Gå til innhold

Hva er din favoritt filosof?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av Jon Ares "dype" spørsmål, så spør jeg dere, hvem er deres favoritt filosof? Selv har jeg Søren Kirkegaard som favoritt. Jeg kjenner meg mye igjen i det han beskriver, enn dere? hvem er favoritten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kierkegaard her også. Usikkert om Rudolf Steiner kan betegnes som filosof, men er facinert av mange av hans ideer.

Skrevet

Jeg er for mangfold og er derfor dårlig på å favoritisere......skal jeg trekke frem en så blir det Arne Næss sr. :)

Skrevet

Ingen av dem. De er langdryge og kjedelige.

Men da jeg tok ex.phil. var Aristoteles en klar favoritt. Jeg leste masse om filosofene den gang, men i dag er alt glemt. I dagens samfunn med internett, raske løsninger, masse reklame og bylarm, sexpress, barn, dater, ektemenn og støy er det ikke alltid greit å få tid til filosofene.

Skrevet (endret)

Mht. tenkning: K.E. Løgstrup. Liker også godt å lese Umberto Eco. Av de hjemlige er Inga Bostad en flott representant for standen. Hun skriver og formidler godt.

Endret av hera
Skrevet

Kanskje "Raymond" fra Fredrikstad - fordi han lurer på så mye.

Skrevet
Kanskje "Raymond" fra Fredrikstad - fordi han lurer på så mye.

Glimrende :)

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jean Paul Sartre.

Ingen over, ingen ved siden.

Cogito ergo Summa summarum.

Gjest Sesselja
Skrevet

Det blir lite filosofi nå om dagen, men før likte jeg godt de Beauvoir og Sartre.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

fare for å virke lite belest..Ehe :sjenert: ..jeg leser romaner og dokumentarer jeg.

Skriver/skrev disse filosofene bøker, som dere leser gjevnlig? Hvor finner dere stoffet dere leser om filosofene og deres tanker?

Jeg her ikke tatt ex phil eller fack.

jeg vet jo ikke, så da må jeg spørre :smilorange:

Gjest SumoBryter
Skrevet (endret)
Macchiavelli.  :sjarmor:

:ler:

Jeg er småforelsket i Jean-Jacques Rousseau

:hjerte:

:ler:

Endret av SumoBryter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...