Gå til innhold

Klarer ikke ha god sex mer.. vet ikke hvordan jeg skal fortelle det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 7,5 mnd siden.. og med det har jeg fått utrolig dårlig selvbilde. Jeg går kledd som vanlig og tenker ikke spesielt på det i det daglige, men merker veldig fort når jeg skal dusje og/eller vi legger oss for kvelden.. sex er absolutt ikke det samme. Den er blitt DÅRLIG. Og det er ikke hans feil! Jeg klarer ikke konsentrere meg om sex eller slappe av, fordi jeg bare ligger å tenker på hvor stygg jeg er blitt, og hvor stygg han ser meg. Går med en indre feeling av at han ikke egentlig vil ha sex med meg, men har det fordi jeg naturligvis har er behov for sex. Føler meg som en feit hvalross! Når vi har 69 føler jeg meg som de største på «Biggest Looser», og at han ligger å ser inn i det største fleskeberget som er å se på mils avstand..  Og jeg vet at jeg egentlig ikke er SÅ feit, har en «vanlig» kropp med en bmi på 28. 

Har sagt ifra at jeg ikke klarer å slappe av, at jeg ikke føler meg vel.. men han sier bare «er vel ikke noe poeng i å føle på det?», og fjåser det bort.. bedre at han sier det, enn at han sier seg enig - men føler likevel at det da blir vanskelig for meg. Det er ikke bare å «legge det vekk» heller, da ville jeg gjort det for lengst.. så:

1. tips til hvordan jeg kan fortelle på en tydelig og forståelig måte, at dette er blitt et problem for meg?

2. Hvordan kan jeg slappe mer av og senke skuldrene mine, og bare nyte?

3. hvordan få bedre selvbilde?

Anonymkode: 21a9a...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få hjelp til å trene og komme i form etter fødsel. 

Finn stillinger der du føler deg fin.

Hør på avspennende musikk. Jeg liker godt feks MusiCure. 

Anonymkode: 0e7c2...ea1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Få hjelp til å trene og komme i form etter fødsel. 

Finn stillinger der du føler deg fin.

Hør på avspennende musikk. Jeg liker godt feks MusiCure. 

Sliter veldig med bekkenplager og svai i ryggen, stått på venteliste hos fysioterapeuter i 3 mnd... er ikke bare å hoppe på mølla, og så er alt bra. Det har jeg prøvd, og erfart at bare gjør vondt verre:/

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg fødte for 7,5 mnd siden.. og med det har jeg fått utrolig dårlig selvbilde. Jeg går kledd som vanlig og tenker ikke spesielt på det i det daglige, men merker veldig fort når jeg skal dusje og/eller vi legger oss for kvelden.. sex er absolutt ikke det samme. Den er blitt DÅRLIG. Og det er ikke hans feil! Jeg klarer ikke konsentrere meg om sex eller slappe av, fordi jeg bare ligger å tenker på hvor stygg jeg er blitt, og hvor stygg han ser meg. Går med en indre feeling av at han ikke egentlig vil ha sex med meg, men har det fordi jeg naturligvis har er behov for sex. Føler meg som en feit hvalross! Når vi har 69 føler jeg meg som de største på «Biggest Looser», og at han ligger å ser inn i det største fleskeberget som er å se på mils avstand..  Og jeg vet at jeg egentlig ikke er SÅ feit, har en «vanlig» kropp med en bmi på 28. 

Har sagt ifra at jeg ikke klarer å slappe av, at jeg ikke føler meg vel.. men han sier bare «er vel ikke noe poeng i å føle på det?», og fjåser det bort.. bedre at han sier det, enn at han sier seg enig - men føler likevel at det da blir vanskelig for meg. Det er ikke bare å «legge det vekk» heller, da ville jeg gjort det for lengst.. så:

1. tips til hvordan jeg kan fortelle på en tydelig og forståelig måte, at dette er blitt et problem for meg?

2. Hvordan kan jeg slappe mer av og senke skuldrene mine, og bare nyte?

3. hvordan få bedre selvbilde?

1. si det til ham

2. tenk at han er der med deg, han tenner på deg og er naken med akkurat deg nå

3. ikke si stygge ting til deg selv

Om du er svært misfornøyd, begynn å trene og kom i bedre form. Men det må du gjøre for deg selv. 
Lykke til. :) 

Anonymkode: 8efc3...5fd

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Sliter veldig med bekkenplager og svai i ryggen, stått på venteliste hos fysioterapeuter i 3 mnd... er ikke bare å hoppe på mølla, og så er alt bra. Det har jeg prøvd, og erfart at bare gjør vondt verre:/

Hva med yoga eller pilates for begynnere? Det gjorde underverker for mine bekkenplager og korsrygg (jeg hadde scoliose som på mirakuløst vis er blitt delvis fikset takket være yoga! Til tross for at legen sa at ingen trening kan hjelpe. Jeg har gått fra å ha 31% skjevhet ned til 19%, så det er stor forskjell med stor bedring)

Anonymkode: 0a720...aa1

• Liker 6
Skrevet

Begynn med enkel yoga og lettere aktiviteter før du får timen hos fysioterapaut. Mølla holder jeg meg unna med bekkenplager, men ujevnt terreng er supert. Alt som engasjerer hele kroppen i bevegelse er bra, mens for mye squats eller fokus på ben og hofte kan gjøre vondt myeeee verre når jeg går rundt med spenninger i kroppen. Thaimassasje er noe jeg finner veldig hjelpsomt (og billig, 600 kr for 60 min massasje..) mellom timer hos fysioterapauter og kiropraktorer, men du må finne et godt studio med flinke massører. Proffer. Ikke happy endings. 

Sexmessig.... Du må føle deg digg. Det begynner ikke nødvendigvis med trening. Tenn lys på badet og ha på musikk. Skru dusjen til perfekt temperatur og ta deg god tid. Skru på musikk og forfør deg selv mens du steller deg. Syng og vær litt supermodell alene. Ta på deg selv, grip tak i rumpe og pupper som en villmann ville gjort. Smør deg i krem og sprad ut til mannen din eller kos deg i senga på egenhånd. Drit i 69 med mindre du har sykt lyst på det. Drit i pliktsex generelt. Husk å forføre, erte og le masse.. Kjøp deg nye bher, en litt fin og en som bare sitter dritbra under klær. Ny sjampo. Ny deo. Noen friske fine truser som ikke klemmer inn akkurat der og kanskje en jeans om du føler deg spandabel. Selvfølelsen henger sammen med identiteten din, som nybakt mor er du fratatt mye av DEG. Finn deg i ditt nye liv og selvfølelsen følger etter... 😃 Jeg sier IKKE at selvfølelsen henger sammen med å kjøpe mye ny dritt, men som kvinne så hjelper det jammen å føle seg litt pampered avogtil. 

Man kunne kanskje gjort alt mulig, som å jogge med barnevogna eller gå på fjellet tre ganger i uka med bæremeis, men tida går. Sofakosen prioriteres over treningssenter på kvelden og det er ikke en dum ting! Sats heller på å øke aktivitetsnivået til hele gjengen fremover, sånn at det ikke sklir ut enda mer over tid. Dumt å sitte med mannens "er det noe å tenke på da?" om bmi bikker 30... :P

Anonymkode: 5d755...8ce

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Huff da, kan du komme til i annen/privat behandling så lenge? Det høres ikke godt ut.

Skrevet

Kjære deg, det høres ikke ut som om du er særlig snill med deg selv. Og det sier jeg fordi jeg også hadde en slik indre kritikker som sa stygge ting til meg hele tiden. Nå er jeg kvitt henne og det er så herlig befriende. Ikke minst for sexlivet!

Jeg har skrevet litt om hvordan jeg endret syn på egen kropp her. Kanskje det er noe der du kan bruke?

Det største problemet er ikke kroppen din, men tankene dine om kroppen din. Tror jeg. 💜

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...