekk til å ha på når vi dro hjem fra sykehuset, smokker og tåteflasker.

Anonymkode: 0edf0...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...