Kokeshi Skrevet 11. januar 2021 #41 Del Skrevet 11. januar 2021 Du må gjøre det som er riktig for deg. Ingen andre kan bestemme hva du skal eller bør gjøre i denne saken. Du kjenner detaljene, og vet hvordan det har vært. Jeg har forståelse for at du prøver å gå videre med ditt liv etter en traumatisk oppvekst, og ønsker du ikke å bli blandet inn i en rettssak, som også vil være en stor påkjenning, så tenker jeg at du må få velge å ta hensyn til deg selv og ditt liv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #42 Del Skrevet 11. januar 2021 Det vil virke svært lite troverdig hvis INGEN av de fornærmede vitner i en sånn sak. Tror dessverre det er svært liten sjangs til å få han dømt hvis ingen er tøffe nok til å ta kampen. Anonymkode: 388bb...5e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #43 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er redd for hvordan jeg reagerer.. Jeg har brukt lang tid på å kutte ut min far! Endelig har jeg en flott familie selv og jeg har nok med mine barn og min hverdag med jobb og annet. Jeg ønsker ikke å se han igjen. Men jeg ønsker å gi advokaten all informasjon og alt av instanser han kan få opplysninger ifra. Jeg ønsker at min far skal få straff! Ts Anonymkode: b6ab7...cf9 Du kan be om at han ikke er tilstedet under vitnemålet ditt. Du trenger ikke å treffe han. Anonymkode: 50719...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #44 Del Skrevet 12. januar 2021 Du må vitne. Det hjelper lite å fortelle noe til advokat, advokaten kan ikke stå i retten og si at han/hun har hørt ditt og datt. Din mor er syk av å ha blitt hundset med i 25 år. Nå hjelper du moren din! Anonymkode: dcc7c...0c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #45 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må vitne. Det hjelper lite å fortelle noe til advokat, advokaten kan ikke stå i retten og si at han/hun har hørt ditt og datt. Din mor er syk av å ha blitt hundset med i 25 år. Nå hjelper du moren din! Anonymkode: dcc7c...0c7 👍 Men hvorfor hjelpe henne når hun ikke beskyttet oss imot han? Jeg har enda mest lyst til å få offentlige instanser til å vitne. Anonymkode: b6ab7...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #46 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeezuz. Du har jo tydeligvis bestemt deg alt, hvilke råd trenger du da? Jeg syns du tar veil avgjørelse, men det er jo likegyldig når du alt har bestemt deg. Nei, du vinner ikke noe personlig - ingen pengepremie til deg, men det kan være avgjørende for hvorvidt faren din får en rettferdig dom. Det har du alt å vinne på. Å sette denne mannen "bak lås og slå" etter alt du har opplevd - er virkelig ikke det noe å vinne? Anonymkode: 31f64...b23 Hvis jeg tenker penger så kommer nok dette sterkt med! Jeg har faktisk mer å vinne på å vitne enn å ikke vitne. Mor vil få mere verdier etter skilsmissen og hun har sagt at hun vil dele dette med meg og søster. Hun vil garantert vinne saken fordi det er så grov skjevfordeling og åpenlyst lureri og bedrageri at en ukjent mann på gaten hadde ikke engang gått på denne smellen. Her er det løgn, utpressing, og skitne taktikker som vold og kontroll som står bak hele avtalen ved skilsmissen! Det er også bevis på at min far har drevet på uforsvarlig her. Hun vil også stå i gjeld for all hjelpen sier hun. Min fars penger tar vel sted en annen plass og han gifter deg nok på nytt om ikke så lenge tenker jeg meg! Å ikke vitne kan føre til at mor, jeg og søsken får mindre i tillegg til at mye av arven som er vår går til hans nye familie osv. Mannen bryr seg ikke om oss så han vil nok aldri gi oss noe som helst mer.. Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #47 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gigantomani? Dette må dreie seg om hundrevis av milliarder... Anonymkode: c860c...c1d Nei, men vi snakker veldig mye penger ja. Langt mer en normale familier kan drømme om! Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #48 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du sier noe der! Husk jeg har anmeldt han før, men mor nektet å vitne. Anonymkode: b6ab7...cf9 Ikke gi moren din skylden for at ting nå er som det er. Stakkars dama er jo helt ødelagt, og dere som vet best skal ikke bidra med deres avgjørende vitnemål? Synes faktisk du nærmer deg kynismen til faren din ved ikke å stille opp for moren din nå. Tenker det er å være tro også mot deg selv og barna dine på sikt. Kutt eventuelt kontakten med faren din om du ikke allerede har gjort det. Forstår ikke hvordan du kan være i tvil om du skal vitne eller ikke. Du vitner ikke for eller mot han. Du vitner i.f.t. faktiske forhold, så får det slå ut som det gjør ut fra det. Anonymkode: 99a17...967 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfin82 Skrevet 12. januar 2021 #49 Del Skrevet 12. januar 2021 Du skriver at moren din burde beskyttet dere og at du er sinna på henne for den barndommen dere har hatt Jeg har ei veldig god venninne som har levd under lignende forhold. Og det er ikke det at hun ikke ønsket å beskytte barna, men det faktum at mannen hadde så overtak og hun trodde på alt han sa. Ikke fordi hun er dum eller lite ressurssterk. Men fordi slike menn bryter sakte men sikkert ned mennesker de har en relasjon til. For meg høres det ut som at mammaen din faktisk ikke klarte å bryte ut fordi hun sannsynligvis både fikk beskjed om at da fikk hun ikke se ungene sine mer, at hun kom ikke til å klare seg økonomisk, at hun er så fæl så ingen annen vil ha henne osv osv Mammaen din er ett offer i denne saken også høres det ut som for meg. Uten å ha fått høre hele saken så er det jo vanskelig å ta stilling til verken det ene eller det andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #50 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg vet det er vanskelig. Jeg har en sak selv (ikke min far) , men mine vitner vil vaere hans barn. Det stopper meg, fordi jeg kan ikke forvente at de vil/kan vitne mot deres far. Her er det snakk om seksuelt misbruk. Jeg kan gjerne vitne, jeg haaper jeg anmelder snart. Men jeg har ikke det forholdet de har til han, han er tross alt deres far. Saa ja, jeg forstaar hvor vanskelig det er for deg. Anonymkode: f4b4d...afd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #51 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, men det er jo faren min. Hva ville alle i familien og venner sagt? Jeg har endelig et eget liv nå. Skal jeg aldri få fred? Anonymkode: b6ab7...cf9 Faren din høres ikke ut som han har vært mye til far til noen. Bare biologisk. Jeg skjønner det kan være tungt, men igjen - husk hvillen person han er. Som har holdt på med så mye vondt mot alle i familien. Skal du gi han så mye spillerom når han ikke bryr seg døyten om deg? Anonymkode: 29ffc...ccb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #52 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, men det er jo faren min. Hva ville alle i familien og venner sagt? Jeg har endelig et eget liv nå. Skal jeg aldri få fred? Anonymkode: b6ab7...cf9 Kan du levere noe skriftlig fremfor å stille i retten? Av hensyn til egen helse? Anonymkode: 0b6a0...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #53 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke gi moren din skylden for at ting nå er som det er. Stakkars dama er jo helt ødelagt, og dere som vet best skal ikke bidra med deres avgjørende vitnemål? Synes faktisk du nærmer deg kynismen til faren din ved ikke å stille opp for moren din nå. Tenker det er å være tro også mot deg selv og barna dine på sikt. Kutt eventuelt kontakten med faren din om du ikke allerede har gjort det. Forstår ikke hvordan du kan være i tvil om du skal vitne eller ikke. Du vitner ikke for eller mot han. Du vitner i.f.t. faktiske forhold, så får det slå ut som det gjør ut fra det. Anonymkode: 99a17...967 Ja du har rett. Jeg har ingen kontakt med monsteret! Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #54 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan du levere noe skriftlig fremfor å stille i retten? Av hensyn til egen helse? Anonymkode: 0b6a0...bc0 Jeg skal spørre advokat om det samme Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #55 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Faren din høres ikke ut som han har vært mye til far til noen. Bare biologisk. Jeg skjønner det kan være tungt, men igjen - husk hvillen person han er. Som har holdt på med så mye vondt mot alle i familien. Skal du gi han så mye spillerom når han ikke bryr seg døyten om deg? Anonymkode: 29ffc...ccb Du sier noe det. Jeg vil og mener at han skal få sin straff! Jeg vil nok aldri klare å slappe av hvis ikke kan får sin straff tror jeg! Det blir helt feil for meg at han skal sitte i luksusen sin og i sine fete dyre biler og feriehus mens familien han levde med ble utsatt for terror. Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #56 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 👍 Men hvorfor hjelpe henne når hun ikke beskyttet oss imot han? Jeg har enda mest lyst til å få offentlige instanser til å vitne. Anonymkode: b6ab7...cf9 Hvis en mann ikke kan svømme? Kan han da forventes å redde andre fra å drukne? Anonymkode: d9feb...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #57 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg vet det er vanskelig. Jeg har en sak selv (ikke min far) , men mine vitner vil vaere hans barn. Det stopper meg, fordi jeg kan ikke forvente at de vil/kan vitne mot deres far. Her er det snakk om seksuelt misbruk. Jeg kan gjerne vitne, jeg haaper jeg anmelder snart. Men jeg har ikke det forholdet de har til han, han er tross alt deres far. Saa ja, jeg forstaar hvor vanskelig det er for deg. Anonymkode: f4b4d...afd Fy faen! Anmeld monsteret! Jeg blir sjokkert over hvilke mennesker som finnes. Jeg skulle likt å sett slike folk få sin dom live ut!!! Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #58 Del Skrevet 12. januar 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Tror dette er troll innlegg, for det er ikke noe å tenke over om dette hadde vært virkelig situasjon. Mange rare innlegg her i det siste, har du ikke noe bedre å gjøre med livet ditt en å skrive troll innlegg på nett forum 🤣 Anonymkode: ec581...aac Uenig. Jeg har også oppved psykopat i nær hold. Jeg skjønner fullstendig om TS lar være å vitne. Jeg lot være. For min del, ble ro i mitt eget liv er viktigere enn "rettferdighet". Og potensiell livsfare. Anonymkode: 19e1e...c6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 12. januar 2021 #59 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, men det er jo faren min. Hva ville alle i familien og venner sagt? Anonymkode: b6ab7...cf9 At han har oppført seg som en pikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #60 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er ikke troll. Det er snakk om vold i nære relasjoner og pårørende av psykopater. Folk som ikke har opplevd dette selv aner ikke hvordan er slikt helvete er å leve under. Ts Anonymkode: b6ab7...cf9 Jeg har opplevd det, og jeg har tenkt flere ganger at jeg skulle ønske at noen ba meg om å vitne. Hvem som helst (han har veldig mange "fiender"). Det er den eneste formen for rettferdighet vi noen gang ville fått. Og jeg har ikke en gang mulighet til å kutte ut min helt, fordi jeg har et søsken som er attpåklatt. Jeg har allerede meldt han til barnevernet flere ganger, men han har aldri mistet omsorgen, dessverre. Jeg var også lenge bitter på min mor. Men så innså jeg at hun ikke var på en mental plass hvor hun kunne tenke klart. Hun hadde ikke sjanse en gang. Nedbrutt og manipulert. Hun jobbet også i barnevernet i 8 av disse årene. Hun hjalp andre barn som led samme skjebne som oss. Det sier ganske mye om hvor vanskelig det er å bryte ut. Hun levde under trusler i mange år. Hvordan kunne noen ha forventet at hun skulle gå fra fyren da? Det er utopisk. I dag er jeg imponert over at hun i det hele tatt gjorde det til slutt. Ditt vitnemål kan bety mye. Du kan gi et helt annet bilde enn en fremmed du har hatt kontakt med. Du kan gi et bedre bilde på hans karakter. Bare det du skriver om fyren her sier veldig mye om han. Men i retten får du fortalt det med følelser. Anonymkode: f4a3d...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå