AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er sykemeldt og har vært det en stund og kommer til å være det en tid fremover. Arbeidskontrakten min endret seg etter nyttår, noe jeg var helt klar over, men på grunn av sykemelding har jeg naturligvis ikke kunnet fylt inn delen av den faste prosenten jeg har mistet. Lønn utbetales av arb.giver under sykemeldingsperioden og nav etterbetaler dem, om jeg har forstått riktig. Nå har jeg fått ny lønnsslipp der lønna er justert ned til den nye stillingsprosenten... På grunn av sykemelding trodde jeg at jeg ikke kom til å oppleve endring i utbetaling pga nav sin utredning av gjennomsnittsinntekten fra de siste mnd. Er det noen som vet Om jeg vil få utbetalt resterende beløp i fra NAV slik at lønna samsvarer med inntekten fra de siste mnd? Håper jeg klarer å gjøre meg forstått. Litt stressa nå... Anonymkode: fbccb...543
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 At du jobber mindre enn før du ble sykemeldt må jo bety at du er tilsvarende mer sykemeldt, og bør ta kontakt med NAV for å avklare hva som skjer med differansen. Du bør også sjekke at ikke arbeidsgiver fortsatt mottar refusjon for full lønn nå etter nyttår. Hvi du er like mye sykemeldt som tidligere, men ikke kan jobbe den stillingen som du nå har gått ned så vil du ikke motta større utbetaling enn du gjør fra arbeidsgiver, da du ergo ikke har full stilling lenger, og vil kun få lønn for din reduserte stilling Anonymkode: 7017c...34a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At du jobber mindre enn før du ble sykemeldt må jo bety at du er tilsvarende mer sykemeldt, og bør ta kontakt med NAV for å avklare hva som skjer med differansen. Du bør også sjekke at ikke arbeidsgiver fortsatt mottar refusjon for full lønn nå etter nyttår. Hvi du er like mye sykemeldt som tidligere, men ikke kan jobbe den stillingen som du nå har gått ned så vil du ikke motta større utbetaling enn du gjør fra arbeidsgiver, da du ergo ikke har full stilling lenger, og vil kun få lønn for din reduserte stilling Anonymkode: 7017c...34a Takk for svar. Jeg skal ringe jobb i morgne å høre, men leste ikke lønnsslippen før etter abr.tid i dag. Men når NAV utregner sykepenger tar jo de utg i gjennosmnittinrntekten av de siste 3mnd? Jeg er 100% sykemeldt og av den grunn har jeg ikke hatt mulighet til å fylle inn arbeid for den tapte inntekten jeg nå får etter at stillingen er nedjustert. Dette kunne jeg gjort ved ekstravakter/ ekstrajobb dersom jeg hadde vært frisk. På grunn av sykemelding mister jeg mulighet til å tjene inn tapt inntekt, trodde det var noe av grunnen til at nav gikk ut i fra gjennomsnittsinntekt siste mnd. Anonymkode: fbccb...543
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 NAV tar utg pkt i lønnen FØR du ble sykemeldt, så at arbeidsgiver har nedjustert stillingsprosenten din skal ikke ha noe å si - gitt at du er 100% sykemeldt. Min arbeidsgiver satte stillingsprosenten min i 0 under sykemelding for å slippe å betale arbeidsgiveravgift/pensjon etc (ikke lovlig), men det hadde ikke konsekvenser for sykepengene (selv om de sikkert håpet på det) Anonymkode: 3823b...599
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): NAV tar utg pkt i lønnen FØR du ble sykemeldt, så at arbeidsgiver har nedjustert stillingsprosenten din skal ikke ha noe å si - gitt at du er 100% sykemeldt. Min arbeidsgiver satte stillingsprosenten min i 0 under sykemelding for å slippe å betale arbeidsgiveravgift/pensjon etc (ikke lovlig), men det hadde ikke konsekvenser for sykepengene (selv om de sikkert håpet på det) Anonymkode: 3823b...599 Så bra. Da er jeg ikke helt på bærtur. Vil tro jeg får etterbetalt resterende sykepenger fra nav da? Men skal uansett høre med jobben. Anonymkode: fbccb...543
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå