AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Hei! Hva er vanlig trekkprosent på en lønn på ca 500.000 per år? Og på 700.000? Anonymkode: 6a51a...0fc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Spør fordi jeg har mulighet til å jobbe og tjene mer, men dersom skatteprosenten øker veldig, og spiser opp mye av det jeg skulle tjent ekstra, så tenker jeg at jeg heller vil ta det med ro og ikke jobbe meg nesten i hjel bare for nesten samme lønna som før, pga økende skatteprosent. Anonymkode: 6a51a...0fc
Krusnes Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Skatteetaten har en kalkulator så du kan regne ut hva du skal betale i skatt. Legg inn forventet inntekt, gjeld og eventuelle fradrag du har krav på.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Krusnes skrev (23 minutter siden): Skatteetaten har en kalkulator så du kan regne ut hva du skal betale i skatt. Legg inn forventet inntekt, gjeld og eventuelle fradrag du har krav på. Takk for svar, men jeg har vært inne på den og jeg skjønner dessverre ikke stort. Anonymkode: 6a51a...0fc
Gjest Føsleguri Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Hvis du har skattekort med prosentrekk øker ikke skattetrekket så lenge du ikke endrer skattekort. Dersom du har tabelltrekk kan du se trekket med økt lønn ved å legge inn tabellnummer og lønn her: https://tabellkort.app.skatteetaten.no/#/?_k=58q4bt
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør fordi jeg har mulighet til å jobbe og tjene mer, men dersom skatteprosenten øker veldig, og spiser opp mye av det jeg skulle tjent ekstra, så tenker jeg at jeg heller vil ta det med ro og ikke jobbe meg nesten i hjel bare for nesten samme lønna som før, pga økende skatteprosent. Anonymkode: 6a51a...0fc Du vil alltid sitte igjen med mer enn 50% av det du tjener ekstra, maksimal marginalskatt er under 50%. I forhold til skatt lønner det seg alltid å jobbe mer. Anonymkode: 05850...d1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå