Gå til innhold

Sveriges grenser er langt fra fysisk stengt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At folk orker mer. Åpne grenser og "obligatorisk" testing ved innreise (les: frivillig og innen 24t, ingen sjekker dette), det hele er en parodi og folk bør virkelig si ifra at nå er det nok før det blir portforbud pga denne idiotien. Regjeringen bør fjernes umiddelbart og stilles for retten!

• Liker 5
Skrevet

Helt greit at man må teste ved ankomst, men da må det også sørges for mer testkapasitet ved grenseovergangene/flyplassene slik at man har mulighet til å gjøre det der uten å stå mange timer i kø. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

infectedsopp skrev (42 minutter siden):

At folk orker mer. Åpne grenser og "obligatorisk" testing ved innreise (les: frivillig og innen 24t, ingen sjekker dette), det hele er en parodi og folk bør virkelig si ifra at nå er det nok før det blir portforbud pga denne idiotien. Regjeringen bør fjernes umiddelbart og stilles for retten!

Samtidig skal Kina teste like mange folk som det bor i Norge på hele to dager. 

Endret av judith52
Glemte å sitere
  • Liker 1
Skrevet

Hva er vitsen med å vedta lover og regler når det ikke fins noen til å håndheve dem? Istedet skyver de test problemet til kommunene som ikke har kapasitet til å følge opp alt. 

Skrevet

Kanskje en ide starte egen teste og sporings bedrift og tjene penger på galskapen 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Siden mars har jeg måte ta hensyn, og jeg gjør det fortsatt.  Jeg har mistet mye.  Penger i forhold til jobben, livskvaliteten i forhold til å reise bort og gjør akkurat det jeg vil uten å må tenke så mye og ikke se familien min nå i nesten 2 år, men verst of alt er hvordan dette har påvirket mitt barn og mange barn rundt hele Norge som nå sliter med store psykiske problemer.  Norge er stengt for oss som bor og jobber her fordi ja, vi må delta i dugnaden! Spesielt ille for små bedrifter som har måte slå seg konkurs.  Men er åpnet for utenlandske arbeidere som gang på gang lyver, tar med falsk attester, falske prøver, og ikke går i karantene samtidig de faktisk er smittet.  Bare i går leste jeg om Svenske journalister som "ikke viste om reiseristriksjoner" så gikk direkt til Gjerdrum for å mulig spre sykdommen til de som har mistet alt.  DRITTFORBANNET!  Jeg er så utrolig sint og irritert akkurat nå at jeg har ikke ord.  

Endret av Outlander
  • Liker 5
Skrevet
Outlander skrev (27 minutter siden):

Siden mars har jeg måte ta hensyn, og jeg gjør det fortsatt.  Jeg har mistet mye.  Penger i forhold til jobben, livskvaliteten i forhold til å reise bort og gjør akkurat det jeg vil uten å må tenke så mye og ikke se familien min nå i nesten 2 år, men verst of alt er hvordan dette har påvirket mitt barn og mange barn rundt hele Norge som nå sliter med store psykiske problemer.  Norge er stengt for oss som bor og jobber her fordi ja, vi må delta i dugnaden! Spesielt ille for små bedrifter som har måte slå seg konkurs.  Men er åpnet for utenlandske arbeidere som gang på gang lyver, tar med falsk attester, falske prøver, og ikke går i karantene samtidig de faktisk er smittet.  Bare i går leste jeg om Svenske journalister som "ikke viste om reiseristriksjoner" så gikk direkt til Gjerdrum for å mulig spre sykdommen til de som har mistet alt.  DRITTFORBANNET!  Jeg er så utrolig sint og irritert akkurat nå at jeg har ikke ord.  

Supert at vi er flere som begynner å få nok av denne idiot regjeringen 

• Liker 1
Skrevet

Sånn har det vært hele tiden...

- Politiet mistenker at turister sniker seg over grensen til Norge når grensestasjonene er ubevoktet, melder SVT i reportasjen.

Også Tollvesenet bekrefter til SVT at det er mange som passerer grensen om natten.

Men tross forsterkninger i Nordland har ikke politiet ressurser til å bevokte grensen gjennom hele døgnet, skriver den svenske allmennkringkasteren.

Rana Blad - - Svenske turister sniker seg over grensen om natten

Skrevet
infectedsopp skrev (4 timer siden):

Regjeringen bør fjernes umiddelbart og stilles for retten!

Du blir tatt mer på alvor hvis du slutter å overdrive så voldsomt.

Just saying..

• Liker 4
Skrevet
Hatsumomo skrev (3 timer siden):

Just saying..

Det du mener er at Outlander ikke blir tatt seriøst fordi hun har gjort seg opp en egen mening gjennom 10 mnd’er og satt sitt liv på vent og også ser at ting ikke endrer seg samme hva en gjør. Alle er for noe tiltak men ikke så mye som det er nå at hele samfunnet er omtrent lammet og verdens økonomien har gått ad dundas 

Skrevet
Bente1234 skrev (19 minutter siden):

Det du mener er at Outlander ikke blir tatt seriøst fordi hun har gjort seg opp en egen mening gjennom 10 mnd’er og satt sitt liv på vent og også ser at ting ikke endrer seg samme hva en gjør. Alle er for noe tiltak men ikke så mye som det er nå at hele samfunnet er omtrent lammet og verdens økonomien har gått ad dundas 

Siterte jeg Outlander?

Hvis du fortsetter med stråmennene dine så kommer jeg til å rapportere deg direkte i en melding til moderatorene for å stadig spore av.

• Liker 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Siterte jeg Outlander?

Hvis du fortsetter med stråmennene dine så kommer jeg til å rapportere deg direkte i en melding til moderatorene for å stadig spore av.

Sorry den er på min kappe jeg så feil.. men gjør nå som du vil vet jeg er kjempe populær for deg så bryr meg ikke..men jeg har ikke noe i mot deg selv om vi er totalt uenig i en ting. Sånn er det i ett demokrati.

• Liker 1
Skrevet (endret)
trønder skrev (1 minutt siden):

La oss lette litt på tiltakene, så kan du kose deg med friheten din når den tredje bølgen kommer. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6zoG50/den-tredje-boelgen-truer

ha ha for en vits den kommer uten noe letter av noe tiltak takket være åpne grenser... gled deg.  Er regjeringen som har sagt ja takk til det ikke oss som har fulgt tiltakene til punkt og prikke i 10 mnd men klart med en slik arrogant holdning til vår dugnad ved å slippe inn tusenvis av smittede...så mister i hvertfall jeg motivasjonen til å fortsette ... og gir nok mer faan etter hvert som regjeringen også gjør egentlig mot oss. 

Endret av Bente1234
Skrevet
trønder skrev (27 minutter siden):

La oss lette litt på tiltakene, så kan du kose deg med friheten din når den tredje bølgen kommer. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6zoG50/den-tredje-boelgen-truer

«Tredje bølgen» kommer uansett hvor «flinke» vi er. Nedstenging i en måned til-så åpnes det litt- øker litt i positive tester- så stenges det igjen og blir kalt den tredje bølgen/fjerde/femte osv. Helt til ingen har penger igjen å leve for.

• Liker 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (16 timer siden):

Just saying..

Jeg tror regjeringen også hadde blitt tatt mer på alvor om de virkelig gadd å gjøre noe for å hindre importsmitte og lage tiltak som faktisk gir mening. Jeg mener de rett og slett pisser på folket sitt.

Folk i Norge skal permitteres, bedriftene stenges, ingen skal få besøk eller klemme noen og nå legges det frem forslag om portforbud - ganske ironisk at den norske borger skal bli straffet for at regjeringen slipper en haug med folk inn i landet uten noe form for kontroll eller oppfølging. Pinlig å se Høie å co prøve å forsvare dette på Debatten i går.

Hvis de hadde satt opp vakter med obligatorisk testing der og da, den som ikke består må snu - strickt som bare det - ja da hadde regjeringen blitt tatt mer seriøst og folk mer villige til å fortsette med "dugnaden". Har de ikke ressurser til dette neivel så steng grensene helt. 

Det de driver på med nå er en stor skam og kan nesten defineres som å smitte andre med viten og vilje i tillegg til rasering av folks liv og økonomi og det bør straffes hardt. Jeg skjønner godt at folk blir forbanna for dette her er bare tragisk..

• Opprett ny...