Gå til innhold

Frynsete nerver etter konflikt - normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden hatt en konflikt med min eksmann rundt diverse spørsmål med samvær med barna.

Mens konflikten pågikk klarte jeg ikke å spise, jeg sluttet omtrent å spise. Jeg spiste kanskje 3 ganger på like mange dager, og da bare små biter av mat. Alt smakte forferdelig og jeg følte kvalmen komme. Jeg har aldri slitt med spiseforstyrrelser og jeg har ikke noe ønske om å gå ned i vekt, så det er ikke det det bunner i.

Søvnen ble også helt borte, jeg klarte ikke å sovne på kvelden, og slet med mange oppvåkninger og for tidlig oppvåkning om morgenen.

Nå som konflikten heldigvis er over, kjenner jeg at nervene holder på å ta helt overhånd. Jeg snakket med min nåværende mann om et trivielt tema og kjente at nervene tok meg helt. Følelse av å ikke strekke til, angst osv.

Så hørte jeg naboen kjefte på samboeren sin (bor i blokk), og nå tør jeg ikke gå ut i frykt for at hun skal komme ut og kjefte på meg også.

Hjelp- er det noen andre som har det sånn i perioder? Virker som denne konflikten med min eksmann har tatt meg helt ut av balanse.

Anonymkode: a0c1e...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stått i en konflikt med min eksmann i 2 år nå og jeg kan fortelle deg hva psykologer forteller meg. Det er en helt normal reaksjon på en stressende situasjon du har vært i over tid. 

men anbefaler deg å søke hjelp, så du kan få bukt med det. Man må bygge seg selv opp igjen etter sånt

Anonymkode: 0338b...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ganske vanlig reaksjon på stress. Foreslår at du tar noen dager til å hvile og distrahere deg selv :) Gjør lystbetonte og positive ting som får tankene over på noe annet. Ikke stress med søvn og mat. Føler du deg fysisk dårlig og stresser over at du må sove pga jobb - bruk en dag eller to egenmelding så du kan komme til hektene igjen. Angst kan gi store fysiske utslag men siden dette var en engangssituasjon tenker jeg du kan klare å komme deg selv. Se på TV, ta en varm dusj, gå en lang tur med podcast på øret. Snakk med mannen din om hvordan du har det så han kan hjelpe deg og være der for deg, men forsøk å unngå å snakke masse om konflikten som har vært (med mindre det er ting du føler du trenger refleksjoner rundt), det kan gjøre angsten verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...