AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Del Skrevet 12. januar 2021 Har det noe som helst for seg å tilføre kroppen collagen via pulver man drikker for eksempel? Noen her som virkelig har merket forandring i huden etter bruk? Anonymkode: 8f7dc...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Del Skrevet 12. januar 2021 Nei, jobber med en som er overlege i hud og han sier kroppen ikke tar opp kollagen på den måten. Komplett svindel og bortkastede penger. Anonymkode: 47cef...522 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Del Skrevet 12. januar 2021 Google er din venn Mange vil argumentere som hen over og si at det ikke har noen effekt. Kroppen kan ikke absorbere kollagen i sin fulle form, men i nedbrutt form som peptider og aminosyrer. Selskaper trenger ikke dokumentere virkning før distribusjon av kollagenprodukter, så man bør nok ha kunnskap om hvilke aminosyrer og peptider det kan være. Benkraft eller gelatin kan du jo også prøve 😊 Anonymkode: 5be19...0b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Del Skrevet 12. januar 2021 Ikke kast bort pengene dine. Det finnes så mye annet man kan gjøre for å holde huden fin, og det er uansett en forgjeves kamp du kjemper. Du kommer til å bli gammel likevel. Anonymkode: cbc4f...463 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har det noe som helst for seg å tilføre kroppen collagen via pulver man drikker for eksempel? Noen her som virkelig har merket forandring i huden etter bruk? Anonymkode: 8f7dc...4c9 Veldig feile svar du har fått over her. Kollargen er kjempeviktig! Ikke disse type «anti-rynke» greiene som selges, men ordentlig kollargen enten fra fisk eller fra bovin (storfe) som vist på bildet. Kollargen er det viktigste strukturelle proteinet kroppen har. Anonymkode: 352c6...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 13. januar 2021 #6 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Google er din venn Mange vil argumentere som hen over og si at det ikke har noen effekt. Kroppen kan ikke absorbere kollagen i sin fulle form, men i nedbrutt form som peptider og aminosyrer. Selskaper trenger ikke dokumentere virkning før distribusjon av kollagenprodukter, så man bør nok ha kunnskap om hvilke aminosyrer og peptider det kan være. Benkraft eller gelatin kan du jo også prøve 😊 Anonymkode: 5be19...0b8 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig feile svar du har fått over her. Kollargen er kjempeviktig! Ikke disse type «anti-rynke» greiene som selges, men ordentlig kollargen enten fra fisk eller fra bovin (storfe) som vist på bildet. Kollargen er det viktigste strukturelle proteinet kroppen har. Anonymkode: 352c6...305 Nei, slutt å spre løgner. Verken med peotider eller aminosyrer kan ikke kroppen bygge opp kollagen. Kroppen har ingen mekanisme for å bygge opp igjen og lagre kollagen. Alt dette er svindel, ts, spar pengene dine og ikke hør på slike sjarlataner som hevder at de kan reparere hud med kollagen produkter. Om du ikke tror meg anbefaler jeg ta å ta en prat med hudlege, som kan mer om dette enn folk på kg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. januar 2021 #7 Del Skrevet 13. januar 2021 Som min fysioterapeut svarte da jeg spurte om et kjent preparat virker: «Hadde det gjort det, ville det ikke vært behov for meg.» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Del Skrevet 13. januar 2021 Hadde det bare vært så enkelt Har en bindevevssykdom forårsaket av en defekt i kollagenet. Kunne jeg bare spist litt pulver... Ikke sløs bort penger på slikt vas, please. Anonymkode: d1160...2c0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 13. januar 2021 #9 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg bruker kollagen-piller. Det er basert på brusk av fisk, så det er masse omega3 i tillegg. Og jo, kroppen tar opp kollagen. Kollagen er et protein, og kroppen tar opp proteiner (aminosyrer) som bygger opp kroppen. Kroppen er avhengig av proteiner for å overleve. Det finnes åtte essensielle; valin, leucin, fenylalanin, tryptofan, lysin, isoleucin, metionin og treonin. Dette er aminosyrer som kroppen må bli tilført og som ikke kroppen danner selv. Er kollagen essensiell? Nei, men det blir tatt opp i kroppen og styrker huden. Dere som skriver noe annet sprer løgn. Det er ikke snakk om antirynke-krem, som man masserer inn i huden - det blir ikke tatt opp (så klart). Men kollagen-piller/pulver går rett til fordøyelsessystemet som tar opp det kroppen trenger. Og nei, det er ikke snakk om noe som fungerer som en behandling av forskjellig leddgikt etc... Men styrking av hud og hår! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg har drukket/spist mat med hjemmelaget kjøttkraft fra kraftben i mange år. Synes ikke at det hjelper på huden. Anonymkode: 1d582...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #11 Del Skrevet 13. januar 2021 CorvusCorax skrev (9 timer siden): Jeg bruker kollagen-piller. Det er basert på brusk av fisk, så det er masse omega3 i tillegg. Og jo, kroppen tar opp kollagen. Kollagen er et protein, og kroppen tar opp proteiner (aminosyrer) som bygger opp kroppen. Kroppen er avhengig av proteiner for å overleve. Det finnes åtte essensielle; valin, leucin, fenylalanin, tryptofan, lysin, isoleucin, metionin og treonin. Dette er aminosyrer som kroppen må bli tilført og som ikke kroppen danner selv. Er kollagen essensiell? Nei, men det blir tatt opp i kroppen og styrker huden. Dere som skriver noe annet sprer løgn. Det er ikke snakk om antirynke-krem, som man masserer inn i huden - det blir ikke tatt opp (så klart). Men kollagen-piller/pulver går rett til fordøyelsessystemet som tar opp det kroppen trenger. Og nei, det er ikke snakk om noe som fungerer som en behandling av forskjellig leddgikt etc... Men styrking av hud og hår! Slutt å jug, kollagen blir ikke tatt opp i kroppen. Anonymkode: 3d19f...6d7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. januar 2021 #12 Del Skrevet 13. januar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Hadde det bare vært så enkelt Har en bindevevssykdom forårsaket av en defekt i kollagenet. Kunne jeg bare spist litt pulver... Ikke sløs bort penger på slikt vas, please. Anonymkode: d1160...2c0 Sjæl. Hjelper bittelitt med å spise mye kjøtt med slintrene, men er såpass marginalt at det ikke har noen nevneverdig betydning. Pulver er reint kvakksalveri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. januar 2021 #13 Del Skrevet 13. januar 2021 11 hours ago, CorvusCorax said: Jeg bruker kollagen-piller. Det er basert på brusk av fisk, så det er masse omega3 i tillegg. Og jo, kroppen tar opp kollagen. Kollagen er et protein, og kroppen tar opp proteiner (aminosyrer) som bygger opp kroppen. Kroppen er avhengig av proteiner for å overleve. Det finnes åtte essensielle; valin, leucin, fenylalanin, tryptofan, lysin, isoleucin, metionin og treonin. Dette er aminosyrer som kroppen må bli tilført og som ikke kroppen danner selv. Er kollagen essensiell? Nei, men det blir tatt opp i kroppen og styrker huden. Dere som skriver noe annet sprer løgn. Det er ikke snakk om antirynke-krem, som man masserer inn i huden - det blir ikke tatt opp (så klart). Men kollagen-piller/pulver går rett til fordøyelsessystemet som tar opp det kroppen trenger. Og nei, det er ikke snakk om noe som fungerer som en behandling av forskjellig leddgikt etc... Men styrking av hud og hår! Du burde lese deg opp på bio-opptageligheten til hva man får i seg. Bare fordi et produkt inneholder x, betyr ikke at kroppen tar opp x. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #14 Del Skrevet 13. januar 2021 Blueberrymuffin skrev (15 timer siden): Nei, slutt å spre løgner. Verken med peotider eller aminosyrer kan ikke kroppen bygge opp kollagen. Kroppen har ingen mekanisme for å bygge opp igjen og lagre kollagen. Alt dette er svindel, ts, spar pengene dine og ikke hør på slike sjarlataner som hevder at de kan reparere hud med kollagen produkter. Om du ikke tror meg anbefaler jeg ta å ta en prat med hudlege, som kan mer om dette enn folk på kg. Det handler ikke om å reparere hud det jeg snakker om. Anonymkode: 352c6...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #15 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg bruker collagen type 1 som går på hud og hår. Jeg merker iallefall at linjene i huden blir mye mindre. Huden blir rett og slett mye bedre! Tror og det er viktig for ledd.. men om det funker må man bare se selv egentlig. Noen tar det opp mens andre ikke. Bare kroppen din bestemmer hvordan den skal forvalte dette rundt i kroppen. synn folk er så kristiske.. vill gitt d en sjangse. Er ikke så dyrt heller men gå for den med høyest innhold. Anonymkode: 3fb4c...d3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 13. januar 2021 #16 Del Skrevet 13. januar 2021 Katten.2.0 skrev (4 timer siden): Du burde lese deg opp på bio-opptageligheten til hva man får i seg. Bare fordi et produkt inneholder x, betyr ikke at kroppen tar opp x. Fordi du har prøvd det uten effekt? Vel, jeg har i hvert fall fått styrket huden. Og det er ingen quick fix, man ser ikke en endring i løpet av en dag. Det sier seg selv. https://www.nytimes.com/2019/11/09/style/self-care/collagen-benefits.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 14. januar 2021 #17 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 17.26): Jeg bruker collagen type 1 som går på hud og hår. Jeg merker iallefall at linjene i huden blir mye mindre. Huden blir rett og slett mye bedre! Tror og det er viktig for ledd.. men om det funker må man bare se selv egentlig. Noen tar det opp mens andre ikke. Bare kroppen din bestemmer hvordan den skal forvalte dette rundt i kroppen. synn folk er så kristiske.. vill gitt d en sjangse. Er ikke så dyrt heller men gå for den med høyest innhold. Anonymkode: 3fb4c...d3f Hørt om placebo effekten?Tror man sterkt nok på det, virker det. Tro kan flytte fjell vet du. Det er ikke fysiologisk mulig at collagentilskudd tas opp og lagres i kroppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #18 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 17.26): Jeg bruker collagen type 1 som går på hud og hår. Jeg merker iallefall at linjene i huden blir mye mindre. Huden blir rett og slett mye bedre! Tror og det er viktig for ledd.. men om det funker må man bare se selv egentlig. Noen tar det opp mens andre ikke. Bare kroppen din bestemmer hvordan den skal forvalte dette rundt i kroppen. synn folk er så kristiske.. vill gitt d en sjangse. Er ikke så dyrt heller men gå for den med høyest innhold. Anonymkode: 3fb4c...d3f Sprøyt, rent fysiologisk er det ikke mulig at jroppen kan ta opp kollagen, det er dokumentert at kroppen ikke kan ta opp- eller nyttegjøre seg av kollagen. Eneste som dessverre hjelper på rynker er fillers og botox, og det tror jeg at du inners inne vet. Det handler ikke om å være kritisk, men å faktisk forholde seg til fakta om kroppen. Det du opplever er placebo. Kan det skade, nei? Men er det virtkastet penger, ja. Anonymkode: 3d19f...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå