Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var tre par som feiret nyttår sammen. Vi er alle studenter, og jeg er ikke spesielt opptatt av mat. Kokken er det, og bestemte at han skulle bestemme middag. Han bestemte å lage tapas. Han kjøpte mye mat. Vi spiste middag, og senere rester på kvelden. Fremdeles var over halvparten igjen. Jeg gikk ut i fra at det ikke ville koste mer enn maks 200kr per person ettersom det var mest poteter, loff og billige ting, men fikk vippskrav på 1200kr for meg og kjæresten. Drikke hadde alle med selv, så det var kun for mat, og vi hadde også med godt ekstra i tilfelle noen ikke hadde nok. Betalte selvfølgelig uten spørsmål av høflighet, men føler meg i etterkant litt snytt.. Jeg spiste et par poteter, noen kjøttboller og litt loff og spekeskinke. De hadde handlet mye som ikke engang ble åpnet og stekt, og oster og spekeskinkepakker vi ikke brukt. Har uansett vanskelig for å se for meg at én middag blir 3600kr, når det var veldig lite kjøtt. Det var kun kjøttboller og kyllingvinger, men ikke så mye av akkurat det. Følte ikke at jeg spiste meg "stappmett" på noe annet enn brød. For 1200kr kunne vi fått et rimelig fint måltid på restaurant! 

Syntes det er litt ufint når man avtaler middag og de bestemmer seg for å bruke så mye penger at det ikke avtales på forhånd en sum? Vi er tross alt alle studenter på 21-22 år. For vår del ble det en ganske dyr middag. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 17286...e68

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøsses, helt enig med deg, både ufint og helt absurd mye penger for såpass lite. De burde i det minste i ettertid sett at de kjøpte alt for mye, noe de burde ta på sin kappe. Det er jo de som får spise av dette i mange dager, om ikke uker, fremover etter nyttårsaften.

Anonymkode: 5d424...f5d

• Liker 33
Skrevet

fyfaen

Anonymkode: 8ae39...e4a

• Liker 6
Skrevet

Tapas er dritdyrt for dårlig mat. Har selv endt opp med å betale mye mer enn jeg hadde råd til på spleiselag fordi verten hadde bestilt tapas (dårlig utvalg med lite ting jeg liker). Sier aldri ja til spleiselag der igjen. 

Anonymkode: da255...b54

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at enten har dette plutselig blitt en epidemi, eller så er det noe som har pågått lenge, men at vi først nå ser omfanget av det. Mange flere vil fortelle sin historie når noen har stått fram. Dette er den tredje tråden om dette i løpet av en uke. 0 før det.

Anonymkode: 1a215...9fe

• Liker 12
Skrevet

Man ber ikke om 1200 kr. Jeg ville gitt en laaangt lavere sum, og vennskapet ville blitt satt på en prøve. 

• Liker 8
Skrevet

Det var mye, det er jeg enig med deg i. Når dere skulle spleise, de har kjøpt inn for mye mat så burde spleisen gjelde kun for det som faktisk ble spist eller at dere delte likt og fikk med dere hjem det som ikke ble spist.

Anonymkode: 35a84...d34

• Liker 10
Skrevet

Jeg er kokk og synes den prisen høres drøy ut. Du har helt rett i at man kan få bedre mat til en rimeligere penge. 

Anonymkode: f6d00...8cb

• Liker 7
Skrevet

Oi, det var dyrt!

Jeg betalte 400 for en spleise tapas en gang, men da var det masse forskjellig + dessert, og jeg tror tviler ikke på at pengene ble brukt.  Og ikke minst, prisen var avtalt på forhånd.

I og med at dere er unge studenter,  så synes jeg dere kunne fordelt det uåpna mellom dere. Jeg som vert hadde tilbudt det om jeg hadde bommet slik på innkjøpet.

Pass på å avtale pris på forhånd neste gang, så slipper dere å føle dere lurt.

Anonymkode: 38af2...89c

• Liker 5
Skrevet

1200???? Ikke en gang på restaurant hadde dere betalt 1200,- for tapas til 2 ekskl alkohol. Hvis ikke dere var ekstremt sultne da. Ville avvist det vippskravet blankt og tatt en telefon til «kokken» og spurt om han trodde det var 1.april 

Anonymkode: e29a7...e0f

• Liker 16
Skrevet

For å legge til: jeg hadde julemiddag hos meg med pinnekjøtt, dessert +++ og ville ikke falt meg inn et sekund å i det hele tatt tenke på å be gjestene om å betale for maten selv om jeg ikke har spesielt god økonomi. Hjelpes. 

Anonymkode: e29a7...e0f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi var tre par som feiret nyttår sammen. Vi er alle studenter, og jeg er ikke spesielt opptatt av mat. Kokken er det, og bestemte at han skulle bestemme middag. Han bestemte å lage tapas. Han kjøpte mye mat. Vi spiste middag, og senere rester på kvelden. Fremdeles var over halvparten igjen. Jeg gikk ut i fra at det ikke ville koste mer enn maks 200kr per person ettersom det var mest poteter, loff og billige ting, men fikk vippskrav på 1200kr for meg og kjæresten. Drikke hadde alle med selv, så det var kun for mat, og vi hadde også med godt ekstra i tilfelle noen ikke hadde nok. Betalte selvfølgelig uten spørsmål av høflighet, men føler meg i etterkant litt snytt.. Jeg spiste et par poteter, noen kjøttboller og litt loff og spekeskinke. De hadde handlet mye som ikke engang ble åpnet og stekt, og oster og spekeskinkepakker vi ikke brukt. Har uansett vanskelig for å se for meg at én middag blir 3600kr, når det var veldig lite kjøtt. Det var kun kjøttboller og kyllingvinger, men ikke så mye av akkurat det. Følte ikke at jeg spiste meg "stappmett" på noe annet enn brød. For 1200kr kunne vi fått et rimelig fint måltid på restaurant! 

Syntes det er litt ufint når man avtaler middag og de bestemmer seg for å bruke så mye penger at det ikke avtales på forhånd en sum? Vi er tross alt alle studenter på 21-22 år. For vår del ble det en ganske dyr middag. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 17286...e68

Vi hadde også tapas for fire voksne og to barn. Vi sparte ikke på noe da vi handlet og kjøpte de dyreste varene. Det var rester nok til alles middag dagen etter. Det var mye kjøtt, pølser, kjøttboller. Også mange ulike oster. På den handleturen kjøpte vi også masse annet. Barnemat, alkohol, diverse til hus og hjem. Totalen ble på 2000kr husker jeg.

Gjestene våre betalte selvsagt ingenting. De var gjester og vi har råd.

Poenget er bare at 3600kr hørtes helt sykt mye ut! 

Anonymkode: 3ceea...90c

• Liker 11
Skrevet

Jøss, det var mye. Jeg bruker å ha nyttårsfeiring med f.eks tapas og bruker gjerne 4000 kr... Men da har jeg gjerne nok mat til 12+. Jeg ber heller ikke om penger, for de tar seg av andre selskap (sankthans 17 mai osv) også får man gjerne en venninne gave som drikkes i løpet av kvelden. Så jo, det var sykt dyrt for få personer og det var overhodet ikke tilpasset  studentøkonomi. 

Anonymkode: 51e58...7b2

• Liker 5
Skrevet

Wow det var ekstremt. Virker jo nesten som at han tok betalt for tiden som ble brukt også 😶

Anonymkode: f3f1d...09c

• Liker 6
Skrevet

Sukk... 

Anonymkode: 1b262...ade

Skrevet

Dette var da en lur måte å betale ned dyre julegaver på. 

Fra spøk til alvor. Det var et hinsides høyt beløp for tapas, og rett og slett frekt å kreve tilbake så mye penger for én middag. Ville sendt han en melding og sagt at det var et litt høyere beløp enn dere hadde sett for dere.

• Liker 3
Skrevet

Syntes du skal ta det opp med vedkommende. Dere har blitt lurt mest sannsynligvis

• Liker 8
Skrevet

Så mye penger kan man ikke forvente å få uten at det er avtalt først. Jeg ville antatt at de hadde trykket ettallet ved en feil, og sendt 200 😛 

Anonymkode: 17bd7...3a8

• Liker 5
Skrevet

Man kan ikke bruke så mye per person uten at det er avtalt. 
siden mye ikke ble åpnet burde de ta kostnaden for det, eller at dere delte det som ble til overs. 

Her har nok kokken lurt dere.

Anonymkode: 318a5...11d

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...