2020mamma Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Hei😄 min datter skal få 1 års vaksine nå til onsdag. Kjenner jeg gruer meg litt, da forrige gang så gråt hun veldig. Hun fikk også feber og vondt i kroppen virket det som (ordnet seg med 1 Paracet og god en god natt søvn) føler det blir litt værre for hver gang da hun skjønner mere at «nå fikk jeg vondt» det går jo selvfølgelig over. lurer på hvordan deres barn reagerte på 1 års vaksinen?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 De fleste gråter jo litt når de blir stukket, det er jo ikke noe gøy. Men så lenge man selv klarer forholde seg rolig og trygg, så går det fort over. Er ofte verst for mammaen. Mine hadde ingen bivirkninger av den vaksinen så vidt jeg kan huske, i så fall var det veldig forbigående. Anonymkode: e82ce...bdc 3
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2021 Ja er regner med hun gråter minst like mye denne gangen. Klarer og holde meg rolig heldigvis, men nå er hun så sterk så gruer meg litt til og måtte holde henne fast. Føler meg så slem, selv om det bare er for hennes skyld. Tusen takk for svar❤️
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 2020mamma skrev (42 minutter siden): Hei😄 min datter skal få 1 års vaksine nå til onsdag. Kjenner jeg gruer meg litt, da forrige gang så gråt hun veldig. Hun fikk også feber og vondt i kroppen virket det som (ordnet seg med 1 Paracet og god en god natt søvn) føler det blir litt værre for hver gang da hun skjønner mere at «nå fikk jeg vondt» det går jo selvfølgelig over. lurer på hvordan deres barn reagerte på 1 års vaksinen? Følger den her. Skal få 1årsvaksine denne uken selv.. Første gang fikk han 40 i feber, men paracet hjalp helt ok. Da han fikk 2 gang fikk han 41 i feber, ble så slapp at han ikke klarte å lage en lyd eller gråte, så legevakten ringte jevnlig.. Hjalp LITT med paracet, men fortsatt veldig slapp og høy feber etter bare en liten stund (De sa det var tryggere hjemme om det ikke ble verre pga korona, de skulle sende noen om det ble verre) Gruer meg kjempe masse! Men vet det ikke er normal reaksjon hos flesteparten. Lykke til ❤️ Anonymkode: 20b39...de7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Ingen reaksjon, som ved dei andre vaksinene. 🙂 Anonymkode: 71d83...671 2
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Følger den her. Skal få 1årsvaksine denne uken selv.. Første gang fikk han 40 i feber, men paracet hjalp helt ok. Da han fikk 2 gang fikk han 41 i feber, ble så slapp at han ikke klarte å lage en lyd eller gråte, så legevakten ringte jevnlig.. Hjalp LITT med paracet, men fortsatt veldig slapp og høy feber etter bare en liten stund (De sa det var tryggere hjemme om det ikke ble verre pga korona, de skulle sende noen om det ble verre) Gruer meg kjempe masse! Men vet det ikke er normal reaksjon hos flesteparten. Lykke til ❤️ Anonymkode: 20b39...de7 Huff så leit å høre han fikk så sterke bivirkninger av vaksinene 😔 vondt og se babyen sin slik.. min fikk også 40 i feber og var slapp slik som din.. gråt i hvertfall en halvtime etterpå.. gruer meg så til og måtte holde hun fast for og bli stukket.. min hater helsesøsteren sin.. nekter og ned på gulvet hos henne, og gråter så fort vi ser hun, normalt er hun ikke skeptisk til så mange folk. Kan være tilfeldig.. e tusen takk! Masse lykke til selv❤️❤️
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen reaksjon, som ved dei andre vaksinene. 🙂 Anonymkode: 71d83...671 Så bra! Håper mi er like heldig💜 gikk den fint og ta? Alle barn er ulike men vil gjerne høre andres erfaringer
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 2020mamma skrev (Akkurat nå): Så bra! Håper mi er like heldig💜 gikk den fint og ta? Alle barn er ulike men vil gjerne høre andres erfaringer Jenta mi trivdes ikkje i det heile tatt på helsestasjonen (dårlig kjemi med helsesjukepleiar), så det kunne gått bedre. Sjølve stikket var ikkje eit problem. Ho skvatt, men lot seg fort trøste. All ventingen og det at mamma måtte prate med dama som stakk ho var verst. Anonymkode: 71d83...671
asterix Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Ingen av mine har hatt noen merbare bivirkninger av vaksinene annet enn kanskje litt slapphet og trøtthet noen ganger. Med alle vaksinene de har fått som småbarn har de fått ligge på puppen når de har fått vaksinene så det har ikke vært noe gråting heller. 1
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jenta mi trivdes ikkje i det heile tatt på helsestasjonen (dårlig kjemi med helsesjukepleiar), så det kunne gått bedre. Sjølve stikket var ikkje eit problem. Ho skvatt, men lot seg fort trøste. All ventingen og det at mamma måtte prate med dama som stakk ho var verst. Anonymkode: 71d83...671 Huff 😕 jenta mi har også dårlig forhold til helsesøsteren sin.. griner fra vi ser hun til vi drar og nekter og ned på gulvet.. synes dette er vanskelig da hun skal se fremgangen hennes, noe som er umulig. Har vurdert og bytte, men vet ikke om det blir lettere? hun er stort sett ellers veldig trygg på voksene.
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2021 asterix skrev (5 minutter siden): Ingen av mine har hatt noen merbare bivirkninger av vaksinene annet enn kanskje litt slapphet og trøtthet noen ganger. Med alle vaksinene de har fått som småbarn har de fått ligge på puppen når de har fått vaksinene så det har ikke vært noe gråting heller. Det var lurt😍 jeg ammer ikke lenger da jeg mistet melken når hun var 6 mnd gammel 😔 ellers skulle jeg tatt i bruk tipset ditt, men kan jo forsøke å gi hun flaske❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Mi skal også ta den vaksinen neste uke. Jeg husker at søsteren reagerte mindre og mindre for hver vaksine, eller i hvert fall at hun lot seg trøste og roe raskere etterpå. Lillesøster gråt mye hele ettermiddagen og kvelden etter vaksinen forrige gang, så jeg gruer meg også litt til den nå. Men hun hadde ingen synlige bivirkninger som feber. Storesøster fikk ettårsvaksine på ettårsdagen sin (jeg husker jeg syntes hun var uheldig med det), og reagerte ikke annet enn kortvarig gråt rett etter stikket, så jeg håper det ikke blir noe verre enn det nå heller. Anonymkode: b6ac0...4a3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Mitt barn hadde ingen reaksjon på første dose, men feber og hoven i låret på andre dose (gråt om vi kom borti låret når vi bar/løftet). Sist gang (1 årsvaksinen) hadde han ingen reaksjon i etterkant. Lykke til på onsdag! Anonymkode: afb5c...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Min hylte som en stukken gris i ca 45 sekunder før han virket å ha glemt hele greia. Fikk litt feber om kvelden, men ellers ingen reaksjoner Min sover x100 bedre etter vaksine (antagelig pga litt feber osv) så jeg gleder meg nå til 15 mnd vaksina 😂 Anonymkode: 0048b...fc1 2
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #15 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mi skal også ta den vaksinen neste uke. Jeg husker at søsteren reagerte mindre og mindre for hver vaksine, eller i hvert fall at hun lot seg trøste og roe raskere etterpå. Lillesøster gråt mye hele ettermiddagen og kvelden etter vaksinen forrige gang, så jeg gruer meg også litt til den nå. Men hun hadde ingen synlige bivirkninger som feber. Storesøster fikk ettårsvaksine på ettårsdagen sin (jeg husker jeg syntes hun var uheldig med det), og reagerte ikke annet enn kortvarig gråt rett etter stikket, så jeg håper det ikke blir noe verre enn det nå heller. Anonymkode: b6ac0...4a3 Oi så stor forskjell på reaksjonen dems🤍 så kjedelig å måtte ta vaksine akkurat på 1 års dagen. Fikk selv time på dagen men ba om og få 1 uke senere siden hun fikk bivirkninger sist gang, så ville ikke hun skulle få det på selveste 1 års dagen. er veldig forskjell på hvordan di reagerer, er veldig spent. masse lykke til med 1 års vaksinen 🤍
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #16 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mitt barn hadde ingen reaksjon på første dose, men feber og hoven i låret på andre dose (gråt om vi kom borti låret når vi bar/løftet). Sist gang (1 årsvaksinen) hadde han ingen reaksjon i etterkant. Lykke til på onsdag! Anonymkode: afb5c...9aa Så bra! Har faktisk ikke tenkt over at der di har stukket kan være vondt i ettertid når man bærer😔 så det er noe jeg skal tenke over denne gangen. Sist fikk hun Paracet 1 gang pga feber og sov egt nesten hele tiden. tusen takk!😄
2020mamma Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #17 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min hylte som en stukken gris i ca 45 sekunder før han virket å ha glemt hele greia. Fikk litt feber om kvelden, men ellers ingen reaksjoner Min sover x100 bedre etter vaksine (antagelig pga litt feber osv) så jeg gleder meg nå til 15 mnd vaksina 😂 Anonymkode: 0048b...fc1 Hahah det skjønner jeg da om lille sov så godt etterpå! godt det gikk fort over med gråtingen🤍 håper på det samme! (Men tror ikke det)
laviniabcn79 Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 førstemann fikk feberkramper 10 dager etter meslingvaksina. helt grusomt. jeg gruet meg til å vaksinere 2 mann når den tid kom, men han fikk ikke noe reaksjon. vaksiner redder liv! stikket gikk over på to sekunder
2020mamma Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #19 Skrevet 12. januar 2021 laviniabcn79 skrev (8 timer siden): førstemann fikk feberkramper 10 dager etter meslingvaksina. helt grusomt. jeg gruet meg til å vaksinere 2 mann når den tid kom, men han fikk ikke noe reaksjon. vaksiner redder liv! stikket gikk over på to sekunder Oi feberkramper.. huff😔 virker så forferdelig skummelt. ja vaksiner er viktige 💖 er jo fritt og gi barna sine, og jeg har valgt å gi hun som di fleste andre. Men gøy er det ikke..:/
2020mamma Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #20 Skrevet 13. januar 2021 Da var vaksinen tatt. Ble gråt, men gikk nok så fort over med trøst og en flaske❤️ Ingen feber så langt og hun virker glad og fornøyd 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå