Gå til innhold

Følte du deg stolt da du kom inn på ønsket studie med høy poenggrense?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var du stolt da? Når de fleste du kjenner ikke kom inn på den populære skolen, men andre skoler lengre unna pga for dårlige karakterer.....

Anonymkode: c40c9...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var du stolt da? Når de fleste du kjenner ikke kom inn på den populære skolen, men andre skoler lengre unna pga for dårlige karakterer.....

Er det snakk om VGS? Høres ut som at du ikke har kommet inn på den skolen du ville, det er jeg lei for å høre. Når det gjelder spørsmålet ditt tror jeg selvfølgelig at de som har kommet inn der de vil er stolte, hadde ikke du vært det selv? 

Anonymkode: 35b04...dd0

• Liker 1
Skrevet

Stolt? Nei. Glad? Ja.

Anonymkode: 819e7...78b

Skrevet

Tenker på høyskole:) Jeg skal søke denne våren, ganske sikker på jeg kommer inn. Tror jeg vil føle meg stolt, kjenner ingen som har kommet inn på det studiet ved den skolen. 

Skrevet

Jeg var veldig stolt da jeg kom inn på det studiet jeg ønsket på universitetet, for jeg hadde jobbet utrolig hardt for det. Og et lite "up yours" til de som ikke hadde tro på meg og anbefalte meg å sikte lavere.

Anonymkode: 361f4...61a

• Liker 6
Skrevet

La være å fokusere så mye på hva andre gjør eller får til! Er helt greit å være stolt over egen prestasjon, det er det, men det har ikke så mye å si hva andre gjør synes jeg. Noen vil alltid være bedre, noen vil alltid være dårligere.

Anonymkode: 819e7...78b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker på høyskole:) Jeg skal søke denne våren, ganske sikker på jeg kommer inn. Tror jeg vil føle meg stolt, kjenner ingen som har kommet inn på det studiet ved den skolen. 

Så bra da! Som AB over her også sier, jeg var stolt da jeg kom inn på studiet jeg søkte på. Jeg hadde jobbet målrettet for å komme inn så det var en følelse av å seire. 

Skrevet

Hva regner du som høy poenggrense? Studerer og har studert ting som krever en del lavere poengsum enn jeg har, men hvor mange samtidig ikke ville kommet inn.

Anonymkode: a3c33...f53

Skrevet

Nei. Kom inn på ønsket siving.-linje ved NTNU. Men følte ikke det var fortjent. Forstår ikke hvordan jeg fikk gode nok karakterer til det. Forstår heller ikke hvordan jeg kom meg gjennom studiet med ok snitt, for jeg er verken spesielt smart eller flink til å jobbe.

Anonymkode: 75ead...8b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Kom inn på ønsket siving.-linje ved NTNU. Men følte ikke det var fortjent. Forstår ikke hvordan jeg fikk gode nok karakterer til det. Forstår heller ikke hvordan jeg kom meg gjennom studiet med ok snitt, for jeg er verken spesielt smart eller flink til å jobbe.

Anonymkode: 75ead...8b5

Høres ut som om selvfølelsen ikke er helt på topp her? 

• Liker 1
Skrevet

Det som gjerne gjør folk stolt er å komme inn på det studie man ønsker uavhengig av poeng. En som virkelig bryr seg og har lyst å jobbe med barn kan feks søke seg inn på lærer, barnehagelærere eller barnevern uten at poeng betyr så mye. Men ønsket om å jobbe med noe man liker etter endt utdanning. 

Anonymkode: 1fbe6...24a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var bare glad jeg kom inn på det jeg ville, om studiet var vanskelig å komme inn på eller ikke ga jeg blanke i. Jeg var sjeleglad for å komme inn på akkurat det JEG ville.

Anonymkode: 4fd0b...831

Skrevet

Jeg kom inn mye pga alderspoeng. Jeg er en slapping. Men merker at folk reagerer når jeg sier hva jeg studerer. Mulig de tror jeg er smart. 

Anonymkode: 1c54d...c77

Skrevet

Jeg var innmari stolt, jobbet veldig hardt for det og det var mye snørr og tårer for å klare det. 

Anonymkode: dbab7...919

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig var jeg stolt over å komme inn på medisin. Men jeg valgte å ikke starte på det studiet fordi noe i meg sa at det ble feil. Det var riktig avgjørelse i retrospekt. Jeg ville ikke trivdes med de stramme rammene man må jobbe under som praktiserende lege.

Anonymkode: 6969d...5e4

Skrevet

Tja. Jeg søkte psykologi bare for å se om jeg kom inn, var egentlig ikke spesielt interessert. Men så kom jeg jo inn da, og kan jo liksom ikke bare la vær å ta studieplassen heller...

Anonymkode: 2645a...0ff

Skrevet

Ja, jeg var både stolt og glad. Det synes jeg at jeg hadde all grunn til å være. 

Anonymkode: bc825...19b

Skrevet

Ja, men det var kortvarig. Nå skulle jeg ønske jeg bare tok noe vanlig og gjennomsnittlig. Lei av å være flinkis.

Anonymkode: 6e783...6e6

• Liker 2
Skrevet

Ble stolt over meg selv når jeg kom inn på bacheloren etter å ha tatt opp fag. Det var en personlig seier for meg, men jeg tror ikke at mine tidligere klassevenner og sånn (som ikke kjente hele historien min med hvorfor jeg nesten strøk i flere fag på vgs) ble sånn super imponert over at jeg klarte å komme opp med 53 poeng (inkludert alderspoeng, så 45 poeng). 

Men, når jeg kom inn på masteren rett etter bachelor ble jeg faen så stolt. 4,23 var laveste poengsum som kom inn der (altså mellom B og A i snitt (A=5)). Da kjente jeg faktisk litt på at alt det arbeidet jeg hadde lagt i karakterer mens andre prioriterte andre ting var verdt det, og det føltes kanskje en bitteliten smule godt å vite at den ekleste fyren på VGS, som alltid fortalte meg hvor dum jeg var, ikke hadde karakterer som var gode nok for å komme inn på en annen master med langt lavere snitt. 

Men ja, klart man blir stolt når man oppnår noe, men sånn generelt vil jeg ikke bli si jeg blir stolt for å være bedre enn noen andre, men heller stolt for å ha oppnådd mine egne mål :) 

• Liker 3
Skrevet

Stolt kan man være når man er ferdig med graden. Utrolig mange takler ikke studiene, så ikke ta gleden på forskudd. Jeg var en av kanskje 10% som fullførte graden på normert tid. 

Anonymkode: 74b6b...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...