AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Jeg har en helt ekstrem smerte på siden av nesa, helt ytterst. Det er en underjordisk kvise der. Jeg kjenner at det er det som er årsaken. Det er første gang jeg opplever en slik smerte på grunn av en kvise. Jeg har hatt ille kviser på øreflippen, og de har jeg alltid pleid å poppe, selv om det ikke er det lureste å gjøre med kviser. Denne kvisen er mye vondere. Og den har ikke noe hvitt eller gult. Den er bare helt rød og vond. Hva burde jeg gjøre? Finnes det noe kremer eller bakteriehemmende produkter dere vil anbefale i forhold til en slik smerte? Trodde virkelig ikke en kvise kunne gjøre så vondt Anonymkode: 35b2a...ed0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Du kan prøve å ta en steril nål fra apoteket (ikke sprøytenål, mer som en synål) og lage ett hull inn til kvosekjernen. Da kan den popper ut. Men det gjør gjerne vondt å stikke nålen inn, selv om jeg personlig syns det alltid er verdt det. Anonymkode: 1730b...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan prøve å ta en steril nål fra apoteket (ikke sprøytenål, mer som en synål) og lage ett hull inn til kvosekjernen. Da kan den popper ut. Men det gjør gjerne vondt å stikke nålen inn, selv om jeg personlig syns det alltid er verdt det. Anonymkode: 1730b...c4a Kan prøve. Den er skikkelig betent nå liksom. Kjennes ut som hele nesen min på venstre side er hovent. Kommer jeg til å få arr av dette? Jeg tåler fint å stikke inn nålen. Tror ikke det er verre å stikke inn nålen enn å gå med slike smerter hele tiden Anonymkode: 35b2a...ed0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Vil anbefale deg å la den gå over av seg selv hvis du klarer det. Jeg har av og til brukt skikkelig varmt vann på en klut og holdt rett på slike grusomme vonde kviser. Det føles som om de i alle fall kommer frem fortere da, men jeg prøver å la de være i fred. Jeg hadde i alle fall ikke turt å bruke noen nåler eller slikt, uansett hvor steril den er. Å "poppe" kviser gjør mye rart med den, og det anbefales fra de som kan det (så vidt jeg vet) å la de være i fred fordi da gjør du minst mulig skade mot huden. Anonymkode: 572e0...a1e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Jeg har GOD erfaring med kviser. Her er det jeg ville gjort: - La den være i fred så lenge du klarer. Ofte kan slike underjordiske kviser begynne å forsvinne av seg selv etter 3 dager. Da slipper du stygge arr som kan ta 6mnd + å kvitte seg med! - Fukt en klut med varmt vann som nevnt over. Det lindrer veldig og kan føre til økt blodtilførsel og at det som er inni kvisen løses opp lettere. - Hvis smertene og betennelsen er stor, så kan det hjelpe å ta en ibux. En klut med ordentlig kaldt vann hjelper også mot dette. - Kjøp La Roche Posay sin Cicaplast Baume B5 krem på apoteket. Den lindrer og fjerner rødhet. Jeg har noen ganger poppet kviser og cyster med sterile nåler. Noen ganger hjelper det veldig. I de fleste tilfellene gjør jeg det bare værre. På slike underjordiske kviser klarer jeg aldri å poppe alt. Noe blir værende igjen. Betennelsen øker, kvisen blir værende lengre og i tillegg får jeg et arr. Don't touch!! Anonymkode: ac25d...452 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har GOD erfaring med kviser. Her er det jeg ville gjort: - La den være i fred så lenge du klarer. Ofte kan slike underjordiske kviser begynne å forsvinne av seg selv etter 3 dager. Da slipper du stygge arr som kan ta 6mnd + å kvitte seg med! - Fukt en klut med varmt vann som nevnt over. Det lindrer veldig og kan føre til økt blodtilførsel og at det som er inni kvisen løses opp lettere. - Hvis smertene og betennelsen er stor, så kan det hjelpe å ta en ibux. En klut med ordentlig kaldt vann hjelper også mot dette. - Kjøp La Roche Posay sin Cicaplast Baume B5 krem på apoteket. Den lindrer og fjerner rødhet. Jeg har noen ganger poppet kviser og cyster med sterile nåler. Noen ganger hjelper det veldig. I de fleste tilfellene gjør jeg det bare værre. På slike underjordiske kviser klarer jeg aldri å poppe alt. Noe blir værende igjen. Betennelsen øker, kvisen blir værende lengre og i tillegg får jeg et arr. Don't touch!! Anonymkode: ac25d...452 Det har blitt bedre nå, heldigvis. Jeg lot den bare være, og vasket ansiktet mitt jevnlig med kaldt vann. Jeg vet ikke om det funker, men jeg har hvert fall ikke noe vondt lengre. Er bare litt rød i område uten smerte. Tusen takk for rådene dine!! Anonymkode: 35b2a...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå