Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har bursdag 30 august og eeeeeelsker klær/sko og shopping. Overfladisk kanskje men sånn er det.

Jeg har sagt til alle at jeg ønsker meg penger til bursdagen for jeg egentlig ville kjøpe et nytt digitalkamera men nå har jeg sett meg ut flere antrekk jeg har lyst på (for 6000 kr til sammen). Jeg var helt gira på disse klærne men når jeg så hvor mye det ble til sammen fikk jeg utrolig dårlig samvittighet for at jeg har tenkt til å bruke så mye på klær/sko.. :forvirret:

Jeg føler meg rett og slett som en dårlig og ussel person for at jeg vil dette og ikke bruke pengene på noe mer fornuftig. Føler at jeg må spare de til noe (vet ikke hva selvfølgelig :roll: ). Jeg blir bare 20 så jeg skal ikke akkurat pensjonere meg snart men denne samvittigheten gnagner inni meg og den går ikke vekk.. :sur:

Burde jeg bruke bursdagpengene mine på det jeg vil eller være fornuftig? :sjenert:

Endret av CocoPuff
Skrevet

Det er dine penger, bruk det på det du har lyst på uten dårlig samvittighet.

Du er 20 år, den dag kommer nok da du må bruke penger på fornuftige ting.

Og er ikke klær og sko fornuftig, da?? Vi hadde jo fryst ihjel uten ;)

Skrevet

Jeg synes du skal bruke pengene på det du vil. Men samtidig synes jeg ikke du skal la folk tro at de gir deg penger til et digitalkamera som du aldri har tenkt å kjøpe.

Skrevet (endret)

Jeg har da ikke tenkt til å lure de. :roll: Jeg sa jeg ville ha det først men har gitt beskjed om at jeg har funnet andre ting jeg også vil ha. Jeg hadde bedt om penger uansett. Hva jeg bruker de på da, har ikke noe å si for de.

Endret av CocoPuff
Skrevet

Bruk pengene....når man er 20 år, er det lov å være blottet for fornuftige økonomiske disposisjoner. :ler:

Skrevet (endret)
Bruk pengene....når man er 20 år, er det lov å være blottet for fornuftige økonomiske disposisjoner. :ler:

Enig i denne, og når det gjelder bursdagspenger er det også lov med fraværende økonomisk sans når man blir 29 år enda en gang. :ler:

Endret av Mie
Skrevet
Enig i denne, og når det gjelder bursdagspenger er det også lov med fraværende økonomisk sans når man blir 29 år enda en gang. :ler:

:Nikke: .. spesielt når man blir det :ler:

Gjest seroxata
Skrevet

Du lever bare ei gang, og det er din 20 årsdag! synes du kan bruke de med god samvittighet jeg ;)

Som sagt over her, blir nok av tid senere til å tenke økonomisk!

Skrevet

Shop i vei du, Coco!!

Eg har slutta heilt å få dårlig samvittighet når eg brukar pengar på kleder og dill og dall (som eg gjerne til og med aldri brukar :ler: )

Klede og sko er faktisk dødsviktig! ;)

Skrevet

Bruk pengene på det du vil du- unn deg noe du fortjener! ;)

Skrevet

Hei på deg! Har du lappen feks? Hvis ikke, bruk pengene på det! Eller kanskje en kjempefin ferie sammen med kjæresten? :) Eller kanskje sette sammen et kjempeparty for alle du fikk penger av?

Skrevet

Lappen har jeg ikke men er redd for å kjøre bil.. hehe

Er singel og har bare to venner. :sjenert:

Men takk for alle tipsene! :)

Og en stor :klem: til alle andre.

Skrevet

Selvfølgelig skal du bruke dem på akkurat det du vil :smilbla:

Gjest Violetta
Skrevet

Klart du bruker dem som du selv vil! Så lenge du ikke sulter og andre ikke lider av det så synes jeg du skal kose deg. De trange tidene kommer som oftest, da kan man være fornuftig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...