Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei på termingruppen min skrev at hun nettopp fikk tvillinger om ikke har samme pappa. Hvordan er det mulig??

Anonymkode: d4417...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toeggede tvillinger. Altså mor har to egg som blir befruktet. Disse har blitt befruktet av to forskjellige menn. Sjeldent, men kan skje hvis man frigjør to egg under eggeløsning og har sex med to forskjellige menn i et kort tidsrom.

Anonymkode: 14509...e5e

• Liker 12
Skrevet

Det er absolutt mulig 😃 To egg som slippes samtidig, hvert egg blir befruktet av sædcelle fra hver sin far. 

Anonymkode: f6a9d...25a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er absolutt mulig 😃 To egg som slippes samtidig, hvert egg blir befruktet av sædcelle fra hver sin far. 

Det er jo ganske utrolig :) hvordan vet man om dette før babyene er født tilogmed?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ganske utrolig :) hvordan vet man om dette før babyene er født tilogmed?

Det skal mye til at man får vite før de er født!  Må ta DNA test for å fastsette farskap. Man kan eventuelt ta en fostervannsprøve, men da må det ligge en medisins grunn bak prøven. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det går an å bli gravid med 2 forskjellige menn samtidig. 

Det kalles Superfecundation

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det vet man ikke før babyene er født.

Anonymkode: 2f04e...ac2

• Liker 2
Skrevet

Om det er hun fra babyverden som fikk tvillinger nå i januar så har hun fått barn med et homofilt vennepar av henne, så vidt jeg har skjønt vet de ikke nødvendigvis hvem som er biologisk far og de to fedrene skal ha juridisk farskap for hver sin tvilling 🙂

Anonymkode: ff8e3...fee

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Om det er hun fra babyverden som fikk tvillinger nå i januar så har hun fått barn med et homofilt vennepar av henne, så vidt jeg har skjønt vet de ikke nødvendigvis hvem som er biologisk far og de to fedrene skal ha juridisk farskap for hver sin tvilling 🙂

Ja, stemmer! 😃 Det er jo helt utrolig! 👏🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, stemmer! 😃 Det er jo helt utrolig! 👏🏻

Hva er utrolig med det?

Anonymkode: 05f8a...061

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er utrolig med det?

At det går an, og er mulig å få til! Og at man kan løse det på en slik måte for 3stk som ønsker seg barn 🥰 jeg synes det er ganske utrolig jeg iallefall! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At det går an, og er mulig å få til! Og at man kan løse det på en slik måte for 3stk som ønsker seg barn 🥰 jeg synes det er ganske utrolig jeg iallefall! 

Mulig å få til? De har jo bare inseminert henne med sæd fra begge to. De vet jo ikke om en er biologisk far til begge eller om de er biologisk far til hver sin. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At det er mulig få til? Det er ikke et større mirakel enn å befrukte en kvinne med sperm og signere par tre dokumenter.

Anonymkode: 2f04e...ac2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan vel skape litt problemer i fremtiden. Skal fedrene bare ha rett til samvær med ett barn om de går fra hverandre? Og den ene tvillingen kan arve mye, den andre lite. Uten at det nødvendigvis har noe med slektskap å gjøre. 

Skrevet

Reiser man tip visse land også å tar IVF så er jo også dette en mulighet. To sæddonore+innsett av to egg

Anonymkode: 54e18...140

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...