AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Min nye kjæreste og jeg har hatt god kontakt og hatt en greie siden eksen hans flyttet ut i sommer. Det er andre gang hun forlater han (Første gang for en annen eks) og andre gangen hun angrer. De har selvfølgelig en fortid sammen over nesten 3 år som preger begge, og tiden etter siste bruddet har jo vært vanskelig for min kjære. Vi har kuttet opplegget vårt en gang tidligere fordi han var redd for at jeg skulle være en rebound. Nå har vi fra Desember funnet ut at vi vil være med hverandre, og til nå hatt det utrolig fint sammen. Dessverre er eksen hans helt gal og ødelegger forferdelig mye for oss. Hun legger flere sider med brev på bilen hans når han er på jobb, krangler og sloss med han hele tiden fordi hun ikke klarer å forstå hvorfor han ikke vil ha hun tilbake, og legger bilder igjen i lommen hans med tekst og kjærlighetserklæringer når de har vært i nærheten av hverandre (de er dessverre i samme vennegjeng og ses i blandt). Jeg synes det blir alt for dumt og skremmende. Hun har holdt på slik i et halvt år nå og gir seg virkelig aldri på dette. Det gjør meg ukomfortabel og stressa, men min kjære sier til meg at jeg ikke må bekymre meg for det eller henne og at det er oss av en grunn. jeg vet rett og slett bare ikke hva jeg skal gjøre, for det suger så mye energi og krefter fra meg. Hun snapper han og sender meldinger hele tiden og trygler og ber, og oppfører seg direkte helt jævlig. Null forståelse for at hun ikke kan få han tilbake og sier hun skal gjøre alt for å bli kona hans og få han tilbake igjen. Skriver brev og signerer «Forever and always fra jenta di xoxo» og sånne ting. Jeg skjønner at det er vondt å angre men hun har behandlet han fryktelig og jeg synes det går langt over streken. Skal sies at hun også ilte seg innpå meg for å bli venner med meg når hun fant ut vi hadde fått kontakt, prøvde å bli bestevenner med meg og kalte meg falsk og forferdelig når det kom ut at vi holdt på. Hun terroriserer også alle venner og familien hans og truer med å ta livet sitt og er helt ute av kontroll. Mister virkelig helt motet og vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette. Prøvd å si til henne at hun må holde seg unna, det var tre mnd siden og selv om hun sa hun skulle trekke seg unna skjedde det motsatte. Det hjelper ikke at min kjære sier ifra til henne heller, og han ønsker å ha en ok tone uten å måtte blokkere og lage helvete av det da de er i samme vennekrets. noen tanker eller råd?? 🥴 Anonymkode: f805d...7d6
Nymerïa Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg vet rett og slett bare ikke hva jeg skal gjøre Du skal ikke gjøre noe som helst. Hans eks, hans ansvar. Len deg tilbake og observer hvordan han takler dette, du vil lære mye om han ut fra det. 30
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Er dere tenåringer? Anonymkode: cf1ea...44f 5
SoWhat? Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Tror kjæresten din skal gi fullstendig blaffen i om de skal ha en god tone. Det er virkelig bare å blokkere. For hennes skyld også. Så hun kanskje kommer seg ut av galskapen. 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Hvorfor har ikke kjæresten din blokkert henne for lengst og bedt om besøksforbud? Han liker sikkert oppmerksomheten. Og ikke minst din usikkerhet Anonymkode: 236f5...14f 20
Lolicess Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dere tenåringer? Anonymkode: cf1ea...44f Vi er voksne mennesker, men hun er dessverre utrolig umoden av seg (noe mange av deres venner kjenner godt til).. Noe som gjør hele situasjonen svært vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Burde det ikke si deg noe at han enda har henne på snap? Om det er jævlig for han ville han holdt seg unna når hun er tilstede med de felles vennene. Kanskje ikke alt ansvar er på henne Anonymkode: 11cca...e80 14
Gjest Alterego666 Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 NymeriaRhoynar skrev (49 minutter siden): Du skal ikke gjøre noe som helst. Hans eks, hans ansvar. Len deg tilbake og observer hvordan han takler dette, du vil lære mye om han ut fra det. Dette er fasit.👆
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Blokker. Og søk om kontaktforbud og besøksforbud. Dukker hun opp på døra eller kommer med trusler så ringer dere politi. 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Hadde han ikke blokkert henne, ville jeg droppet han tvert. En eks og en tafatt mann kan tære veldig på ett forhold. Hvis vennene hans er ordentlige venner, så kan han fortelle hvorfor han har blokket henne og de vil forstå. Ikke la dette gå for langt. Lykke til ❤️ Anonymkode: 9aea8...e63 4
Jojo2 Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Hvis han ikke vil blokkere så kan han skru av varslene for henne og ikke åpne eller svare på ting fra henne. Men for å være ærlig høres han litt tøffel ut. Når de ikke har barn sammen eller noe så er det ikke nødvendig å ha kontakt med gamle ekser. Han kan si at nok er nok og at han ikke ønsker mer kontakt. At han ikke har gått drastisk til verks og blokkert tror jeg bare fører til at hun øyner håp. 1
Djungelvrål Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 For det første så finnes det blokkeringsfunskjon på både meld, snap, face osv. For det andre bør kjæresten din anmelde henne og få beskyttelsestiltak. Hun stalker han jo! 3
Gjest Chroma Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Han ønsker henne ikke tilbake, han ser at dette tærer på deg, allikevel lar han henne holde på? Har du spurt han hvorfor han ikke blokkerer henne overalt?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Hva er viktigst for ham? Å ha et rolig og trygt forhold med deg, eller en "god tone" med en eks som ikke respekterer han, grensene hans og dama hans? Anonymkode: c012d...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 Noen menn liker dette med triangulering da. Å holde på oppmerksomheten fra flere hold fordi de liker det og føler seg ettertraktet, evt vil holde dører åpne. Det er en ting å være obs på. Sier ikke at kjæresten din er slik, men jeg stusser over at han ikke blokker henne eller sier fra så tydelig at hun slutter. Har du sett hva han svarer henne på meldinger, eller vært vitne til responsen hans på fremstøtene hennes? Anonymkode: 18cf4...12f 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Det er opptil ham å håndtere dette. Han velger å møte henne, å ikke blokkere henne osv. Anonymkode: c2d66...858 1
Romilo Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 Spør han hva han hadde forventa om du hadde en eks som holdt på på samme måte 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 Uatskillelig skrev (7 timer siden): Og søk om kontaktforbud og besøksforbud. Hvis politiet skulle fulgt opp alle disse patetiske kjærlighetshistoriene ville man knapt fått gjort annet. Sånt er det så mye av, at det finnes ikke kapasitet til å følge opp hver eneste forsmådde kjæreste som finner på å legge kjærlighetsbrev i lommen til eksen. Det som prioriteres er personer som viser/har vist voldelige tendenser, mennesker med problematikk og historie innen psykiatri, og lignende. Anonymkode: a18d5...536 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #20 Skrevet 12. januar 2021 Altså, han må jo blokkere henne Anonymkode: 334fb...13f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå