AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er rundt 35 nå med dame og unger. Altså ikke noen ungdom lengre og har vært forelsket xx antall ganger i tenårene og 20 årene. For kanskje en 12-13 år siden når jeg gikk på høyskolen, var det ei som smilte og glante lenge på meg mens hun satt på en lesesal. Og hver gang hun gikk forbi smilte hun og så på meg. Etter hvert ble jeg faktisk forelsket uten å ha snakket et ord med henne. Sånn skikkelig forelsket også, ergo turte jeg ikke si et pip til henne, selv om hun sa hei når vi gikk forbi hverandre. Hun var nok forelsket også og ble oppriktig bekymret i ansiktet om jeg satt med en annen jente/ dame. Dette er nok ikke så uvanlig kanskje. Men om jeg tenker litt så er jeg forelsket enda. Jeg vet ingenting om henne og hun bor sikkert et sted langt unna. Altså 0 sjanse for at vi noen ganger ser hverandre igjen. Mulig det er derfor. Men er du eller dere fremdeles forelsket i noen fra langt tid tilbake? Anonymkode: 3692a...837
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Har vært sammen med kjæresten i snart 7 år, men tenker fortsatt på noen jeg var forelsket i for mange år siden. En som jeg gikk på ungdomsskolen med, og en som spilte på idrettslaget til broren min😂 Synes det er helt grusomt at jeg ikke klarer å bare glemme de, jeg vet jo at det ikke blir noe av. Er 23 Anonymkode: c6bff...1a0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 Jeg kjenner ikke forelskelse, men jeg tenker noen ganger på slike som ligger langt bak i tid, som kunne blitt noe. Jeg lurer på om det henger sammen med personlighetstypen? Vi som er introverte, romantikere, og lever mye av livet vårt på innsiden, vi har kanskje lettere for å dagdrømme i både nåtid, og det som kunne ha vært. Anonymkode: c0f64...78a 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Ganske vanlige å ikke klare glemme noen man var forelsket i men aldri fikk være sammen med. Anonymkode: 60e2d...505 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner ikke forelskelse, men jeg tenker noen ganger på slike som ligger langt bak i tid, som kunne blitt noe. Jeg lurer på om det henger sammen med personlighetstypen? Vi som er introverte, romantikere, og lever mye av livet vårt på innsiden, vi har kanskje lettere for å dagdrømme i både nåtid, og det som kunne ha vært. Anonymkode: c0f64...78a Den påstanden kan være fullt mulig. Jeg er introvert, og har mye historielaging inne i hodet. Sier lite, tenker mye. Gamle forelskelser kunne godt blitt borte, men det er nok mye mulig at det er personligheten som ligger i grunn. Det er jo litt det at man aldri fikk «prøvd» ut denne personen heller, så man vet ikke hva man hadde fått oppleve, noe som gjør det ekstra spennende å tenke på det. Anonymkode: c6bff...1a0 3
CorvusCorax Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 Om jeg ønsker kan jeg lett vekke gamle følelser (forelskelse), men jeg tenker jo ikke på vedkommende annet enn akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 ja, jeg er singel nå da. Men er fortsatt forelsket i en. Tror han har dame, aner ikke noe om han lenger. Ble også forelsket i han i lesesalen haha. Jeg prater litt med han, men virket ikke som han var interessert, så jeg ga opp. Er 6 år siden nå og jeg er 30 år. Vet ikke helt om jeg orker å forelske meg i andre, føler det blir så feil når tankene min er et annet sted. Her tror jeg også at jeg må ta meg sammen, tror aldri det blir noe, vet ikke hva den kraften er som gjør at jeg fortsatt har et lite håp, vi har felles bekjente, men spør aldri etter han. Har også vært i forhold i løpet av de 6 årene, og da tenkte jeg på han, at nå er det for sent, nå kan jeg hvertfall ikke få han noen gang. Tror disse tankene bare lurer en... er klar over det, men klarer ikke gi slipp hahah Anonymkode: 3db94...c7d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg kjenner ikke forelskelse, men jeg tenker noen ganger på slike som ligger langt bak i tid, som kunne blitt noe. Jeg lurer på om det henger sammen med personlighetstypen? Vi som er introverte, romantikere, og lever mye av livet vårt på innsiden, vi har kanskje lettere for å dagdrømme i både nåtid, og det som kunne ha vært. Anonymkode: c0f64...78a Det tipper jeg du har aldeles rett i. Det er kanskje alle fantasiene og drømmene for lenge siden, om denne damen som jeg er forelsket i, enda. Har ikke gått å tenkt på henne jevnlig i 12 år altså, men plutselig kommer jeg på henne. Sånn mest sansynlig er det ikke sikkert vi hadde passet i lag, i det hele tatt. TS. Anonymkode: 3692a...837
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 Årsaken til dette er at du går rundt med et savn. Og du tror at den personen fra langt tilbake kunne ha dekket dette behovet. Det er en naiv drøm. Ta heller vare på hverdagen og øyeblikket du lever i. Anonymkode: f5c3d...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 8.53): Årsaken til dette er at du går rundt med et savn. Og du tror at den personen fra langt tilbake kunne ha dekket dette behovet. Det er en naiv drøm. Ta heller vare på hverdagen og øyeblikket du lever i. Anonymkode: f5c3d...b3e Ingen tvil om at det bare er en drøm og du har nok delvis rett. Bor med en jerndame som ikke gir noe emosjonelt og der er jeg delvis stuck. Anonymkode: 3692a...837
PM75 Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Det er lett å sette henne på en pidestall og tenke at hun er perfekt, for du vet ingenting om henne. Da er det lett å beholde en forelskelse En drøm er jo feilfri, virkelige mennesker er gjerne ikke det. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 Nei. Har vært veldig forelsket flere ganger fra ung alder, men skjønte da jeg hadde vært sammen med mannen litt at man gjerne idoliserer dem man aldri fikk, og at man nok er mer forelsket i forelskelsen enn i personen. Jeg har nå vært sammen med mannen i 11 år og må le av det jeg tidligere trodde var kjærlighet. Anonymkode: e5621...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #15 Skrevet 14. januar 2021 PM75 skrev (7 minutter siden): Det er lett å sette henne på en pidestall og tenke at hun er perfekt, for du vet ingenting om henne. Da er det lett å beholde en forelskelse En drøm er jo feilfri, virkelige mennesker er gjerne ikke det. Ja det er nok sant, men har nok ikke tenkt at hun er perfekt. Jeg ble bare så forelsket og det blir litt sånn mystikk når en ikke kjenner personen. Dårlig kombo men lett å sitte å fantasere når det blir mye hjemmesitting for tiden. Anonymkode: 3692a...837 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #16 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Har vært veldig forelsket flere ganger fra ung alder, men skjønte da jeg hadde vært sammen med mannen litt at man gjerne idoliserer dem man aldri fikk, og at man nok er mer forelsket i forelskelsen enn i personen. Jeg har nå vært sammen med mannen i 11 år og må le av det jeg tidligere trodde var kjærlighet. Anonymkode: e5621...1b6 Noen ganger, så er det grunner til at en blir forelsket da og diverse trekk tiltrekker. -Minis når en er ganske så ung og ekstra dum, da er det garantert bare ansikt og smil som teller. Men ofte er det nok som du sier her ja. Når en har vært sammen i mange år, blir det en annen form for kjærlighet eller det kan bli i alle fall. Anonymkode: 3692a...837
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #17 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ingen tvil om at det bare er en drøm og du har nok delvis rett. Bor med en jerndame som ikke gir noe emosjonelt og der er jeg delvis stuck. Anonymkode: 3692a...837 Hmm. Det høres jo litt leit ut. Kan du fortelle mer om det? Hva er det du savner fra henne? Anonymkode: c1611...961
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #18 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hmm. Det høres jo litt leit ut. Kan du fortelle mer om det? Hva er det du savner fra henne? Anonymkode: c1611...961 Nei altså skal ikke klage for mye. Men hun er litt hard og ufølsom for andre. Lite sånn prate om dype ting eller vise omsorg i hverdagen. Alt skal være på stell og litt sånn typisk karrierekvinne kanskje? Samtidig har hun god evne til å bry seg om barna og kjapp til å stille opp for praktiske ting. Blir noen dårlig, er hun den første som kjører personen til lege. Er glad i henne men samtidig bomma litt. Anonymkode: 3692a...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå