AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er sykepleier og jobber på sykehjem, og siden det er økende smittetrykk her vi bor, bruker jeg nå munnbind når jeg er ute i offentligheten. Jeg måtte ha med meg toåringen min på butikken for et par uker siden, og det gikk bra først, men så begynte hun plutselig å grine hysterisk, noe som er uvanlig for henne. Jeg måtte ta av munnbindet bare for å få handle ferdig. Har prøvd å ha det på hjemme for å venne henne til det, men med en gang hun ser det sier hun «skummelt», og holder god korona-avstand og vel så det. Hun nekter å la meg løfte henne, hvis hun tør å komme nær nok prøver hun å ta av munnbindet. Er det noen som har noen tips og triks her? Har prøvd å tegne kattesnute og værhår på munnbindet og si at mamma er en pus, men det hjelper ingenting.. er så upraktisk å ikke kunne ta henne med seg noe sted, og er redd for hvis hun f.eks blir syk og må på legevakten eller bare til fastlegen, så vil dette bli en ekstrabelastning. Noen andre som er i samme båt her? Hjelp? Anonymkode: 2fc23...676
Belima Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Hva med å la henne sette munnbind på en bamse eller dukke hun er glad i. Vet at ikke alle barn har noen favorittleke, men håper din har. Mens du snakker "forsiktig" om at mange/alle må bruke det nå for ikke å hoste eller nyse på noen så de blir syke. Har hun selv fått prøve å ta på seg ett og så se seg i et speil? Ikke lett å forklare så små barn bruk av munnbind, men det er det eneste jeg kan komme på at du kan prøve. 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Her fikk hun egne munnbind i barnestørrelse som hun får leke med. Hun var veldig skeptisk i starten når jeg brukte munnbind, påbud på kollektivtransport i en periode og jeg leverte i barnehagen med kollektivtransport. Måtte flere ganger ta av fordi hun var på vei til å bli hysterisk. Munnbindene i barnestørrelse hjalp, først fikk hun en som hun fikk se på, syns den var skummel, lot den ligge framme slik at hun vente seg til den, så tok vi på munnbind i speilet og tullet oss. Bamser har også fått låne munnbind. Nå er det aldri stress med munnbind på meg, hun ser også når jeg smiler bak munnbindet, for vi smiler jo med øynene også. Hun er rett over 2 år. Anonymkode: 0bd19...349 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Trodde ikke det var nødvendig med munnbind på så små barn 🙈 minste på 2 år og største på snart 5 har ikke fått på enda. Syntes det er vanskelig å puste inni de selv, og det å ta på på største med astma ville jeg ikke gjort. Men er det et nytt krav nå at alle barn må ha på? Anonymkode: 6e988...a95
Eignarf Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Trodde ikke det var nødvendig med munnbind på så små barn 🙈 minste på 2 år og største på snart 5 har ikke fått på enda. Syntes det er vanskelig å puste inni de selv, og det å ta på på største med astma ville jeg ikke gjort. Men er det et nytt krav nå at alle barn må ha på? Anonymkode: 6e988...a95 Hvis jeg forstod riktig, var det vel at barnet var redd for å se munnbindet i ansiktet på moren og andre. 20
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Prøv å se på bamselegen på NRK. I de nyeste episodene bruker de iallefall munnbind, det kan kanskje bidra til noe positivt, mer avslappet forhold til det? 🤷♀️ Anonymkode: 9f6e9...54c 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er sykepleier og jobber på sykehjem, og siden det er økende smittetrykk her vi bor, bruker jeg nå munnbind når jeg er ute i offentligheten. Jeg måtte ha med meg toåringen min på butikken for et par uker siden, og det gikk bra først, men så begynte hun plutselig å grine hysterisk, noe som er uvanlig for henne. Jeg måtte ta av munnbindet bare for å få handle ferdig. Har prøvd å ha det på hjemme for å venne henne til det, men med en gang hun ser det sier hun «skummelt», og holder god korona-avstand og vel så det. Hun nekter å la meg løfte henne, hvis hun tør å komme nær nok prøver hun å ta av munnbindet. Er det noen som har noen tips og triks her? Har prøvd å tegne kattesnute og værhår på munnbindet og si at mamma er en pus, men det hjelper ingenting.. er så upraktisk å ikke kunne ta henne med seg noe sted, og er redd for hvis hun f.eks blir syk og må på legevakten eller bare til fastlegen, så vil dette bli en ekstrabelastning. Noen andre som er i samme båt her? Hjelp? Anonymkode: 2fc23...676 Hva med å kjøpe ett gøyt tøymunnbind og bruke filter inni? Gjør det om til en lek. La hun prøve å le og ha det gøy.Prøv på dukkene? Anonymkode: d9895...cd5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trodde ikke det var nødvendig med munnbind på så små barn 🙈 minste på 2 år og største på snart 5 har ikke fått på enda. Syntes det er vanskelig å puste inni de selv, og det å ta på på største med astma ville jeg ikke gjort. Men er det et nytt krav nå at alle barn må ha på? Anonymkode: 6e988...a95 Det er barnet som er redd for å se forelderen med munnbind. Anonymkode: b1a7a...a32 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Da jeg var liten, så hylskreik jeg da pappa fjernet barten sin. Det var akkurat som om det var en annen person. Men selv om det var skummelt i starten, så viste han meg jo at han fortsatt var den trygge pappaen min, og jeg vendte meg til det. Munnbind må du jo ha, men det er nok uvant å se deg slik. Hun blir vant til det. Imens får dere øve dere på bamser og dukker og ta av og på på deg og vise at det er du som er under der, at det på en måte er som et klesplagg som ikke er en del av deg. Forklare at du bruker det for å være snill med pasientene på jobben din så de ikke blir smittet. Anonymkode: edeb8...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 Nå skal jeg banne i kirken, men må du ha munnbind på når du har henne med? Anonymkode: c889c...4ab
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 Jeg tenker kjøp et søtt/gøy munnbind med plass til filter Og ett hun kan få å leke med. Anonymkode: c6d5a...bc4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Drit i munnbindet på barnet. Les innlegget Ungen blir redd av å se munnbind Anonymkode: c6d5a...bc4 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 Må du ha barnet med når du handler? Anonymkode: 0cdee...c18
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå skal jeg banne i kirken, men må du ha munnbind på når du har henne med? Anonymkode: c889c...4ab Det er påbudt mange steder i disse dager. Anonymkode: 5df76...528 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå skal jeg banne i kirken, men må du ha munnbind på når du har henne med? Anonymkode: c889c...4ab Her jeg bor må man ha munnbind på alle offentlige plasser(innendørs) Anonymkode: de99e...185
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #17 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Må du ha barnet med når du handler? Anonymkode: 0cdee...c18 Av og til må man. Løsningen er uansett ikke å unngå nødvendige ufarlige ting man er redd for. Anonymkode: edeb8...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 Min sønn (10 år, men har autisme) er også veldig redd for munnbind. Han har helseangst og tror at alle med munnbind er veldig syke. Jeg bruker ikke munnbind når jeg har han med meg. Enkelt og greit. Vasker og spriter hender, holder god avstand. Anonymkode: 9e2f7...8dc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 Hva med å bruke mummbndet i "titttei" lek? Anonymkode: e576b...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå