Gå til innhold

Jeg liker å være sperret hjemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes synd i folk som uønsket er helt isolerte og som er alene, helt klart. Og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for disse, både med og uten korona i samfunnet. Samtidig skulle jeg selvfølgelig ønske at dette viruset ikke eksisterte og at det er nesten bare negativitet rundt dette. 

JEr ikke helt usosial og liker å være med folk. Det jeg ikke liker er å dra hit og dit på besøk og bruke tid på å stresse fordi en skal noe. Men å være på et sted og tusle rundt det liker jeg. Her i huset er vi 5 stk så jeg får nok ikke opplevd det å være helt isolert. Men jeg må si at det er lenge siden jeg har koset meg om dagene, som med dette her. Pusse opp litt, sysle med diverse i garasjen og henge med ungene. Toppers. Andre som også liker denne tilstanden personlig, littigranne? 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er veldig ambivalent til dette, faktisk. 

Jeg elsker å være alene, og jeg hater å stresse. Trives godt i mitt eget selskap. Føler ofte at besøk hit og dit er stress. I flere år har jeg nesten ikke hatt en eneste helg alene hjemme fordi jeg enten skulle noe, eller fordi jeg jobbet. I så måte så synes jeg det er godt. 

På den andre siden så kan det bli litt for lite sosialisering også. Jeg merket det spesielt i eksamensperioden. Da hadde jeg det lite godt med meg selv. Følte meg mye alene og det overveldende presset fra studiene gjorde det ikke bedre. 

Endret av Sprinkle
  • Liker 3
Skrevet
Sprinkle skrev (24 minutter siden):

Jeg er veldig ambivalent til dette, faktisk. 

Jeg elsker å være alene, og jeg hater å stresse. Trives godt i mitt eget selskap. Føler ofte at besøk hit og dit er stress. I flere år har jeg nesten ikke hatt en eneste helg alene hjemme fordi jeg enten skulle noe, eller fordi jeg jobbet. I så måte så synes jeg det er godt. 

På den andre siden så kan det bli litt for lite sosialisering også. Jeg merket det spesielt i eksamensperioden. Da hadde jeg det lite godt med meg selv. Følte meg mye alene og det overveldende presset fra studiene gjorde det ikke bedre. 

Det er du ikke alene om tror jeg. Jeg snakket med en kollega av meg som jobber som studentprest og han sa mye av det samme som deg. Studenter pratet med han (over zoom) og uttrykte at de var alene og overveldet før eksamen. Dette var ifølge han i en helt annen størrelsesorden enn ved tidligere semestre. Han snakket om Høstsemesteret 2020 btw. 

Synes så inderlig synd på studenter i disse tider. Studietiden skal være den beste perioden av livet, og skal ikke leves i isolasjon på hybelen. 

• Liker 7
Skrevet
kikkana skrev (1 time siden):

opplevd det å være helt isolert

Det får du vel ikke uansett siden ingen i praksis er sperret inne her i Norge.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den Sagnsomsuste skrev (14 minutter siden):

Det er du ikke alene om tror jeg. Jeg snakket med en kollega av meg som jobber som studentprest og han sa mye av det samme som deg. Studenter pratet med han (over zoom) og uttrykte at de var alene og overveldet før eksamen. Dette var ifølge han i en helt annen størrelsesorden enn ved tidligere semestre. Han snakket om Høstsemesteret 2020 btw. 

Synes så inderlig synd på studenter i disse tider. Studietiden skal være den beste perioden av livet, og skal ikke leves i isolasjon på hybelen. 

Det stemmer nok veldig godt. Jeg begynte på masterstudier i høst etter å ha hatt et friår mellom studiene, og det er helt riktig at stressnivået var av en helt annen størrelsesorden i år enn hva jeg husker fra da jeg tok bacheloren. Jeg slet med å sove i høst, og jeg har alltid hatt et godt sovehjerte - selv under stress. Jeg har også hatt hjertebank om natten, og dette er veldig uvant for meg som ellers takler press greit.

Det går for øvrig bedre nå. Jeg fikk koblet skikkelig av i juleferien og eksamensresultatene ble bedre enn forventet, så jeg går inn i vårsemesteret med ny giv!

Endret av Sprinkle
  • Liker 3
Skrevet

Det meste er kjekt når det skjer frivillig, men ikke når det skjer under tvang.. Når du ikke får lov, ikke kan -da føles alt mye verre enn om du hadde kunnet men likevel velger å la være.

• Liker 6
Skrevet
Sprinkle skrev (1 time siden):

Det stemmer nok veldig godt. Jeg begynte på masterstudier i høst etter å ha hatt et friår mellom studiene, og det er helt riktig at stressnivået var av en helt annen størrelsesorden i år enn hva jeg husker fra da jeg tok bacheloren. Jeg slet med å sove i høst, og jeg har alltid hatt et godt sovehjerte - selv under stress. Jeg har også hatt hjertebank om natten, og dette er veldig uvant for meg som ellers takler press greit.

Det går for øvrig bedre nå. Jeg fikk koblet skikkelig av i juleferien og eksamensresultatene ble bedre enn forventet, så jeg går inn i vårsemesteret med ny giv!

Stå på! Heier på deg  :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg trives slik situasjonen er nå. Jeg takler stress dårlig. Har problemer med å si nei når det er min samboers venner eller slektninger som inviterer oss på besøk, så deilig med fred. Jeg slipper også å kjøre mange mil for å besøke slektninger. Trives med å gå tur med et par venninner (ikke begge samtidig) iblant. 

Da jeg studerte var jeg aldri på campus utenom forelesningene. Klarte ikke fokusere på studiene med folk rundt meg. Så jeg hadde vært overlykkelig om jeg var student nå. 

• Liker 2
  • Opprett ny...