Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi skulle prøve å lage tyrker shots i kveld.. Men er det noen av dere som har gjort det før som vet hvordan det skal lages??

Skrevet

Nå har jeg aldri prøvd det selv, men har hørt om flere som har gjort det på denne måten:

knus masse masse tyrker-drops, hiv det oppi ei flaske med sprit, hiv flaska (med kork på, selvfølgelig) i oppvaskmaskinen :)

Når den er avkjølt: Tadaaa! :ler:

Skrevet (endret)

Vi har ikke pleid å varme den opp. Bare rister, så løser det seg opp. (Hvis ikke dere bruker 96% da...?)

Endret av søndagsengel?
Skrevet

1: legg drops i en kasserolle med litt vann, varm sakte til det oppløses, avkjøl og bland med sprit på flaske.

2: legg dropsene i en hurtigmixer, og wizz, så har du tyrkisk pulver, hell på flaska og bland med sprit.

Skrevet

Har pleid å putte hele tyrkerdrops i spriten (40%) og ristet løs. Husker ikke forholdet, men det kan man jo smake seg til ;) (prøvesmaking er viktig). Ristingen er jo halve moroa, men det tar litt tid... :ler:

Skrevet

Smelter du det i kjele så få den kejelen i varmt vann så fort som fy. Det setter seg sinnsykt (testet ut.. :ler: ).

Vi rista mye flasker husker jeg. Og når vi knuste de så tok vi ut noen av dropsene sånn at bare pulveret fra de ble igjen sånn at det var litt mer pulver på en måte.

Skrevet

Tror nok den beste måten å gjøre det på er å knuse dem og etter det riste i flaske. Å smelte dem i kjele går gjerne fortere, men det skal ikke mye til for at en blir stående minst like lenge for å vaske kjelen etterpå.

Ellers liker jeg å ha litt doc oppi også - da blir det så godt atte ;)

Skrevet

vi knuser dem og har dem rett i hurtigmikser hvor vi blander ut med litt sprit, og heller blandingen over i flaske, for så å riste litt =) Tar for lang tid i kjele, og det setter seg veeldig godt fast i bunnen :/

Skrevet

Det ble til at vi varmet det i kjele... Gikk helt supert!! Ble dødsgodt.. ikke satt det seg noe heller.... Vasket ikke ut kjelen før i dag, og det var ikke noe problem!

(Kanskje vi var veldig heldige der)

Skrevet

jeg bruker litt tid når jeg lager tyrker, men til gjenngjeld er jeg veldig fornøyd med resultatet. oppskriften fikk jeg fra hotellbartenderen fra tiden da gubben jobbet på hotell.

jeg tar vare på tomme halvlitersflaker av absolutt(alltid) disse er fine å bruke til å blande drinker og shots i.

deretter knuser jeg 2-3 poser med tyrkiskpepper (husker alldri hvor mye jeg trenger til en flaske for jeg lager store kvanta når jeg først er i gang) men jeg fyller alltid opp halve flaska med knust tyrkisk pepper og fyller på absolutt til toppen. skrur på korken og rister litt.(bare sånn at det blandes litt)

deretter legger jeg flaska i hylla, jeg legger flaska ned slik vin ligger på oppbevaring, og snur på flaska et gang i døgnet til alt er løst opp.

og oooops...der var den flaska tom gitt :)

Skrevet
vi knuser dem og har dem rett i hurtigmikser hvor vi blander ut med litt sprit, og heller blandingen over i flaske, for så å riste litt =) Tar for lang tid i kjele, og det setter seg veeldig godt fast i bunnen :/

Jeg også!

Skrevet

Jeg lager det også på tomme absoluttflasker.

Putter dropsene hele på flasken og heller på med sprit.

Tar en stor kjele med varmt vann og legger flaska oppi der.

Pass på at vannet ikke begynner å koke.

Dropsene smelter mye fortere enn om man skal riste på flasken for at de skal løse seg opp :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...