Gå til innhold

Dere med barn på rundt 11-12 måneder. Søvn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en gutt på 13 måneder, han har fulgt følgende rutiner siden han var 11 måneder.

Vi begynner med kveldsrutiner ca.18, i seng ca.18:30. Sovner stort sett alltid innen 19, med mindre det er sykdom/tenner eller andre plager.

Ytterst sjelden han våkner om natten, da er det gjerne en av ovennevnte grunner.

Legges ca.18:30, våken mellom 07:15-08. 

Gikk fra to til en dupp ved 11 måneders alder i forbindelse med barnehageinnkjøring. Nå sover han en dupp fra ca.12-13:45-14. Da han hadde to dupper var 1. lur 10-11:30 og 2.lur 14-15:30. 

Har ei på 12.mnd. Hun sovner med en gang jeg har ammet henne før legging. Noen ganger sovner hun uten amming også, spørs hvor mett hun er. Hun tar natta mellom kl 19-20 en gang og sover til ca 7.30-8.30. I løpet av natta så er hun våken, alt mellom 1-3 ganger. Men sovner igjen med en gang hun har blitt ammet. Tror hun trenger mat på natt fordi hun spiser lite på dag, og er liten av vekst.

Hun sover 2 ganger på dagen. Første luren er rund 10.30, og da sover hun ca 2t. Har også en lur rundt 16.tiden på 1-1,5t.

Anonymkode: 6102a...7f9

Vi har ei som straks blir 12 mnd.

Hun har sovnet raskt ved legging på kveldstid de siste ukene, og sover mellom 5 og 15 minutter etter at vi har gått inn på soverommet.

Hun våkner som regel en god del ganger i løpet av natten. Hvis hun sover sammen med meg, sovner hun raskt igjen (hvis ikke, kan hun plutselig være lys våken en time eller to midt på natten, eller kunne i hvert fall, vi har ikke orket å prøve i det siste).

Legging er ca. 19, litt tidligere hvis hun er veldig trøtt, og hun står opp ca. 07. 

En lur på dagtid på ca 1,5 timer fra ca. 12. 

Anonymkode: ec48c...c6e

11 mnd. Alle klokkeslett er ca

Legges når hun begynner å bli rolig/trøtt. Desverre alt for sent, synes jeg kl 2030. Vi har funnet ut at det er enklere, legger vi henne i lek/når hun ikke er trøtt, kan hun stå å hoppe i senga av sinne. 

Våkner kl 0800

Dagsoving kl 12-15/1530 akkurat begynt med en lur. I håp om at hun skal sovne tidligere på kvelden. 

Ut fra det jeg leser her, sover hun kanskje for mye på dagtid, I forhold til at hun sovner så sent på kvelden. 

Anonymkode: 1f7f3...7db

Annonse

Min er 10 mnd og legger seg stort sett kl 19 og våkner litt før 7, sovner i løpet av 10 minutter. Det er sjeldent oppvåkninger om natten nå, men om det skjer er det stort sett bare en gang men kan ta tid å sovne igjen. Hun sover fortsatt to ganger om dagen; kl 9.30 i ca 30 min og kl 12.30 i ca 2 timer. Har vært litt trøblete med dagsoving i det siste (mye nytt å lære seg) så prøver å kutte ned på morgen luren sånn at hun er trøttere til den lengre luren, men føler fortsatt at hun trenger to dupper. 

Anonymkode: 847e9...4cd

Min er snart 11 mnd. Starter leggerutinene rundt 18, med kvelds og bad. Bruker stort sett ikke lang tid på å sovne. Kan finne på å våkne 1-2 ganger, vil som oftest ha litt melk mellom 22 og 00, etter det er det natt. Om det er tenner på gang eller noe kan det hende det blir litt oppvåkning på natt og, men er lett å roe, trenger bare en hånd å holde i da (prøver å få inn at en bamse eller kos kan gjøre nytten, uten hell, om noen har tips kom gjerne med de). Står opp mellom 06.30 og 8 en gang. 

Har akkurat begynt med 3 lurer på dagtid, noe jeg tenker er rart. Første ca. 9, så 12-13/13.30 og noen ganger en kl. 15

Anonymkode: 0c212...a12

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bruker dere lang tid på legging til natten? 

Våkner barnet mye i løpet av natten? 

Når er legging og når våkner barnet?

Når og hvor ofte lur på dagtid? 

Anonymkode: d40a3...456

13 mnd

- Sovner innen 15 min. 
- Våkner kanskje 1-3 ganger. Gir smokk så sovner han igjen.

- 19.00-08.00 sånn ca 

- 1 lur på dagen ca 11.30. Sover alt fra 40 min til 2 timer 

Anonymkode: f6921...8a4

14 mnd

Legger ca. kl. 18.30. Sovner som regel med én gang eller innen 30 minutter (ja vi er heldige der). Har hatt noen få perioder med litt mer trøblete legging, men da har det vært noe; tenner, overtrøtt, syk el.l. 

Våkner heldigvis lite på natten for tiden.

Våkner (dessverre) mellom 5 og 6. Har prøvd å legge senere og tidligere, ingenting som hjelper noe særlig. 

Sover 1-2 ganger på dagen. 

Anonymkode: ca809...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...