AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #21 Del Skrevet 13. januar 2021 Kenwood chef, kongen av kjøkkenmaskiner! Anonymkode: c3795...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 13. januar 2021 #22 Del Skrevet 13. januar 2021 Har både Kenwood Major og Kitchen Aid. Hater den første, elsker den andre. Både når det gjelder bruk og resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EndaEnGang Skrevet 13. januar 2021 #23 Del Skrevet 13. januar 2021 Vi har Kenwood Cooking Chef med induksjonsvarme. Hvis du vil legge litt penger i det er dette en genial maskin som jeg ikke kunne klart meg uten. Den koker, baker, lager godteri og har programmer for alt mulig, til og med et eget sjokoladeprogram for å temperere sjokolade. Kenwood har også en hel haug med ekstraprodukter. Min favoritt er spiralkutteren og smoothielageren. Den har også en dings jeg bruker til å knuse krydder og nøtter som er helt genial. Nå høres jeg ut som en reklame, så jeg skal stoppe, men det er faen så bra kjøkkenmaskin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 13. januar 2021 #24 Del Skrevet 13. januar 2021 Ankarsrum! 🙌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. januar 2021 #25 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg har Kenwood, Storfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #26 Del Skrevet 13. januar 2021 Har hatt min Kenwood Major i 18 år, den sliter litt med brøddeiger med mer enn 2 kg mel. Bråker mye. Det er absolutt en god maskin, men nå skal eg gå over til Ankarsrum. Anonymkode: 9fb64...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #27 Del Skrevet 13. januar 2021 Men hva med Kitchen Aid, er det "ut" liksom? Den største av to varianter? Den dugger jo til alt. Vi har sikkert hatt vår i 10 år. Vi baker brød hver annenhver dag, men nå må jeg innrømme, at etter at vi har skaffet oss brødbakemaskin, så brukes ikke Kitchen Aid'en til brød lengre. Elter rett i brødbakemaskinen.. Men nei, Kitchen Aid vil nok ikke klare å ta over 2 kilo deig, hvis det er det som er behovet.. Anonymkode: e0396...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. januar 2021 #28 Del Skrevet 13. januar 2021 Hadde anbefalt Ankarsrum til store og tunge deiger. Men ellers ville jeg kjøpt en av toppmodellene til Kenwood. Jeg forstår ikke at enkelte har brukt opp 3 Kenwoodmaskiner og mistenker at det gjelder billigvariantene som er kjørt alt for hardt. Det er stor forskjell på 1000W og 1700W! Skulle jeg kjøpt maskin i dag hadde jeg valgt den med mulighet for å varme opp bollen, Kenwood Cooking Chef. Sist jeg kjøpte kjøkkenmaskin var jeg student så det var uaktuelt da. Men det er så mye bedre med en skikkelig maskin, og det er ikke alt man tenker på at kan/skal varmes. Jeg lager f.eks. en kransekakedeig som skal varmes opp. Hadde vært genialt med mulighet for å varme opp deigen i bollen istedenfor å måtte hive deigen i stekeovnen/stekepannen. Men jeg har omvendt erfaring enn andre her når det gjelder elting. Ankarsrum var klart bedre og bråker mye mindre. Kitchen Aid tåler ingenting og er mer til pynt. Lage små deiger eller piske krem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 13. januar 2021 #29 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeghar faktisk KitchenAid Artisan og liker den veldig godt. Jeg har ikke særlig med fryseplass, så jeg lager veldig sjelden store deiger uansett. Deig til 2 grovbrød klarer den fint. I tillegg er den veldig god på pisking, kakerører etc. Det er mye tilbehør man kan kjøpe også, bruker kjøttkverna mye. Vurderer å kjøpe en glassbolle siden jeg bruker mye surdeig og den hever bedre i glass enn stål. I tillegg liker jeg at KA ikke er en plastikkmaskin, er veldig pen og den tar lite plass på benken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 13. januar 2021 #30 Del Skrevet 13. januar 2021 Kenwood! Det kommer litt an på hvor or mye du baker gjærdeiger, og hvor store de er. Jeg har to Kenwooder, en xl og en i vanlig størrelse, og så har jeg en Ankarsrum i tillegg. Har hatt Ankarsrumen og Kenwood xl'en i ca 10 år, og den lille Kenwooden i 2 år. Alle funker bra, men jeg får aldri til å ta glutentest med Ankarsrum. Altså at man etter 20 minutters elting tar en deigkule og prøver å strekke den så tynn at man kan se igjennom den. Det får jeg alltid til med Kenwoodene. Ankarsrumen er best når man skal bake brød med 1,5 til 2kg mel, det er litt i meste laget for Kenwood. Men jeg får som sagt aldri utviklet glutenet noe særlig. Må som regel trå til for hånd til slutt. Jeg er konditor og baker mye gjærbakst både på jobb og hjemme. Kitchenaidene vi bruker på jobb er helt elendige og må byttes ut hele tiden. Det er de "store" profesjonelle vi har der, og jeg syns de små til hjemmebruk er enda verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. januar 2021 #31 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg kom på en ting! Da jeg lagde deiger i Ankarsrumen så brukte jeg deigkroken, ikke rullen. Deigkroken og slikkepottdingsen funket fjell. Har ikke prøvd rullen, men er det den folk som ikke er fornøyd bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 13. januar 2021 #32 Del Skrevet 13. januar 2021 Er veldig glad i min KitchenAid, men tror nok kanskje Kenwood Major-maskina er bedre. KitchenAid-maskina er imidlertid sexy i en helt annen liga 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 14. januar 2021 #33 Del Skrevet 14. januar 2021 loveli skrev (På 13.1.2021 den 16.44): Jeg kom på en ting! Da jeg lagde deiger i Ankarsrumen så brukte jeg deigkroken, ikke rullen. Deigkroken og slikkepottdingsen funket fjell. Har ikke prøvd rullen, men er det den folk som ikke er fornøyd bruker? Jeg bruker kun kroken, jeg får virkelig ikke rullen til å virke. Syns deigen bare klistrer seg til rullen og snurrer rundt og rundt, den blir jo ikke eltet av det! Kroken fungerer bedre, men helst hvis det er en stor deig. Allikevel får jeg altså ikke til glutentesten med Ankarsrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå