AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg ønsker å donere kroppen min til forskning og undervisning den dagen jeg dør. Har lest dette: https://www.med.uio.no/imb/tjenester/publikum/testatorordningen/ofte-stilte-sporsmal.html Må jeg ringe et av numrene som står der? Er det ikke mulig å sende mail? Og hva skal jeg si i telefonen? "Hei jeg ønsker å donere kroppen min til forskning"? Anonymkode: e3620...4df
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Der er et skjema. Alt etter hvor du bor i landet, så er det det nærmeste stedet som kroppen din skal til. Du kan sende en Mail til en person som jobber på Anatomisk avdeling. Enten UiO, NTNU eller UiT om du bor i nord. Da får du skjema på e-post også sender du det inn. Etter en stund får du et kort du skal gå med også info om prosessen. Anonymkode: a3813...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Det kan hende at du kan sende mail til [email protected] og høre med dem om det er nok? Du må uansett fylle ut et eget skjema for det. Sto noe om å ta kontakt med et universitetssykehus. Sitat Hvis du ønsker at kroppen din skal gå til forskning og undervisning må du kontakte et universitetssykehus der du bor, og fylle ut et eget samtykkeskjema. Anonymkode: 85ba4...712
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Er det noen krav til helse? Død er død, men livsstil, helsen i levende live etc. Anonymkode: 35a37...dbe
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Send en Mail til henne: Om du bor på Vestlandet eller Trøndelag, så er der skjema på hjemmesidene til NTNU, send dette inne. Usikker på om UiT har det på hjemmesidene deres, men gå inn på den medisinske delen på hjemmesidene. Finner du det ikke, sender du e-post til en av de som er der. Anonymkode: a3813...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen krav til helse? Død er død, men livsstil, helsen i levende live etc. Anonymkode: 35a37...dbe Står på siden i linken i hi. Anonymkode: a3813...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ønsker å donere kroppen min til forskning og undervisning den dagen jeg dør. Har lest dette: https://www.med.uio.no/imb/tjenester/publikum/testatorordningen/ofte-stilte-sporsmal.html Må jeg ringe et av numrene som står der? Er det ikke mulig å sende mail? Og hva skal jeg si i telefonen? "Hei jeg ønsker å donere kroppen min til forskning"? Anonymkode: e3620...4df Er det noen spesiell grunn til ønsket ditt,? Anonymkode: fb525...6c7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Står på siden i linken i hi. Anonymkode: a3813...0c2 Det gjelder å ikke dø i jula eller påsken. Anonymkode: fb525...6c7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Det er flott gjort å ville donere kroppen til forskning. Wenche Foss gjorde også det 👍🏻 Anonymkode: c5c92...db7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå