Gå til innhold

Innboforsikring, advokat og svindel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt svindlet for penger og lurer på om noen vet om innboforsikring dekker advokat + rettsgebyrer. Dette er ikke snakk om ID tyveri, men lån som ikke betales tilbake.

Saken ble avvist i forliksrådet og jeg må bestemme meg fort om jeg vil anke den inn for tingretten, det som gjør meg usikker er om jeg får dekket advokatutgiftene.

Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 39df8...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten lese forsikringsvilkårene i ditt forsikringsselskap. Det står nok der hva som dekkes.

Anonymkode: 4385f...9b9

• Liker 2
Skrevet

Når saken ble avvist av forliksrådet, er det vel liten vits i å anke den til retten? Er lånet dokumentert?

Anonymkode: e51dc...5e2

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når saken ble avvist av forliksrådet, er det vel liten vits i å anke den til retten? Er lånet dokumentert?

Hadde en sak som ble avvist pga. at de ikke kunne behandle den der...tok den videre og vant,men det var ikke snakk om lån.

Endret av mia10
skrivefeil
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Delvis. Noe i form av en kontrakt og noe via sms der han skriver om tilbakebetaling m.m.

Saken var for komplisert til at de kunne se at vi skulle komme til et forlik.

Jeg er i tvil om hva jeg bør gjøre siden det er snakk om en ganske høy sum, man vet jo aldri om man får medhold og har man da  påført seg ekstra utgifter til advokat så blir det bare enda verre...

Anonymkode: 39df8...1f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...