AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #21 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er en mann du ikke har kontakt med, og som heller ikke har kontakt med dine barn. Han var ikke grei mot deg i oppveksten. Hva har du å tape på å vitne mot ham? Anonymkode: e9f8d...b02 Du sier noe der! Jeg er vel feig da.. Hva har jeg å vinne? Anonymkode: b6ab7...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #22 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du sier noe der! Jeg er vel feig da.. Hva har jeg å vinne? Anonymkode: b6ab7...cf9 Kanskje et endelig punktum. Ved å vitne for din mor, står du på en måte opp for deg selv også. Anonymkode: 260e5...fc2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #23 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Selvfølgelig hjelper du moren din, din egoisme bør ikke komme foran rettferdighet for morrn din. Anonymkode: ec581...aac Egoisme? Ts har helt åpenbart ikke hatt det lett i livet, og hun sliter nok med sitt. Denne kommentaren din kunne du spart deg for. Anonymkode: f656d...d15 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2021 #24 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg tenker at dette må du bestemme helt selv. Det er ingen som skal kreve at du skal vitne om du ikke ønsker det. Dette har også vært en belastende situasjon for deg, og det kan bli ytterligere belastende å måtte stå i en rettssak. I tillegg skylder du ikke dine foreldre noe som helst. De var de voksne. Du var barnet. De skulle ha beskyttet deg. Du vitner om du ønsker det og føler det hjelper deg. Hvis ikke kan ingen kreve at du skal gjøre det. Det tenker jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #25 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men jeg har det skjønner du 👈 Anonymkode: ec581...aac Det har du åpenbart ikke. Jeg har en liknende bakgrunn som ts og jeg forstår hvorfor hun nøler her! Anonymkode: f656d...d15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #26 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg forstår deg godt Ts. Følg magefølelsen din. Anonymkode: 92162...093 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #27 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg er redd for hvordan jeg reagerer.. Jeg har brukt lang tid på å kutte ut min far! Endelig har jeg en flott familie selv og jeg har nok med mine barn og min hverdag med jobb og annet. Jeg ønsker ikke å se han igjen. Men jeg ønsker å gi advokaten all informasjon og alt av instanser han kan få opplysninger ifra. Jeg ønsker at min far skal få straff! Ts Anonymkode: b6ab7...cf9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #28 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har du åpenbart ikke. Jeg har en liknende bakgrunn som ts og jeg forstår hvorfor hun nøler her! Anonymkode: f656d...d15 Ja, ikke sant❤️ Noen tror at det bare er å vitne imot sin egen far sånn helt uten videre.. Anonymkode: b6ab7...cf9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #29 Del Skrevet 11. januar 2021 MarianneFraBærum skrev (Akkurat nå): Det er noen ting man må gjøre selv om man ikke har lyst. Mannen er like farlig uansett hva som blir gjort. Du skal bare svare på spørsmål og vær dønn ærlig. Hva som skjer med ham er ikke opp til deg, men det er opp til deg og fortelle hva som er skjedd Jeg kan fortelle alt, men jeg vil ikke stå i en rettssal og fortelle. Jeg ønsker å gi advokatene opplysninger på en annen måte. Barnevern, politi, fastlege osv. alle vet noe og her er det mer enn nok dokumentasjon. Anonymkode: b6ab7...cf9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. januar 2021 #30 Del Skrevet 11. januar 2021 Umiddelbart tenker jeg at du er en selvstendig person og ikke din mor og far, så du må gjøre det du føler er riktig etter hvor sterk du føler deg, samtidig er det ikke unormalt å hjelpe et familiemedlem som er sykt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #31 Del Skrevet 11. januar 2021 Dette kan være en rettferdig avslutning på dette vonde kapittelet. Anonymkode: 36c84...efb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #32 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): i følge min far eier han alt av verdier i Oslo Gigantomani? Dette må dreie seg om hundrevis av milliarder... Anonymkode: c860c...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2021 #33 Del Skrevet 11. januar 2021 MarianneFraBærum skrev (8 minutter siden): Det er noen ting man må gjøre selv om man ikke har lyst. Mannen er like farlig uansett hva som blir gjort. Du skal bare svare på spørsmål og vær dønn ærlig. Hva som skjer med ham er ikke opp til deg, men det er opp til deg og fortelle hva som er skjedd TS skal ikke trenge å måtte forholde seg til voldsutøveren noensinne igjen. Vil hun ikke vitne så skal hun ikke presses. Det må skje på hennes premisser. Ellers kan hun risikere å bli retraumatisert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #34 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeezuz. Du har jo tydeligvis bestemt deg alt, hvilke råd trenger du da? Jeg syns du tar veil avgjørelse, men det er jo likegyldig når du alt har bestemt deg. Nei, du vinner ikke noe personlig - ingen pengepremie til deg, men det kan være avgjørende for hvorvidt faren din får en rettferdig dom. Det har du alt å vinne på. Å sette denne mannen "bak lås og slå" etter alt du har opplevd - er virkelig ikke det noe å vinne? Anonymkode: 31f64...b23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. januar 2021 #35 Del Skrevet 11. januar 2021 Hadde ikke en gang trengt å tenke meg om, jeg hadde gjort det uten å nøle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #36 Del Skrevet 11. januar 2021 Du kan be om at han forlater salen når du skal vitne, så slipper du å se ham. Jeg har vært i din mors situasjon sånn ca og opplevde at et av vitnene trakk seg/sa at h*n ikke hadde noe som kunne belyse saken - på tross av å ha vært i politiavhør. Det skadet saken min veldig fordi motparten, altså min ex, stilte med mange vitner (som løy troverdig). Skjønner at du er redd. Jeg vet hvor redd man blir for en psykopat. Jeg var livredd selv, og da mener jeg livredd, men jeg vitnet. Kommer aldri til å tilgi vedkommende som trakk seg. Har forståelse for at man blir redd og at det er ubehagelige følelser knyttet til det å vitne, men i enkelte situasjoner må man bare stille opp. Be om besøksforbud for din far hvis ikke du allerede har det, så blir han straffet hvis han på noen måte tar kontakt. Anonymkode: 569b3...886 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 11. januar 2021 #37 Del Skrevet 11. januar 2021 Du kan feige ut (ingen skam i det men du kan angre senere) eller du kan gå foran som et godt eksempel for dine egne barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #38 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du oppriktig har opplevd dette bør du vite hvor vanskelig det er, og man er rådet sterkt til å kutte kontakt med en psykopat og aldri se seg tilbake av psykologer/vernepleiere som jobber med voldutsatte familier. Når det kommer til foreldres ekteskap er det strengt tatt en privatsak, og voksne mennesker bør og må ta ansvar for seg selv. Å vitne mot din far er da ikke så lurt da det river opp gamle sår, samt ødelegger alt for mye. Men jeg ønsker også å vitne, men når skal jeg få fred? Jeg synes ikke mor har vært så flink mot oss heller og jeg klarer ikke å legge ifra meg at hun ikke beskyttet oss. Jeg mener min mor burde ha dratt ifra han for lenge siden men siden hun har vært svak og ikke skånet oss fra han er jeg litt usikker på om jeg vil vitne.. Føler faktisk ikke at hun har vært så snill mot oss da vi ba henne mange ganger om å dra ifra han men det skjedde aldri. Hun sprang heller etter han og det er omsorgssvikt når man har barn. Jeg har ingen kontakt med han, og han er utelatt fra alt av familiens høydepunkter og feiringer og han får ikke treffe barnebarn! Jeg har tatt avstand til han etter mange kamper og endelig klarer jeg å stå i det! Det jeg ønsker er å gi advokaten full oversikt over hvilke instanser han kan få dokumentasjon fra, og det vil være veldig sterkt i en sak. Om jeg ikke vitner kan jeg beskrive hvordan det har vært, gjennom at advokaten leser om vårt syn på saken uten at vi vitner med samtykke fra oss. Jeg er rimelig sikker på at fastlegen til mor kan stille opp i en sakens hun kjenner til saken og hun er også vår fastlege. Anonymkode: b6ab7...cf9 Din mor er også preget etter mange års samliv med en psykopat(?), det er ikke rart at hun sliter. Og hun trenger hjelp, du vet hun ikke vil klare rettsaken alene? Det er feil og fælt at mor sviktet under oppveksten, men nå er det du som må ta et valg. Skal din mor få det hun har rett på, eller skal din far slippe unna med alt og beholde alt selv? Jeg vet hvor vanskelig slike ting er. Barn som vokser opp slik blir skadet, man blir forvirret, usikker på ting "alle andre" er sikker på. Man vet ikke hvor grensene går, man vet ikke hvordan man skal oppføre seg, man kjenner ikke sine egne følelser og man hangler gjennom livet uten å helt vite hva man driver på med. Og man slipper aldri unna, uansett hvor voksen og selvstendig man er blitt. Jeg vokste opp under stor omsorgssvikt pga foreldre som drakk. Hjelp din mor, jeg tror du vil ha det best med deg selv da. Ellers kan du risikere å bruke resten av livet på å ergre og angre på at du ikke gjorde noe når du kunne. Anonymkode: 72785...983 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #39 Del Skrevet 11. januar 2021 Nå har jeg ikke lest hele tråden. Vil din søster vitne? Du skal tenke på din egen helse også. Og din egen lille familie ♥️ Anonymkode: f9a35...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #40 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg synes egentlig ikke det er fair av dem å blande deg inn i dette. Dette er deres konflikt ikke din, og det kan fører til at forholdet ditt med faren blir verre. Anonymkode: 2d54b...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå