Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg høres barnslig ut nå, men jeg vil bli rik sånn at jeg kan dra på luksusferier mange ganger i året- hva slags muligheter har jeg? Tar ikke realfag, så har tenkt på juss eller psykologi (vet man ikke blir ordentlig rik av det, men tror ikke jeg kan gjøre noe annet?), men er det noe av det som man kan jobbe med i utlandet? Vil ikke måtte bo i Norge pga jobb... 

Anonymkode: aacff...b21

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vet jeg høres barnslig ut nå, men jeg vil bli rik sånn at jeg kan dra på luksusferier mange ganger i året- hva slags muligheter har jeg? Tar ikke realfag, så har tenkt på juss eller psykologi (vet man ikke blir ordentlig rik av det, men tror ikke jeg kan gjøre noe annet?), men er det noe av det som man kan jobbe med i utlandet? Vil ikke måtte bo i Norge pga jobb... 

Av fagene uten realfagskrav er det vel bare juss hvor en naturlig karrierevei leder til en så høy lønn at du kan dra på flere dyre ferier i året, men du må som regel bo i Norge for det. Gode alternativ er å bli forfatter, eller ta opp realfag og studere informatikk. Hvis du er ekstremt flink og legger ned enormt mye innsats over flere titalls år kan du fort bikke 6 millioner i inntekt i året, sannsynligheten for at du klarer det uten interesse for det du holder på med er ca. 0. 

Skrevet
Kastanjefrø skrev (49 minutter siden):

Av fagene uten realfagskrav er det vel bare juss hvor en naturlig karrierevei leder til en så høy lønn at du kan dra på flere dyre ferier i året, men du må som regel bo i Norge for det. Gode alternativ er å bli forfatter, eller ta opp realfag og studere informatikk. Hvis du er ekstremt flink og legger ned enormt mye innsats over flere titalls år kan du fort bikke 6 millioner i inntekt i året, sannsynligheten for at du klarer det uten interesse for det du holder på med er ca. 0. 

Trenger ikke bo i Norge selv om du er jurist - er du flink nok og får jobb i et stort advokatfirma kan du søke deg til et av deres utenlandske kontorer; London, Singapore mm. Det er også flere norske selskaper med utenlandske avdelinger som trenger jurister. Det samme gjelder faktisk det offentlige - her har du ofte muligheten til å få deg jobb i Brussel eller andre steder. Utenriksdepartementet ansetter flere jurister. Masse muligheter! Blir kanskje ikke så rik av å jobbe i det offentlige da men.. for å bli rik som jurist må du nok opp på partnernivå i et stort advokatfirma eller ansettes i en adm. dir. stilling. Det tar uansett en god del år. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør også tenke på at det å bli rik ved å ha en godt betalt jobb også innebærer at du jobber noe sinnsykt mye og ofte ikke har tid til å dra på de fine luksusferiene du drømmer om... 

Anonymkode: 47bc2...1d7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør også tenke på at det å bli rik ved å ha en godt betalt jobb også innebærer at du jobber noe sinnsykt mye og ofte ikke har tid til å dra på de fine luksusferiene du drømmer om... 

Viktig poeng. De jeg vet om/kjenner som er rike i den forstand, er mennesker som jobber så mye at de tar med jobben selv i feriene sine.

Bloggere, tv-profiler ol. derimot, ser ut til å bli raskt rike og drar på mange ferier i året 😄 

Anonymkode: c9b28...e6f

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trenger ikke bo i Norge selv om du er jurist - er du flink nok og får jobb i et stort advokatfirma kan du søke deg til et av deres utenlandske kontorer; London, Singapore mm. Det er også flere norske selskaper med utenlandske avdelinger som trenger jurister. Det samme gjelder faktisk det offentlige - her har du ofte muligheten til å få deg jobb i Brussel eller andre steder. Utenriksdepartementet ansetter flere jurister. Masse muligheter! Blir kanskje ikke så rik av å jobbe i det offentlige da men.. for å bli rik som jurist må du nok opp på partnernivå i et stort advokatfirma eller ansettes i en adm. dir. stilling. Det tar uansett en god del år. 

Anonymkode: 47bc2...1d7

Har aldri sagt at en må det, men at en som regel må det. Hvis du ser på den prosentvise fordelingen av hvor Norske advokater jobber, blir det ganske tydelig. Spesielt som partner, da virksomheten som regel ledes fra Norge.

Skrevet

OnlyFans

Anonymkode: ac6ec...eb9

• Liker 1
Skrevet

Aksjespekulant, krever ingen utdannelse.

Men helt seriøst: Man velger ikke jobb etter hva man har lyst til å gjøre på fritiden. Hvis du er så forbanna glad i å reise, hvorfor ikke velge en jobb som involverer mye reising isteden? Jeg tror de færreste klarer seg igjennom et helt juss-studium med "bli rik" som eneste motivasjon. 

Skrevet

Er så urettferdig at alle de folkene som Isabel Raad for eksempel nesten ikke må jobbe noe i det hele tatt, de bare filmer hvor fantastiske liv de har, også har de folk til å redigere videoene deres, også er de bare på luksusferier hver uke og kjøper alt de vil ha😭😭 Isabel Raad vurderer å bo i Dubai, tenk så sykt chill😭 Jeg vil ikke ha et kjipt liv med en kjip jobb og kjip lønn, også har jeg heller ikke tid til å reise engang😭 

Skrevet

Alle de som er så rike som Raad er jo folk som aldri har jobbet i det hele tatt, mens de som er «fattige» er folk som jobber døgnet rundt som jurister, leger osv, er så urettferdig😭

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle de som er så rike som Raad er jo folk som aldri har jobbet i det hele tatt, mens de som er «fattige» er folk som jobber døgnet rundt som jurister, leger osv, er så urettferdig😭

Verken jurister eller leger regnes som "fattige". Herregud.

Anonymkode: 2c84a...fd2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Verken jurister eller leger regnes som "fattige". Herregud.

Anonymkode: 2c84a...fd2

I forhold til kjendiser som Isabel Raad osv😭 De fleste jurister tjener jo sånn 600 000 kanskje, da har de jo såvidt råd til et hjem, og kan ikke dra på fine ferier og kjøpe fine ting, spesielt med studielånet

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er så urettferdig at alle de folkene som Isabel Raad for eksempel nesten ikke må jobbe noe i det hele tatt, de bare filmer hvor fantastiske liv de har, også har de folk til å redigere videoene deres, også er de bare på luksusferier hver uke og kjøper alt de vil ha😭😭 Isabel Raad vurderer å bo i Dubai, tenk så sykt chill😭 Jeg vil ikke ha et kjipt liv med en kjip jobb og kjip lønn, også har jeg heller ikke tid til å reise engang😭 

Du får bli blogger du også da vettu... 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De jobber mer enn du tror, siden de må være online omtrent 24/7 for å holde fasaden. Men er bare å operere pupper , rompe og resten av kroppen så kommer tilhengerne...

Anonymkode: 37c0a...35b

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

I forhold til kjendiser som Isabel Raad osv😭 De fleste jurister tjener jo sånn 600 000 kanskje, da har de jo såvidt råd til et hjem, og kan ikke dra på fine ferier og kjøpe fine ting, spesielt med studielånet

Det går an å leve godt på en inntekt på 600 000, spesielt dersom man bor med en annen som også har inntekt. Jeg har studert, vært samboer hvor det en stund bare var en inntekt og nå har vi heldigvis to inntekter. Man får det til å fungere. Trikset er å unne seg noen ting, som reiser, og spare på andre deler. Man kan ikke unne seg shopping, masse mat, biler, reising, stort hus, hytte, båt +++. Iallfall ikke i 30-årene. Man kan fokusere på et par ting og være fornøyd med det. Tenker man langsiktig sparer man gjerne i tillegg. 

Anonymkode: c70d7...d14

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

- Matas, mod. 

Skrevet
Knirke skrev (2 timer siden):

Du får bli blogger du også da vettu... 🙄

Det er bare pene mennesker som folk bryr seg så mye om:(

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare pene mennesker som folk bryr seg så mye om:(

Isabelle Raad er jo ikke pen i det hele tatt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...