AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg skal søke jobb etter langvarig fravær fra arbeidslivet. Jeg ønsker å oppgi en grunn til hullet i CV’en uten å bli for dramatisk, men samtidig være ærlig om at vel, livet skjedde på sitt sterkeste. Har noen en god ide om hvordan å flette dette inn i en CV og/eller søknad? Anonymkode: c7a52...007
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal søke jobb etter langvarig fravær fra arbeidslivet. Jeg ønsker å oppgi en grunn til hullet i CV’en uten å bli for dramatisk, men samtidig være ærlig om at vel, livet skjedde på sitt sterkeste. Har noen en god ide om hvordan å flette dette inn i en CV og/eller søknad? Anonymkode: c7a52...007 Hva er grunnen da? Anonymkode: b309d...896
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Leste sted at man skulle tenke på hull i cv som et hus man skulle bygge rundt. I stedetfor å dypdykke i detaljer, ville jeg forklart hva du har lært. Legg trykk på motivasjon, og forklar hvor sulten du er på jobben. Anonymkode: 3fe71...370 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva er grunnen da? Anonymkode: b309d...896 Ble mamma til et sykt barn. Livet har stabilisert og normalisert seg nå. Anonymkode: c7a52...007 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Ble mamma til et sykt barn. Livet har stabilisert og normalisert seg nå. Anonymkode: c7a52...007 Synes ikke du trenger å si/forklare mer enn hva du gjør her jeg. Tror de fleste vil akseptere det uten så mye mer greier. Du kan ev. også fortelle litt om hva dette har lært deg, noe som sikkert er utrolig mye. Men nei, det holder det du skriver her. Anonymkode: 7507a...702 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble mamma til et sykt barn. Livet har stabilisert og normalisert seg nå. Anonymkode: c7a52...007 Jeg synes at du bør fortelle det akkurat som det er. Skrive på CV-en: hjemmeværende med babyen. Det er helt vanlig. Anonymkode: b309d...896
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble mamma til et sykt barn. Livet har stabilisert og normalisert seg nå. Anonymkode: c7a52...007 Det er jo selvfølgelig helt forståelig, men de kan jo komme til å tenke at du blir borte på grunn av barnet. Da må du hvertfall forklare hvorfor det er annerledes nå. Anonymkode: 2741a...5c3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Du har nok et lettere "problem" enn Veronica Orderud. Anonymkode: d4e20...088 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Har du vært hjemme pga barn, så har du ikke noe hull i CV-en 🥰 Anonymkode: cb878...744 3
moho Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 «Ble mamma til et sykt barn» er mere enn nok forklaring på hull i cv for meg i en intervjuprosess. Ville ikke ønsket noen utbroderinger, bare den infoen. Du kan gjerne si noe mer om det senere i intervjuet hvis det har lært deg noe som passer inn der.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Sett det rett inn i CV. Eksempel: 2018 - 2020: omsorgspermisjon for barn med alvorlig, forbigående sykdom. Arveidsgiver kan jo ikke spørre om det, men vil kanskje være redd for mye fravær fremover. Derfor er du tjent med å skrive at situasjonen er stabilisert. Da jeg ansatte sist var det er arbeidssøker som ringte og forklarte et ganske langt hull i søknaden med lignende årsak som deg. Det var sympatisk. Du kan også tenke ut før en sånn telefonsamtale eller intervju hva du har igjen for å ha fulgt opp medisinske behov, koordinert hjelpeapparat, etc. Jeg vet hvertfall at hvis jeg skal ansette en som ikke gir seg på harde møkka, så kan ingenting måle seg med en mamma som har kjempet for sitt barns liv. lykke til og så bra at det hat stabilisert seg for dere, Anonymkode: 80309...843 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 Jeg har søkt jobb det siste året, får tilsendt utvidet søkerliste og har sett flere som har «omsorgspermisjon for sykt barn» under erfaring. Som sjefen min sier, det er mange grunner til at noen står som «arbeidssøkende» og altså uten arbeid, og akkurat det er en veldig god grunn. Du har ikke hull i cv-en. Du har gjort noe veldig viktig. Anonymkode: 461e1...fb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå