Gå til innhold

Kjøkkenmaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en god kjøkkenmaskin. Trenger ikke være så altfor stor, men en som holder til gjærbakst og litt kaker. Noen tips? 

Anonymkode: d3450...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Kenwood er det eneste som duger. Du skal ikke lage mye gjærbakst før det er irriterende med andre maskiner.  Er min erfaring iallefall. 

Anonymkode: 3b7a8...675

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood, en av de littmindre variantene med lavere bolle er perfekt! Både til bruk og mtp plass på kjøkkenet😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å starte med brødbaking, så er Ankarsum uslåelig. Har hatt Kenwood, men den bråker unødvendig mye og tåler ikke større deiger.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenwood ❤️ Jeg har chef xl, dentar store deiger, syns ikke den bråker for mye. Den kan også ta mindre deiger, lager feks deig til to små pizzabunner (porsjonspizza) med den. 

Anonymkode: 77569...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belima skrev (18 timer siden):

Hvis du har tenkt å starte med brødbaking, så er Ankarsum uslåelig. Har hatt Kenwood, men den bråker unødvendig mye og tåler ikke større deiger.

2a1m skrev (17 timer siden):

Jeg er veldig fornøyd med min ankarsrum, super til alt av gjærbakst 😃

Jeg har slitt ut 3 Kenwood og har gått over til Ankarsrum. Er veldig fornøyd med den. Den er bråker mindre og står stødigere på benken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med på ankarsum folket, stor fornøyd med den, både til bakst og kaker. 

Hadde kitchen aid tidligere, og er langt mer fornøyd på alle mulig måter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Har sett på kenwood sine, men flere sier også som brunhilde at de ikke varer så lenge.. hmm ser må se litt på ankarsum sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lik er godt min ken wood major, den bråker mye og er stor, men den gjør jobben.

Anonymkode: edb83...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankarsrum er jeg veldig fornøyd med. Tar mye mindre plass enn Kenwood og bråker mindre, er min erfaring.

Anonymkode: a37e4...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker en del brød, og jeg synes jeg får bedre resultat av deigkroken til min litt billigere Kenwood maskin, enn Ankarsrum som flere nevner her i tråden. Den sistnevnte bråker mindre, og er mer stødig, men jeg føler virkelig ikke deigen blir eltet godt nok i den "rulleren". Det er min mening da. Jeg liker veldig luftig brød.

Hvis du skal lage store porsjoner så ville jeg gått for Ankarsrum.

Anonymkode: f8082...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Kenwood Chef XL Titanium og er veldig fornøyd. Den er en skikkelig arbeidshest, men det må man ha hvis man faktisk baker og lager mat. Med 1700 watt takler den det meste. Jeg har hatt den tidligere versjonen av Ankarsrum, den er også bra og takler store deiger og er absolutt et godt valg, men personlig likte jeg rett og slett ikke måten den fungerer på, med stangen som stikker opp i midten av bollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå er jeg tilbake på å ville ha en Kenwood. Er liksom ikke så lett å bestemme seg da de jo koster litt, og man gjerne vil at de skal vare noen år. 

Men nei tror ikke jeg skal lage noe store porsjoner, har ingen problem med å måtte kjøre to deiger om jeg en gang måtte trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her! Har sett på kenwood sine, men flere sier også som brunhilde at de ikke varer så lenge.. hmm ser må se litt på ankarsum sine :)

Svigermor har en kenwood som er hvertfall 20 år gammel 😅 behandler man dem skikkelig så varer de også. Å man må ikke kjøre tunge deiger for raskt i maskina, da brenner man motoren. Hører man at maskina sliter så MÅ man skru ned tempo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt min Kenwood major ( i dag heter den visst Chef XL) i mer enn 25 år, og når jeg har sagt det, kommer det vel ikke som en overraskelse at jeg anbefaler Kenwood?  :ler:

Den er MYE brukt, spesielt til store og tunge glutenfri brøddeiger, men den viser ingen tegn på motorslitasje ennå, heldigvis.

Anonymkode: fa1c2...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Svigermor har en kenwood som er hvertfall 20 år gammel 😅 behandler man dem skikkelig så varer de også. Å man må ikke kjøre tunge deiger for raskt i maskina, da brenner man motoren. Hører man at maskina sliter så MÅ man skru ned tempo. 

Haha, samme her. Mamma har fremdeles samme Kenwood hun har hatt siden jeg var liten, så den er minst 30 år gammel og er like bra ennå. Det er ikke uten grunn at Kenwood stort sett alltid er blant testvinnere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler virkelig kenwood. Men ikke kjøp den med lavest effekt (1000w?). Som ved alt annet så får man det man betaler for. 

Vi har en på 1600 og den er fenomenal. Baker grove brød hver dag, og den går som ei kule. Er nå 11 år gammel.

Like god til pisking også. 

Anonymkode: 60131...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ankarsrum vil du aldri ha noe annet igjen. Maskinen er ikke fancy på noen måte,  men tung og dønn solid. Det er ikke mel som fyker rundt eller søl pga måten deigen eltes. Det er bollen som roterer og ikke eltekroken.  Det gir en luftig og god deig 

Anonymkode: 44f32...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...