AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #21 Skrevet 16. januar 2021 Jeg har vært i 5 bryllup de siste, alle brudeparene bosatt i Oslo området og i 30 års alderen. Digert kakebord har det ikke vært på noen av de. Har variert fra bare bryllupskake til bryllupskake + max 3 kaker til. Samtlige har hatt 3-4 retters middag med dessert først. Personlig synes jeg dette er helt topp, og ingen i vennekretsen har reagert på dette. Derimot er det heller flere venner, særlig menn, som viser null interesse for kakebordet, og heller vil ha en drink. Nå blir jeg sikkert halshogget av noen, men personlig synes jeg digert kakebord er gammeldags. Ser for meg at dette fremdeles er vanlig om man er fra bygda eller har buffet/ordner det meste selv i leid lokale. Eller om man er over 50 år så klart. Nå fikk jeg sikkert noen sinte, men det får så være 😂 Anonymkode: 0a9d4...519 1
Snurrepurre Skrevet 16. januar 2021 #22 Skrevet 16. januar 2021 Brunello skrev (På 13.1.2021 den 10.59): Jeg har vært i bryllup både med stort kakebord og bare bryllupskake. Jeg har observert følgende: Bryllup med utelukkende bryllupskake er "restaurant-bryllup" med fokus på god mat og vin. Bryllup med kakebord er mer leid lokale med enklere mat. Dette er selvsagt bare min erfaring. Det er sikkert noen som har masse kaker på restaurant også. Men jeg tror det er noe i min observasjon. Jeg har motsatt erfaring 😳
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #23 Skrevet 16. januar 2021 On 1/11/2021 at 8:34 PM, AnonymBruker said: Mange kaker i bryllup ja! Bare en bryllupskake holder ikke. Det skal være rikelig og noe for enhver smak. Anonymkode: 3ea56...e0f ermm... vi hadde et stort bryllupskake som passet nok til 200 stk a la amerikanske bryllupskake. Så ja, en bryllupskake kan holde lenge og mer en nok. Bedre enn å må kaste rester fra 30 andre helt unødvendig kaker. Anonymkode: 5daae...831 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #24 Skrevet 16. januar 2021 og enig, digert kakebord med 20 kaker er super harry. Anonymkode: 5daae...831 2
Snurrepurre Skrevet 16. januar 2021 #25 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vært i 5 bryllup de siste, alle brudeparene bosatt i Oslo området og i 30 års alderen. Digert kakebord har det ikke vært på noen av de. Har variert fra bare bryllupskake til bryllupskake + max 3 kaker til. Samtlige har hatt 3-4 retters middag med dessert først. Personlig synes jeg dette er helt topp, og ingen i vennekretsen har reagert på dette. Derimot er det heller flere venner, særlig menn, som viser null interesse for kakebordet, og heller vil ha en drink. Nå blir jeg sikkert halshogget av noen, men personlig synes jeg digert kakebord er gammeldags. Ser for meg at dette fremdeles er vanlig om man er fra bygda eller har buffet/ordner det meste selv i leid lokale. Eller om man er over 50 år så klart. Nå fikk jeg sikkert noen sinte, men det får så være 😂 Anonymkode: 0a9d4...519 Motsatt her 🙈 de som har hatt få kaker er defintivt de eldste, og bondske. De mer moderne og urbane har kakebord med flere kaker, ostefat, spekemat, fruktfat, makroner, cupcakes etc. 1
Snurrepurre Skrevet 16. januar 2021 #26 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): og enig, digert kakebord med 20 kaker er super harry. Anonymkode: 5daae...831 Skikkelig harry å ha god bevertning 😜har aldri vært borti at noen har kasta kakene 🤓 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #27 Skrevet 17. januar 2021 Jeg har aldri vært i et bryllup med bare bryllupskake. Vi hadde bryllupskake, en mindre marsipankake, sjokoladekake, ostekake, verdens beste, og gulerotkake. Og vi var bare 26 personer. Anonymkode: 1de56...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #28 Skrevet 18. januar 2021 Vi har planlagt «dessert-bord» i stedet for «bare» kakebord! Litt kaker inkl. hovedkaka, men også små porsjoner med pudding, frukt, makroner, salt snacks osv. Folk er gjerne veldig mette etter middagen men får lyst på noe snacks utover kvelden Anonymkode: 97e1d...039 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #29 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har planlagt «dessert-bord» i stedet for «bare» kakebord! Litt kaker inkl. hovedkaka, men også små porsjoner med pudding, frukt, makroner, salt snacks osv. Folk er gjerne veldig mette etter middagen men får lyst på noe snacks utover kvelden Anonymkode: 97e1d...039 Pluss at folk har VELDIG forskjellig smak. Jeg hadde blitt veldig skuffet om jeg kom i et bryllup hvor det eneste valget til dessert var en maripankake, æsj Anonymkode: 97e1d...039 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #30 Skrevet 22. januar 2021 On 1/16/2021 at 6:31 PM, Snurrepurre said: Skikkelig harry å ha god bevertning 😜har aldri vært borti at noen har kasta kakene 🤓 Mener du å ha 20 forskjellige kaker er tegn på god bevertning? Rart. Kan ikke si at mine gjester klaget. Men de fikk utrolig mye god mat før kaken og alt de kunne tenke seg i å drikke, så kanskje kaken var ikke den viktigst del av hva en "godt bevert" bryllup skulle faktisk være. Anonymkode: 5daae...831 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #31 Skrevet 22. januar 2021 Færre enn man tror! Regn litt på hvor mange stykker hver person spiser, og fra hvor mange kaker en forsyner seg. 5 kaker totalt er superfint, det blir et bredt utvalg. Blir det flere, så står noen kanskje uberørt. Når jeg kommer til kakebord i bryllup, så betyr det ikke noe om det er 4 eller 15 kaker. (Tror faktisk noen kan være glad når det er mindre å velge i) Anonymkode: 03673...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #32 Skrevet 22. januar 2021 On 1/16/2021 at 6:30 PM, AnonymBruker said: og enig, digert kakebord med 20 kaker er super harry. Anonymkode: 5daae...831 Enig! Som om det er kvantiteten som teller Anonymkode: 03673...4c4 1
Snurrepurre Skrevet 23. januar 2021 #33 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mener du å ha 20 forskjellige kaker er tegn på god bevertning? Rart. Kan ikke si at mine gjester klaget. Men de fikk utrolig mye god mat før kaken og alt de kunne tenke seg i å drikke, så kanskje kaken var ikke den viktigst del av hva en "godt bevert" bryllup skulle faktisk være. Anonymkode: 5daae...831 Jeg syntes det ja 🙂 jeg syntes det var litt dårlig bevertning i et bryllup hvor det kun var bryllupskake + to veldig sære kaker etter maten. 1
Snurrepurre Skrevet 23. januar 2021 #34 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Enig! Som om det er kvantiteten som teller Anonymkode: 03673...4c4 Det handler ikke om kvantitet.. handler om at alle finner et par kaker de liker 😉 er det f.eks suksessterte så forsvinner den ila 5 min greit å ha noen alternativer 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #35 Skrevet 23. januar 2021 49 minutter siden, Snurrepurre said: handler om at alle finner et par kaker de liker 😉 Alle liker ikke kake. Og kake - hvetemel, melk/fløte, egg, sukker - er noe av det mest ekskluderende for folk med matvareallergier. I stedet for 20 (!) forskjellige kaker, burde man tilby andre typer desserter - som frukt, is/sorbet, ostebord, osv. Anonymkode: 6f18a...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #36 Skrevet 23. januar 2021 Selvsagt må det være mange kaker. Og husk at når man beregner antall kaker så må man tenke at det skal være igjen av alle, det er ikke meningen at kakene skal bli spist opp. Da er det for lite av den kaken. Restene sender man med gjestene eller har restelag med naboer, perifere venner etc. Jeg er 30 år, og synes at kakebordet er det største mathøydepunktet i bryllup og andre store sosiale sammenkomster. Jeg forventer å kunne velge i flere kaker, og kunne forsyne meg minst to ganger med 2-3 små stykker. Det er også supert med dessert i tillegg, som nevnt i tråden - is, puddinger, bær, frukt, salt snacks. Anonymkode: 5b589...174 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #37 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 19.27): Dumt spørsmål kanskje, men er det kun bryllupskake man serverer i et bryllup? Eller har dere tenkt å ha et kakebord i tillegg , med litt forskjellige kaker man kan smake på etter at selve bryllupskaken er servert? Anonymkode: 81d2b...5c3 Så lenge dere har dessert etter middagen så er det nok med en stor bryllupskake. Har vært i +20 bryllup siste syv årene og kakene blir alltid stående urørt. Husk at bryllupskake er mektig. Kjøp heller inn litt snacks på siden. 😊 Anonymkode: adf38...a3a 1
Snurrepurre Skrevet 23. januar 2021 #38 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Alle liker ikke kake. Og kake - hvetemel, melk/fløte, egg, sukker - er noe av det mest ekskluderende for folk med matvareallergier. I stedet for 20 (!) forskjellige kaker, burde man tilby andre typer desserter - som frukt, is/sorbet, ostebord, osv. Anonymkode: 6f18a...4fc Med kakebord så tenker jeg også fruktfat/ostefat/spekefat etc 🙂 det er ganske vanlig med 10 kaker og diverse annet ved siden av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå