Gå til innhold

Utleier som ikke gjør som lovet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en stor leilighet sammen med to døtre. Vi har hvert vårt soverom. Leiligheten skriker etter oppussing! Den er på ca 130 kvm. Vi har bodd der litt over ett år. Utleier har sagt fra før vi flyttet inn at han skal ordne og fixe opp i alt som trengs å gjøres, han avtaler også tidspunkt, men dukker ikke opp, svarer ikke osv. Det tar alltid lang tid før han i det hele tatt svarer. Vi betaler 19000kr pr mnd ( Oslo ). Leiligheten kunne vært superfin. Varmekablene på badet virker ikke, lyset på badet skal han ordne med. Stikkontakter som henger og slenger, trekkfulle vinduer osv. Det jeg lurer på er om man kan be om lavere husleie pga dette? Selv bor de i en veldig dyr nybygd stor leilighet, så de trenger nok pengene. Men synes ikke min leil er verd pengene lenger....ikke røyker vi og ikke har vi husdyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 250k/år rett i dass? Får du ikke lån eller hva er greia?

Jeg mener det er lovverk som tilsier at dersom det er "helsefarlig" å bo der kan du som leietaker leie inn en håndverker eller hva det måtte være, og sende regninga til utleier. Sjekk Utleieloven kanskje?

Anonymkode: 9638b...cc7

Skrevet

Du har egentlig to valg om du fortsatt vil bo der, det er å underrette utleier om at husleie vil bli satt inn på sperret konto til manglene er utbedret, eller at du selv bestiller elektriker og trekker betalingen til elektriker fra husleia. 

Anonymkode: 8a094...772

Skrevet
Anonymus13 skrev (1 time siden):

Jeg leier en stor leilighet sammen med to døtre. Vi har hvert vårt soverom. Leiligheten skriker etter oppussing! Den er på ca 130 kvm. Vi har bodd der litt over ett år. Utleier har sagt fra før vi flyttet inn at han skal ordne og fixe opp i alt som trengs å gjøres, han avtaler også tidspunkt, men dukker ikke opp, svarer ikke osv. Det tar alltid lang tid før han i det hele tatt svarer. Vi betaler 19000kr pr mnd ( Oslo ). Leiligheten kunne vært superfin. Varmekablene på badet virker ikke, lyset på badet skal han ordne med. Stikkontakter som henger og slenger, trekkfulle vinduer osv. Det jeg lurer på er om man kan be om lavere husleie pga dette? Selv bor de i en veldig dyr nybygd stor leilighet, så de trenger nok pengene. Men synes ikke min leil er verd pengene lenger....ikke røyker vi og ikke har vi husdyr.

Send han en melding med alle tingene som er feil og si at fra om med 1feb vil husleie bli holdt igjen til det er ordnet

Skrevet

Man kan holde leie tilbake, også betale når jobb er utført eller gi en tidsfrist for utbedring før man feks får en elektriker til å fikse det også betale selv for så å trekke av husleien. 

Meld deg inn i leieboerforeningen (tror jeg de heter) og be om råd. 

Anonymkode: f6ad2...51e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...