Gå til innhold

Noen som har vært i Singapore?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der og kan fortelle deres opplevelse der? 

Vurderer å reise dit etter Korona. Må si det virker virkelig fantastisk ut i fra bilder. Så interessant å høre om det stemmer med virkeligheten. 

Det virker veldig flott der,  og en stor by med mye man kan finne på, med mange ulike kulturer samlet. Og fine strender, barer, restauranter osv. Og fine hoteller, parker +++😄☀️

Anonymkode: d90f7...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært der i 4 dager, altfor kort tid. Jeg er ikke noe bymenneske men elsket Singapore. Nydelig mat og masse å se. Kan absolutt anbefale å reise dit! 

Anonymkode: 7a24c...00a

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde tre kjempefine dager der. Reiser gjerne igjen. Veldig flott sted, masse å se og oppleve. Har hørt noen som synes det er litt vel «strigla» der. Veldig rent, system og orden over alt, alt ser veldig nytt og polert ut. Så noen kan nok oppleve byen som litt kunstig, kjedelig og lite autentisk, og det kan jeg til en viss grad forstå. Men jeg trivdes veldig godt. Hadde kanskje ikke reist dit på en ukes ferie, men 3-4 dager som stop-over i forbindelse med en annen destinasjon (Bali, Australia, NZ etc.) er perfekt.

Anonymkode: d11fc...c5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde tre kjempefine dager der. Reiser gjerne igjen. Veldig flott sted, masse å se og oppleve. Har hørt noen som synes det er litt vel «strigla» der. Veldig rent, system og orden over alt, alt ser veldig nytt og polert ut. Så noen kan nok oppleve byen som litt kunstig, kjedelig og lite autentisk, og det kan jeg til en viss grad forstå. Men jeg trivdes veldig godt. Hadde kanskje ikke reist dit på en ukes ferie, men 3-4 dager som stop-over i forbindelse med en annen destinasjon (Bali, Australia, NZ etc.) er perfekt.

Anonymkode: d11fc...c5a

Jeg kan kjenne meg igjen i det du sier her, synes Singapore var litt vel strigla. Men nå skal det sies at vi kom til Singapore etter å ha loffa rundt i Vietnam, Kambodsja, Myanmar, Thailand og Malaysia. Da føles ikke Singapore så veldig autentisk. Altså, vi likte plassen godt, men den bleknet i forhold til andre plasser vi var.

Synes ABc5a gir deg et godt råd, noen dager er mer enn nok i Singapore. Det er bare en liten bystat, men når man først har reist så langt, så kan det være greit å planlegge en lengre tur til flere steder i området. 

Anonymkode: de9de...cac

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært en del i Singapore og Asia ellers, Singapore er en utrolig flott by/stat. Syns absolutt det er autentisk på sin måte, men det er såklart striglet, dyrt og pent de fleste steder i Singapore.  

Anonymkode: 68e16...80f

Skrevet

Elsker Singapore, var der i 2 uker og bodde på fire ulike hoteller i fire forskjellige bydeler. Kunne lett ha bodd der!

Anonymkode: d2fb7...21b

• Liker 1
Skrevet

Var i Singapore på denne dagen for to år siden faktisk. Litt trist å se minnene som dukker opp på Snapchat mtp. situasjonen vi er i nå. Jeg trivdes veldig godt i Singapore. Synes det var et veldig rent og behagelig sted. Stor kontrast å komme dit etter å ha vært en uke på kaotiske Bali.  

Anonymkode: 60346...8a4

• Liker 1
Skrevet

Hm ja, kan forstå dere som kan mene det er litt lite autentisk og "strigla" 🙂 Samtidig virker det som det har sin egen sjarm og likevel autentisk på sin måte. Forslag til hvor man kan dra rundt hvis det ikke er nok å kun være i byen? 

Vi tenkte dra til Sentosa blant annet. Det er visst bare ca 30 min kjøring på kartet ser det ut som her fra byen. Og det ser ut som det er veldig fine store strender der, med barer og restauranter 🙂

Skrevet

Trivdes veldig godt der! Var en uke, og følte det var akkurat nok :) 

Sentosa og Universal var fantastisk. Og å oppleve de ulike bydelene, og foodcourtene 😃

Anonymkode: 30edf...169

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Elsker Singapore, var der i 2 uker og bodde på fire ulike hoteller i fire forskjellige bydeler. Kunne lett ha bodd der!

Anonymkode: d2fb7...21b

Ja, tenkte prøve oss et par netter på hotellet Marina bay Sands. Det er jo virkelig gigantisk med basseng på toppen ute med utsikt over hele byen. Ser ut som de har veldig god mat der også. Ja det er kjempe dyrt der, derfor bare to eller tre netter. Men mtp at det er et luksushotell, er det ikke så "ille" likevel med 3500 per natt for de billigste rommene. Har du vært der? 

Skrevet

Noen som har vært i Little India?

Anonymkode: 58ac0...ded

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var i Singapore på denne dagen for to år siden faktisk. Litt trist å se minnene som dukker opp på Snapchat mtp. situasjonen vi er i nå. Jeg trivdes veldig godt i Singapore. Synes det var et veldig rent og behagelig sted. Stor kontrast å komme dit etter å ha vært en uke på kaotiske Bali.  

Anonymkode: 60346...8a4

Ååå🥰🥰🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som har vært i Little India?

Jeg var der! Likte det 🥰 Er indofil da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var der! Likte det 🥰 Er indofil da.

Hva er indofil?

Skrevet

Jeg kunne vært der i flere måneder! :strix: Jeg var der i slutten av januar i fjor med samboer. Jeg elsket at det var så rent, elsket alt det grønne, været, maten og alt jeg så ^^,  

• Liker 1
Skrevet

Var i Singapore for nøyaktig 1 år siden faktisk, hadde ei veldig fin uke der nede. Mye å oppleve, trygt, rent og pent. Var dog lite sol, men varmt og godt. Vi var heldig med regnet så regnet ikke så mye som vi hadde forventet. Veldig kul by, mye å se! Var ikke på Sentosa, men hadde dratt dit hadde vi hatt en dag mer. Ikke noe billig by da, var som å feriere i Norge. Veldig dyr alkohol. Vi er foodies og mannen er kokk, så vi gleda oss ekstremt til den kulinariske biten av Singapore, og var en av grunnene til at vi valgte byen. Det skulle være et kulinarisk mekka. Men vi ble ekstremt skuffa! Prøvde både food courts, "vanlige" og dyre prislønna restauranter. Maten var veldig god på de to dyreste restaurantene vi var på, for all del, men vi har reist en del og er gla i mat så det var over alt skuffende totalt sett. 

Styr unna Little India! Herregud for et ræl av en bydel. Var ikke verdt et besøk synes vi hvertfall. Ikke så sjarmerende som på bildene, lite autentisk og plassen var fullt av sjapper som solgte billig plastikk ræl kjøpt på Alibaba eller Ebay. China Town var helt annerledes. Hadde gleda meg til Little India men der ble jeg skuffa gitt. Husk å besøk Gardens by the Bay, det var kult å få med seg. 

Totalt sett en kul reise og gla vi har vært i Singapore, men vi hadde nok ikke dratt igjen. Er forholdsvis dyrt og vi har flere andre plasser på lista vi heller vil krysse av, hvis du skjønner. Men, gøy å ha verdt der 😊 God tur! 

• Liker 1
Skrevet

Og ja, som Peanut skrev, elsket at det var så rent og fint! Og ikke minst frodig. De har vært ufattelig flink å bevare det grønne, og ikke minst i arkitekturen. Vanvittig mye kul arkitektur! Må være en drøm å få jobbe med det der nede. Så skiller seg ut fra vanlig storby der med at det var så frodig. Anbefaler også tur til Botanisk hage. Taxi er forresten billig i Singapore! 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, tenkte prøve oss et par netter på hotellet Marina bay Sands. Det er jo virkelig gigantisk med basseng på toppen ute med utsikt over hele byen. Ser ut som de har veldig god mat der også. Ja det er kjempe dyrt der, derfor bare to eller tre netter. Men mtp at det er et luksushotell, er det ikke så "ille" likevel med 3500 per natt for de billigste rommene. Har du vært der? 

Jeg hadde to netter der. Drøy pris, fant ut at jeg betalte 5 kroner pr. minutt. Alt for mange nyrike kinesere. Det holder med en natt bare for å ha vært der, ellers finnes det mange andre bedre alternativer. Og er man først i matbyen Singapore må man for guds skyld spise en annen plass enn på hotellet.

Anonymkode: 60a5c...804

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg hadde to netter der. Drøy pris, fant ut at jeg betalte 5 kroner pr. minutt. Alt for mange nyrike kinesere. Det holder med en natt bare for å ha vært der, ellers finnes det mange andre bedre alternativer. Og er man først i matbyen Singapore må man for guds skyld spise en annen plass enn på hotellet.

Anonymkode: 60a5c...804

Kan du anbefale noen andre hoteller?😄 Takk for informasjonen 🙂

Skrevet

Glemmer å skrive ts😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...