Gå til innhold

Veldig i tankeboksen, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg å min kjære ønsker/prøver å få barn. 

Jeg har gått på cerazette minipille ca et halvt år, før det hadde jeg spiral.

Jeg sluttet på minipillene 1 desember og hadde mensen fram til 6 desember. 

Nå er det den 12.01 og i følge flo-appen,  er mensen forsinket med 4 dager. Som betyr at jeg har ikke fått mensen på 37 dager og er på syklusdag 43. 

Så spørsmålet mitt er; hva skal jeg gjøre? noen som har tips eller i samme situasjon? 🙂

Endret av usikkerheten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har tatt graviditetstest?

Anonymkode: b6383...b37

Skrevet

Det er vel ikke så unormalt at mensen bruker et par - tre mnd på å normalisere seg. Ta gjerne en test, er den negativ vil jeg si det er helt normalt. 

Anonymkode: f9b42...107

• Liker 4
Skrevet
usikkerheten skrev (26 minutter siden):

Hei, jeg å min kjære ønsker/prøver å få barn. 

Jeg har gått på cerazette minipille ca et halvt år, før det hadde jeg spiral.

Jeg sluttet på minipillene 1 desember og hadde mensen fram til 6 desember. 

Nå er det den 12.01 og i følge flo-appen,  er mensen forsinket med 4 dager. Som betyr at jeg har ikke fått mensen på 37 dager og er på syklusdag 43. 

Så spørsmålet mitt er; hva skal jeg gjøre? noen som har tips eller i samme situasjon? 🙂

Dette skjønte jeg ingenting av. Lurer du på om du skal ta en graviditetstest? 

Anonymkode: f11d0...f0a

• Liker 3
Skrevet

Den blødningen du fikk etter å ha sluttet på minipillen er ikke en normal mens, og du vet jo egentlig ikke når du hadde eggløsning etter det. Det kan ta litt tid før ting er i rute, men du kan også ha blitt gravid en eller annen gang etter pilleslutt. Ta en test så ser du. Om den er negativ venter du i to uker og tar en ny dersom du ikke har fått mensen i mellomtiden.

Anonymkode: 879dc...df5

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig at menstruasjonen kan bruke litt tid på å komme og syklusen bli regelmessig etter bruk av prevensjon... Er du usikker, tar du en test. 

Anonymkode: 75800...31f

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...