Gå til innhold

Har du kutta ut et familiemedlem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du er familiemedlem som du har kutta kontakt med? Da jeg var liten var tante Marit en stor del av mitt liv, hun passet oss og var alltid der - på barnehagefrokoster, skoleforestillinger, tannlegetimer osv. Nå er derimot tante Marit den «teite» som familien ikke har kontakt med. Jeg har ikke skjønt hva som har skjedd før jeg er blitt voksen.

I følge min mor og min andre tante er Marit egoistisk, grisk og har prøvd å svindle til seg arv. Nå har jeg sjekket litt og det viser seg at tante Marit ønsket å kjøpe barndomshjemmet deres til takst, altså min mor og andre tante ville få betalt etter fastsatt takst. Dette har det blitt mye bråk rundt og min mor og andre tante har brukt advokater for å «sikre seg» mot tante Marit og nektet å godta summen som var fastsatt i takst. Det hele har endt med at barndomshjemmet nå står til forfall og har lite økonomisk verdi lenger. Det hører med til historien at min mor og andre tante aldri har hatt noen interesse av å overta dette huset. 
Jeg har nå oppdaget at min mor og andre tante har hentet ut ting fra barndomshjemmet (til verdi ca 100 000kr) mens tante Marit aldri har tatt noe.

Jeg har vokst opp med en forståelse av at tante Marit er grisk og teit, men ser nå at det er min mor og andre tante som er ufine og griske. Tante Marit hilser alltid fint når vi møtest, spør hvordan jeg har det og sier at det er kjekt å treffe meg. Hun har alltid gitt fine julegaver og sender snap eller hilsen på fb når jeg har bursdag. Min mor og andre tante overser/hilser ikke på tante Marit sine barn og gir heller ikke julegaver. Jeg skjemmes over at jeg har trodd på min mor og andre tante og har ledd med de når de regelrett slenger dritt om tante Marit. Jeg burde kanskje ha skjønt at 2 mot 1 er et reknestykke som ikke er bra....

Mitt inntrykk er at alle familier har et medlem som står på sidelinjen. Er det noen som kjenner seg igjen her, ev har valt å kutte kontakt med noen i familien - og hvorfor?

Anonymkode: eb285...67d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg si at her må du holde med din tante Marit slik at hun ikke føler seg fullstendig utstøtt. 

Jeg har mange familiemedlemmer jeg ikke har kontakt med lengre. Hele familien på min far sin side er "døde" for meg. jeg vet ikke hvor de bor og hva de gjør og kunne ikke brydd meg mindre. Farfar var forsåvidt den ene vi likte men han døde for en 6-7 år siden. Grunnen til at vi ikke har kontakt med de er fordi onkelen (bror til far) er en drittsekk uten like og har alltid vært favoritten til farmor. Det resulterte med forskjellsbehandlig og til dels psykisk mishandling av både mine foreldre og oss barnebarn. Kuttet kontakt med alle helt når vi måtte finne ut via andre at farfar døde og når begravelsen skulle holdes...

Nå har også noen på min mor sin side vist sitt sanne jeg, som har gjort at jeg har kuttet kontakt med en tante som jeg har vokst opp med som en søster nærmest. Denne gjorde litt vondt men nå når har kommet over det så har jeg det mye bedre med meg selv. 

Kun fordi noen er familie skal man ikke akseptere og tåle all verdens ting. Man har sine grenser. Angående min tante tenkte jeg at: Hadde hun bare vært en kollega/venn/bekjent så hadde jeg ikke hatt lyst å ha et slikt menneske i livet mitt. Ikke min feil at hun tilfeldigvis er min tante. Vi bor relativt langt fra hverandre også så det gjør det naturligvis lettere. 

Det jeg syns er tøffest med dette er jo fordi jeg syns synd på mine foreldre. Men de har det også mye bedre uten. Man lever tross alt bare en gang og skal helst omgås folk som faktisk bryr seg om deg!

• Liker 1
Skrevet

Min (snart eks) stemor har jeg ikke hatt kontakt med på mange år. Hun er voldelig og fæl og har alltid snakket stygt om meg eller prøvd å utnytte meg og alle andre i familien

Har ikke kontakt med tante, onkel og søskenbarn på mors side. De er dysfunksjonelle (banket sine gamle foreldre og har psykiske problemer) og behandlet mamma ekstremt ufortjent i arveoppgjør da bestefar døde (halvsøsken). Blod er ikke alltid tykkere enn vann! 

Anonymkode: 2d592...336

• Liker 1
Skrevet

Ja :) 

Anonymkode: 9769e...24a

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, min far. Beste avgjørelsen jeg har tatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 7.49):

Har du er familiemedlem som du har kutta kontakt med? Da jeg var liten var tante Marit en stor del av mitt liv, hun passet oss og var alltid der - på barnehagefrokoster, skoleforestillinger, tannlegetimer osv. Nå er derimot tante Marit den «teite» som familien ikke har kontakt med. Jeg har ikke skjønt hva som har skjedd før jeg er blitt voksen.

I følge min mor og min andre tante er Marit egoistisk, grisk og har prøvd å svindle til seg arv. Nå har jeg sjekket litt og det viser seg at tante Marit ønsket å kjøpe barndomshjemmet deres til takst, altså min mor og andre tante ville få betalt etter fastsatt takst. Dette har det blitt mye bråk rundt og min mor og andre tante har brukt advokater for å «sikre seg» mot tante Marit og nektet å godta summen som var fastsatt i takst. Det hele har endt med at barndomshjemmet nå står til forfall og har lite økonomisk verdi lenger. Det hører med til historien at min mor og andre tante aldri har hatt noen interesse av å overta dette huset. 
Jeg har nå oppdaget at min mor og andre tante har hentet ut ting fra barndomshjemmet (til verdi ca 100 000kr) mens tante Marit aldri har tatt noe.

Jeg har vokst opp med en forståelse av at tante Marit er grisk og teit, men ser nå at det er min mor og andre tante som er ufine og griske. Tante Marit hilser alltid fint når vi møtest, spør hvordan jeg har det og sier at det er kjekt å treffe meg. Hun har alltid gitt fine julegaver og sender snap eller hilsen på fb når jeg har bursdag. Min mor og andre tante overser/hilser ikke på tante Marit sine barn og gir heller ikke julegaver. Jeg skjemmes over at jeg har trodd på min mor og andre tante og har ledd med de når de regelrett slenger dritt om tante Marit. Jeg burde kanskje ha skjønt at 2 mot 1 er et reknestykke som ikke er bra....

Mitt inntrykk er at alle familier har et medlem som står på sidelinjen. Er det noen som kjenner seg igjen her, ev har valt å kutte kontakt med noen i familien - og hvorfor?

Anonymkode: eb285...67d

Ja:) Er tante eldst eller yngst? :)

Anonymkode: e2a6c...a1d

Skrevet

Kutta ut pappa den dagen mamma og pappa tok ut separasjon. Alkoholiker, narsissistisk og veldig egoistisk med sinne-problemer. Deilig å bli kvitt han, og godt å slippe helligdager med han, samt bryllupene våre osv

Anonymkode: f868a...704

• Liker 4
Skrevet
Catalina Culès skrev (23 timer siden):

Ja, min far. Beste avgjørelsen jeg har tatt. 

Samme her ❤️

Anonymkode: f868a...704

• Liker 3
Skrevet

Ja har kuttet all kontakt med min far.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, har nyleg   kuttet all kontakt med naboen (tidligere svoger).    Større kverulant skal ein lete lenge etter med  ekstremistiske holdninge som , grenser til terorist.     Ein person som tar seg tilrette utan å spørre, og som ga utrykk for at han helst såg at alle på Utøya blei skutt.     Hevder alle  som stemmer AP er idioter, og FRP er hans favorittparti.    For noen år sidan valgte kona å pakke kofferten å flytte ut, men fekk ingenting med i bagasjen.    Han nektet å skrive under seprasjonspapirene, og politiet var på døren flere ganger.     Senest igår var eg igjenn i full krangel om noe flispikkeri.   Fyren  er begavet med  giftige holdniner, og kar kommet med trusler, og spredd løyner, usannheter.    Slike personer  ønsker eg ikkje å ha noe naboforhold til lenger. 

Rett og slett ein terrosrist overfor naboer, mannen er psykopat.  

Endret av Skybe
Skrevet

Kuttet ut min søster. Var som å kvitte seg med Joseph Stalin. 

Anonymkode: ab94c...a55

• Liker 10
Skrevet

Nei, jeg er veldig glad i min familie, heldig der :)

Min mann derimot! Han har vel kuttet ut alle bortsett fra sin mor.
- Onkel pedofil - som kom ut fra fengsel for 2 år siden.
- Halvbror som krevde alt fra faren da han døde ( ved å bryte seg inn og skrive liste over alt i huset til foreldrene mens vi andre fortsatt var i begravelse)
- Halvbror på meth
- Fetter som reker rundt og setter barn på alle han klarer til han får en sønn ( han har vel 5 døtre nå med 5 forskjellige damer)
- Onkel som er superrasist . Jeg er norsk så langt bak det går, men blir fort brun, så han er overbevist om at jeg er mulatt sier han. Fordi ingen ekte nordmenn er noe annet enn kritthvite ! 🙄
- Og resten av ektefellene som følger med de over.

Anonymkode: f9e0d...750

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har kuttet tre av søsknene til mine foreldre. Rasister, voldelige svindlere. Jævler.

Anonymkode: 01006...2dc

• Liker 2
Skrevet

Nei. Har aldri vært nødvendig & jeg håper det aldri blir nødvendig. 

Skrevet

Ja. Kusina mi. Narsissist.

Og flere i fam. jeg overhodet ikke slipper helt inn på meg. Om noen. Inkl. min mor som forteller alt om meg videre til de andre.

Jeg har alltid og blir fortsatt kritisert og sett ned på.  Har vært underkuet me n har nå begynt å se  tegninga og holder meg mye for meg selv. Har kun to- tre gode venninner igjen i livet mitt.

Anonymkode: 4d64d...aca

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 22.24):

Ja :) 

Ja. Min søster. Forferdelig menneske. Livet er så mye bedre uten henne :) 

• Liker 3
Skrevet

Ja. Mora mi.

Anonymkode: 1c589...1f1

Skrevet

Ja. Narsissistisk mor som alltid har drit å slenge om andre men er så perfekt selv. Dessverre lar flere i familien henne holde på med å kontrollere famimien, så da jeg brøyt ut fikk jeg i gen forståelse fra noen. Flere har nok ikke sett måten hun har behandlet meg og mine søsken på, og tror derfor min mor er et fantastisk menneske. Mine søsken tør ikke ta opp kampen og bryte med henne. De har barn som liker bestemoren sin, så mine søsken jatter med for å holde husfreden. Og så klager de til hverandre etterpå hvordan vår mor oppfører seg.

Jeg satte en strek i sanden. Herlig å være fri fra den psykopaten. Trist å se at mange familiemedlemmer klager på henne bak ryggen hennes, men aksepterer oppførselen hennes når hun er der. 

Anonymkode: ea054...67b

Skrevet

Kuttet ut min kusine fordi hun skulle alltid være ekkel mot meg og hvis man sa i fra at noe  ikke var greit, så fikk man en sint melding. Jeg spurte tanten min engang om jeg hadde gjort noe siden det var så stille og sa til å treffes og bare ignorere meg etterpå. Da fikk jeg en sint melding. Jeg var også god nok for henne når hun ikke hadde kjæreste eller når vennene hennes var opptatt. I et familie bryllup satt jeg ved kusinen min og tidligere samboer, og jeg følte meg dønn alene. Jeg satt kun i telefonen fordi hun satt med ryggen mot nesten hele tiden I 2019, så da jeg til moren min at jeg føler at hun kunne tar kontakt hvis hun trenger noe. Det kom ut at jeg hadde sagt det og fikk en ekkel melding. Ikke noe at hun beklager at jeg føler sånn og at det ikke var meningen. Da så jeg svart og har ikke hatt noe kontakt siden da. Det er heller ikke noe jeg tenker på til daglig og jeg merker heller ikke at jeg ikke har noe kontakt med henne. 

Anonymkode: e0303...8c4

Skrevet

Ja, farfar. Han har alldor vært en ufin man med slemme kommentarer, men etter farmor døde for 9 år siden ble han ekkel. Hver gang vi var på 2 manns hånd så gjorde han veldig upassende fremstøt mot meg. Jeg trakk meg fort unna og har ikke hatt kontakt på flere år selv om han enda av og til prøver å ringe meg. 

Anonymkode: a9e97...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...