AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg føler jeg vil ha en til. Jeg har 2 som bor her fast, og han har 1 barn fra før som han har 40%. Men samboer er litt sånn: nei vi har ikke plass, dyrt osv. vi har 105 kvadrat, 3 soverom. Stor stue, stort kjøkken osv. jeg tenker de kan dele rom. Men første året blir jo ungen sovende inne på vårt rom. Ang utgifter Så blir det jo 50% i bhg og det er da ikke så lenge til eldste begynner på skole, klær blir arvet. Han tuller VELDIG veldig mye med akkurat dette her om en til, så jeg skjønner ikke helt om han faktisk vil eller ikke, han er veldig sta av seg og ja. Så vanskelig å få et skikkelig svar. men hadde det skjedd så måtte han tatt permisjon da jeg ikke har rett på foreldrepenger og mest sannsynlig skal ta ny læretid nå. Så lenge han tar permisjonen, går det helt fint. men hva tenker dere andre? Er det vanskelig å gå fra 3-4? Føler at siden jeg tenker så mye på det så kommer jeg til å angre om det ikke blir en til. han mener som sagt "nei" pga han mener Alle skal ha eget soverom, og at det er dyrt. men hva kan jeg si for å få han til å forstå at det faktisk går? 🙈 vil jo ikke tvinge han men for at han skal se det på en annen måte. Anonymkode: a373c...84b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Kan svare for meg selv; som barn ville jeg heller hatt mitt eget rom og privatliv enn enda et søsken. 3 unger er jo faktisk mange. Dessuten kan man tenke litt på miljøet også. Verden(og ja, Norge er en del av verden!) har ikke godt av flere mennesker. Anonymkode: ed33e...40f 14
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan svare for meg selv; som barn ville jeg heller hatt mitt eget rom og privatliv enn enda et søsken. 3 unger er jo faktisk mange. Dessuten kan man tenke litt på miljøet også. Verden(og ja, Norge er en del av verden!) har ikke godt av flere mennesker. Anonymkode: ed33e...40f Ja skjønner den, men å skaffe leilighet/kjøpe med flere rom er jo mulig senere i tid. ja det er sant, men hva er galt med å få barn da? Er det helt overbefolket?🙈 Anonymkode: a373c...84b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Har 4 stk på fulltid og det er supert. Merker ikke forskjell på noen måte fra 3 til 4. Anonymkode: 63a29...00a 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Hvis det hadde vært samme far så ja, men det kaoset med mine, dine og våre høres ikke hyggelig ut. Spesielt ikke med deling av rom og 4! barn på 105 kvm. Anonymkode: 2c966...cc7 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis det hadde vært samme far så ja, men det kaoset med mine, dine og våre høres ikke hyggelig ut. Spesielt ikke med deling av rom og 4! barn på 105 kvm. Anonymkode: 2c966...cc7 Er jo ikke noe mer kaos om det er nåværende samboer enn om det hadde vært samme far? Anonymkode: a373c...84b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har 4 stk på fulltid og det er supert. Merker ikke forskjell på noen måte fra 3 til 4. Anonymkode: 63a29...00a Signerer denne. Tenker også at så lenge ikke alle bor hjemme på fulltid, så går det fint ann å dele rom. Anonymkode: 4704a...9d5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Signerer denne. Tenker også at så lenge ikke alle bor hjemme på fulltid, så går det fint ann å dele rom. Anonymkode: 4704a...9d5 Her deler 2 stk rom på heltid. Ingen protester eller mer ufordringer enn før de begynte å dele. Så sparer vi imellomtiden sånn at vi får råd til å bygge om til et rom til. Anonymkode: 63a29...00a
Elefantenistua Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Følg magefølelsen. Du lever bare en gang ❤️ vi er blitt bortskjemte på plass, og noen ganger sitter vi med masse kjærlighet som vi vil gi til flere. Ikke la være å gjør noe pga folk som har bestemt seg for å ikke få barn pga overbefolkning/miljø osv.. Det er et valg de har tatt, du tar ditt 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 4 barn på 105 m2 er lite plass. Jeg synes det ble trangt med to barn på 90 m2, men vi er alle forskjellig. Mine er utrolig forskjellige i rutiner og å ha dem på samme rom fra 6/7 års alder hadde vært oppskrift på konstant høyt konfliktnivå. Anonymkode: 00648...993 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 21.19): Er jo ikke noe mer kaos om det er nåværende samboer enn om det hadde vært samme far? Anonymkode: a373c...84b Selvfølgelig. Det er langt mer konfliktfylt og vanskelig for barna å dele rom med halvsøsken og stesøsken som regel. 105 kvm er forholdsvis lite så det blir fort trangt og utrivelig for alle. Samvær på deltid med tre barn fordelt på to ulike fedre og et barn fulltid høres ut som oppskriften på kaos. Personlig hatet jeg å dele rom med søsken, og det var mine biologiske søsken. Anonymkode: 2c966...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 Hvorfor kan ikke folk begynne å ta litt mer hensyn når det gjelder dette med overbefolkning?? Er jo hårreisende å se den ansvarsfraskrivelsen vi alle har når det gjelder planeten vår. Vi er 7-8 milliarder mennesker på planeten!! Istedet for å lage nye barn hele tiden så adopter. Mye mer miljøvennlig. Anonymkode: 4c92c...5d0 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #13 Skrevet 13. januar 2021 On 1/11/2021 at 8:12 PM, AnonymBruker said: ja det er sant, men hva er galt med å få barn da? Er det helt overbefolket?🙈 Anonymkode: a373c...84b Hvis alle skulle levd som amerikanere, kunne vi kun vært 1,5 milliarder. Vi er snart 8 milliarder. For øvrig, ikke kun tenk på deg selv. Tenk langt fremover. 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan ikke folk begynne å ta litt mer hensyn når det gjelder dette med overbefolkning?? Er jo hårreisende å se den ansvarsfraskrivelsen vi alle har når det gjelder planeten vår. Vi er 7-8 milliarder mennesker på planeten!! Istedet for å lage nye barn hele tiden så adopter. Mye mer miljøvennlig. Anonymkode: 4c92c...5d0 Jeg ville heller sagt det var bedre med flere gener enn en haug med noen få. Eller er det sånn at det er ønskelig å «utrydde» andre mennesker for å spre mest mulig genene sine i Norge?! Anonymkode: d7293...29d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #14 Skrevet 13. januar 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan ikke folk begynne å ta litt mer hensyn når det gjelder dette med overbefolkning?? Anonymkode: 4c92c...5d0 For øvrig er folk egoister, men det har du sikkert skjønt. Anonymkode: d7293...29d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #15 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis alle skulle levd som amerikanere, kunne vi kun vært 1,5 milliarder. Vi er snart 8 milliarder. For øvrig, ikke kun tenk på deg selv. Tenk langt fremover. Jeg ville heller sagt det var bedre med flere gener enn en haug med noen få. Eller er det sånn at det er ønskelig å «utrydde» andre mennesker for å spre mest mulig genene sine i Norge?! Anonymkode: d7293...29d Nå er jo vi ikke akkurat få mennesker heller da.. så det med at det liksom er «få» gener i verden tror jeg ikke er noe å tenke over engang.. Anonymkode: 4c92c...5d0 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #16 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 19.59): hadde det skjedd så måtte han tatt permisjon da jeg ikke har rett på foreldrepenger og mest sannsynlig skal ta ny læretid nå. Så lenge han tar permisjonen, går det helt fint. Anonymkode: a373c...84b Han virker ikke spesielt gira på en unge til ut i fra hva du skriver, også skal du i tillegg ha han til å ha hele permisjonen? Nei, bare nei. Hvorfor har du ikke rett på foreldrepenger? Er du ikke i jobb? Skal du ut i ny læretid bør du fokusere på dette, ikke et barn til. Her ville jeg ventet noen år til ting er litt mer på stell og til BEGGE har like mye lyst. Anonymkode: d93fc...127 4
Nerine_ Skrevet 13. januar 2021 #17 Skrevet 13. januar 2021 Syns dere lever litt trangt i forhold til å få et barn til. Kanskje litt trøblete med felles rom når barna har med venner hjem osv?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #18 Skrevet 13. januar 2021 Ville gjort ferdig læretiden din først. Hvor gammel er du? Anonymkode: f76d3...a0a 2
Fru Uperfekt Skrevet 13. januar 2021 #19 Skrevet 13. januar 2021 Nerine_ skrev (3 minutter siden): Syns dere lever litt trangt i forhold til å få et barn til. Kanskje litt trøblete med felles rom når barna har med venner hjem osv? Det kan og funke helt fint. Her er det opp til 4 barn på hvert rom, men vi har et gjeste/lekerom og en loftstue de kan henge i med venner.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #20 Skrevet 13. januar 2021 Vi er selv 4 søsken, og jeg er utrolig glad for at jeg alltid har vokst opp med eget rom. Det har vært helt uvurderlig å ha "min space" å trekke meg tilbake til, spesielt når man har mange søsken og høyt tempo i hverdagen. Tenker også at det er viktig at hans barn ikke på noen som helst måte føler seg skvist ut hos pappaen sin, eller må dele rom med et lite barn/ evt 2 andre søsken. Så det rommet må bygges raskt😅 Anonymkode: 4ed84...523 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå