Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en drøm ganske ofte. Situasjonene i drømmen kan være ulike, men jeg ender alltid opp på samme sted. I en trapp og jeg er på flukt fra noe. Jeg tør ikke gå ned. Altså, jeg er livredd trappa. Ikke for hva som er i bånn, men for trappa. Jeg blir svimmel, men «dras» allikevel mot trappene og må legge meg ned og/eller gå tilbake mot det jeg flykter fra. Velger jeg det siste ender jeg alltid opp ved en ny trapp. Det er alltid andre mennesker rundt meg, som jeg ikke kjenner, som går opp og ned de samme trappene. Men de enser meg ikke og går bare forbi. 
Som nevnt flykter jeg alltid fra noe før jeg kommer til trappene, men det husker jeg sjelden hva er når jeg våkner. Og det er alltid ulike ting/mennesker jeg flykter fra.. 

Er det noen her som kan hjelpe meg med å tyde? Det høres jo ganske banalt ut, men det er skikkelig mareritt. Jeg våkner med både hjertebank, kan skjelve og har våknet med ansiktet vått av tårer.

Anonymkode: bbfe8...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har en drøm ganske ofte. Situasjonene i drømmen kan være ulike, men jeg ender alltid opp på samme sted. I en trapp og jeg er på flukt fra noe. Jeg tør ikke gå ned. Altså, jeg er livredd trappa. Ikke for hva som er i bånn, men for trappa. Jeg blir svimmel, men «dras» allikevel mot trappene og må legge meg ned og/eller gå tilbake mot det jeg flykter fra. Velger jeg det siste ender jeg alltid opp ved en ny trapp. Det er alltid andre mennesker rundt meg, som jeg ikke kjenner, som går opp og ned de samme trappene. Men de enser meg ikke og går bare forbi. 
Som nevnt flykter jeg alltid fra noe før jeg kommer til trappene, men det husker jeg sjelden hva er når jeg våkner. Og det er alltid ulike ting/mennesker jeg flykter fra.. 

Er det noen her som kan hjelpe meg med å tyde? Det høres jo ganske banalt ut, men det er skikkelig mareritt. Jeg våkner med både hjertebank, kan skjelve og har våknet med ansiktet vått av tårer.

Trappen er reisen. Du er redd for fremtiden, hva du må gå gjennom, om du orker, hvordan du skal klare disse trinnene. Derfor tror jeg du er sliten for tiden og kunne trengt å stresse ned. 

Skrevet
Lawyam skrev (8 timer siden):

Trappen er reisen. Du er redd for fremtiden, hva du må gå gjennom, om du orker, hvordan du skal klare disse trinnene. Derfor tror jeg du er sliten for tiden og kunne trengt å stresse ned. 

Takk! Ja, her treffer du bra på alt. Jeg har noe i vente som jeg gruer meg veldig til og som jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Eller.. jeg vet hva løsningen er, men jeg styrer ikke når det kan skje. 
Og ja, det sliter meg ut. Jeg har det i tankene dagen lang og så fort jeg våkner på nettene. Hvilket jeg gjør ganske ofte. Jeg må kanskje prøve å endre på tankegangen. For løsningen kommer ikke tidsnok til det som skal skje uansett. Så jeg bør kanskje heller fokusere på å gjøre det beste ut av det frem til da. Men det er vanskelig.. 

Skrevet

Det positive med at du drømmer trapper, kontra f.eks labyrinter er at du går oppover og at trappen tar slutt. De går fra en etasje til neste. Du vet når trappa er over liksom. I en labyrint vet du ikke retningen og kanskje du ikke finner døren. Dette gir jo hjernen din beskjed om nå. Du skal tråkke litt, eller redd for det, men du vet ca hvor du skal og hva målet er. Ta bare tak. Et skritt ad gangen. Ønsker deg lykke til.

Skrevet
Lawyam skrev (1 time siden):

Det positive med at du drømmer trapper, kontra f.eks labyrinter er at du går oppover og at trappen tar slutt. De går fra en etasje til neste. Du vet når trappa er over liksom. I en labyrint vet du ikke retningen og kanskje du ikke finner døren. Dette gir jo hjernen din beskjed om nå. Du skal tråkke litt, eller redd for det, men du vet ca hvor du skal og hva målet er. Ta bare tak. Et skritt ad gangen. Ønsker deg lykke til.

Ja, det er sant. Må ha fokus på det, at jeg vet hva løsningen er og at det vil løse seg til slutt. Takk, det ordner seg nok🙌🏻 

Skrevet

Hadde trappen gått oppover ville jeg tolket det som hardt arbeid i 'motbakke' og prestasjonsjag (for å nå 'toppen'. Men siden din trapp går nedover, ville jeg tenkt mer i retning av å 'trappe ned', velge en ny jobb med lavere lønn (gå ned i 'stigen'), slike ting. Trapp ned kan også handle om å undersøke psyken sin, det underbevisste, bli kjent med seg selv.

Anonymkode: c63a7...e27

Skrevet

Det er et steg i livet du vet du må ta, men ikke våger/gruer deg veldig til. Du vet imidlertid at dette steget vil være helt nødvendig for å komme dit du vil, og uansett hva du velger frem til du faktisk våger /gjør dette så kommer du ikke videre. 

Anonymkode: 25303...d63

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 19.21):

Hadde trappen gått oppover ville jeg tolket det som hardt arbeid i 'motbakke' og prestasjonsjag (for å nå 'toppen'. Men siden din trapp går nedover, ville jeg tenkt mer i retning av å 'trappe ned', velge en ny jobb med lavere lønn (gå ned i 'stigen'), slike ting. Trapp ned kan også handle om å undersøke psyken sin, det underbevisste, bli kjent med seg selv.

Anonymkode: c63a7...e27

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 19.42):

Det er et steg i livet du vet du må ta, men ikke våger/gruer deg veldig til. Du vet imidlertid at dette steget vil være helt nødvendig for å komme dit du vil, og uansett hva du velger frem til du faktisk våger /gjør dette så kommer du ikke videre. 

Anonymkode: 25303...d63

Dere treffer også veldig bra begge to. Hele situasjonen omhandler jobb og psyke. Jeg vet hva jeg må gjøre, bytte jobb. Vet også at å bytte jobb innebærer å gå ned ganske mye i lønn. Samtidig må jeg tilbake i den jobben jeg har nå, frem til jeg finner noe annet. Og det gruer jeg meg så fælt til at jeg nesten ikke hvordan jeg skal klare det. Men det må jeg. 

Har de siste dagene prøvd å tenke annerledes. Nå er målet mitt ny jobb før sommeren. Og frem til det skjer må jeg bare gjøre det beste ut av situasjonen💪🏻🤞🏻

Skrevet

One step at the time.... Du kommer opp til slutt og kan hvile deg litt på noen av trinnene underveis. Det finnes fordeler med trapper også, f.eks øvelse/trening, mestringsfølelse, erfaring, tålmodighet. Kanskje ville rulletrapp vært kjekkere, men stupbratt fjellvegg mye verre. Dette klarer du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...