Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å hindre at det skjer, vi har noe så fint, jeg orker ikke å se det forsvinne. Det har allerede forsvunnet så mye, det glipper mellom fingrene mine som fin sand og det er ikke noe jeg kan gjøre. Kjæresten min er helt låst, han vil ikke åpne seg, har sluttet å tenke på oss og tenker omtrent bare på seg selv. Han sier han må det. Når jeg prøver å snakke med ham blir han sint og sier han kommer ikke til å åpne seg for så å bare bli såret igjen. Eksen hans var visst ikke spesielt grei, men han klarer ikke å snakke om det, men har malt et feilfritt bilde av henne. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han finner alltid en måte å sende stikk på, skyver meg sakte,  men sikkert bort. Jeg prøver å snakke med ham men alt blir tatt som kritikk på at han ikke er god nok. 

Hjelp meg å nå frem til ham? Jeg vil ikke miste ham, men jeg er snart skjøvet helt ut og vekk. 

Anonymkode: a3a07...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er låst,og vil ikke være intim ifht følelser? Men dere har sex,ikke sant ?? Det er du god nok for,,,om det er tilfellet..Vet mange menn ikke nødvendigvis trenger å ha følelsene og kjærligheten med hva det gjelder....men for kvinner blir jo det feil,,da vi fungerer motsatt. Om han ikke engang kan møte deg på halvveien, og gradvis jobbe med seg selv og forholdet dere har,,,så virker det som om du kun blir brukt. 

Anonymkode: aa445...dab

Skrevet

ta med deg selvfølelsen din og lukk døren til denne kjæresten en stund for å kjenne på din egenverdi og hva du vil føle resten av livet.. 

• Liker 10
Skrevet

Man kan ikke nå inn til noen som ikke vil åpne.

Gå. Forklart at dette ødelegger deg, at det er han som avviser deg ved å stenge deg ute og dette kan du ikke leve med.

Anonymkode: 46197...b5b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er låst,og vil ikke være intim ifht følelser? Men dere har sex,ikke sant ?? Det er du god nok for,,,om det er tilfellet..Vet mange menn ikke nødvendigvis trenger å ha følelsene og kjærligheten med hva det gjelder....men for kvinner blir jo det feil,,da vi fungerer motsatt. Om han ikke engang kan møte deg på halvveien, og gradvis jobbe med seg selv og forholdet dere har,,,så virker det som om du kun blir brukt. 

Du er veldig rask til å dra inn sex, og hva hun er "god nok" til, og ikke,  selv om ts ikke har nevnt slike bitre tanker med et ord.  Mannen er i en krise, som han antagelig mangler verktøy for å håndtere, og han trekker seg unna for å prøve å finne ut av det. Han tar ikke i mot hjelp, før han ser det selv. 

Carrot skrev (8 minutter siden):

ta med deg selvfølelsen din og lukk døren til denne kjæresten en stund for å kjenne på din egenverdi og hva du vil føle resten av livet.. 

Et veldig godt råd. 

Anonymkode: 5799c...3c9

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke tvinge noen til å være i et forhold med deg (man kan ikke ha forhold uten å slippe den andre inn). Redd deg selv, før du også blir den som "ble ødelagt av eksen"

Anonymkode: 13ea0...588

• Liker 2
Skrevet

Vi har sex ja, og hjemme hos oss selv så sitter vi nær sammen, men det er også alt. Det er ikke noe mer kontakt enn det, og jeg kjenner det river meg i stykker. Jeg har på den mest rolige og ikke-klandrende måten forklart ham at jeg trenger mer, jeg trenger at vi kommer nærmere. Han blir bare en vegg, det bare avvises, det blir ikke mer og han fortsetter å snakke om og tenke på seg og sitt. 

Veldig bra sagt det der med at man ikke kan tvinge noen i et forhold, men det er ikke noe forhold når man ikke slipper den andre inn. 

Skrevet

Det høres ut som han setter opp et steinansikt og stenger inne følelsene, slik at han slipper å forholde seg til det som er vanskelig. 

Jeg tror du gjør klokest i å trekke deg tilbake og la han tenke i fred. 

Skrevet

Jeg nevnte sex,fordi det er en viktig faktor i et forhold. Har ingenting med bitterhet å gjøre. Vi kvinner danner hormoner ifht å bånde, når vi over en periode har sex med enn mann.hva følelsene gjelder. Og utifra TS ' respons på den kommentaren, så virker det relevant. ❤ Jeg sa også at han måtte være villig til å jobbe med ting,,,på sikt,, ikke ha resultatet klart pr.nå. Det virker det som TS er villig til fra sin side . But it takes two...

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Dere er i et forhold og bor sammen? (Du sier at når dere er hjemme hos dere selv sitter dere nær ...) Dere har sex. 

Hva med å bare være opptatt av her og nå? Fokuser på det positive dere kan gjøre sammen i hverdagen og la dypere samtaler ligge. 

Skrevet
Khloe P.T skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Dere er i et forhold og bor sammen? (Du sier at når dere er hjemme hos dere selv sitter dere nær ...) Dere har sex. 

Hva med å bare være opptatt av her og nå? Fokuser på det positive dere kan gjøre sammen i hverdagen og la dypere samtaler ligge. 

Hadde ikke jeg tatt til takke med. TS fortjener bedre enn at han kommer med stikk,, blir sint osv... Tydelig at han ikke har jobbet seg ferdig med bruddet. Men da burde han heller ikke vært i et nytt forhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde ikke jeg tatt til takke med. TS fortjener bedre enn at han kommer med stikk,, blir sint osv... Tydelig at han ikke har jobbet seg ferdig med bruddet. Men da burde han heller ikke vært i et nytt forhold. 

Tanken min var ikke at de skulle ha "her og nå"fokus for alltid, men en periode nå som det virker som om han sliter. Jeg forsto det slik at han kom med "stikk" i situasjoner det TS prøvde å nå inn til han.  

Om det er en eks han sliter så hardt med kan jeg være enig med deg i at han ikke er klar for et nytt forhold.

Skrevet
Khloe P.T skrev (1 minutt siden):

Tanken min var ikke at de skulle ha "her og nå"fokus for alltid, men en periode nå som det virker som om han sliter. Jeg forsto det slik at han kom med "stikk" i situasjoner det TS prøvde å nå inn til han.  

Om det er en eks han sliter så hardt med kan jeg være enig med deg i at han ikke er klar for et nytt forhold.

Ja,enig. Men hun forsøker nok å nå inn fordi dette gjør henne usikker .. Så ikke en enkel situasjon. Mye kan løses med tid,forståelse og ømhet,,,men kanskje være litt forsiktig med å gå all in... og se ting for hva de er ,,uten rosa briller.  

Skrevet
Khloe P.T skrev (41 minutter siden):

Vi bor ikke sammen, vi er mye hos hverandre. Jeg er opptatt av her og nå, men her og nå har jeg en kjæreste som ikke kan snakke om følelser, ikke kan si hva han tenker, den eneste handlingen vi har som definerer et forhold er sex og holde hender. Dette har vart ganske lenge og det blir bare verre. Jeg er ikke inkludert i hans hverdagsliv eller planer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi bor ikke sammen, vi er mye hos hverandre. Jeg er opptatt av her og nå, men her og nå har jeg en kjæreste som ikke kan snakke om følelser, ikke kan si hva han tenker, den eneste handlingen vi har som definerer et forhold er sex og holde hender. Dette har vart ganske lenge og det blir bare verre. Jeg er ikke inkludert i hans hverdagsliv eller planer.

Du sier i HI at dere har noe som er fint. Jeg synes det blir vanskelig å forstå etter hvert som du utdyper forholdet her. Men, det er jo du som er midt oppe i det og ser totalen. Hva skjer om du trekker deg tilbake tror du? La kontakten være helt opp til han, samtidig som du viser at du blir glad når han er frampå. Dersom du er for mye "på" tror jeg sjansen for at han forblir  innesluttet og etter hvert tar mer avstand er stor. Var jeg deg ville jeg tenkt meg grundig om, om forholdet har livets rett.

Skrevet
Khloe P.T skrev (2 timer siden):

Du sier i HI at dere har noe som er fint. Jeg synes det blir vanskelig å forstå etter hvert som du utdyper forholdet her. Men, det er jo du som er midt oppe i det og ser totalen. Hva skjer om du trekker deg tilbake tror du? La kontakten være helt opp til han, samtidig som du viser at du blir glad når han er frampå. Dersom du er for mye "på" tror jeg sjansen for at han forblir  innesluttet og etter hvert tar mer avstand er stor. Var jeg deg ville jeg tenkt meg grundig om, om forholdet har livets rett.

Kanskje vi ikke har noe fint lenger, jeg blir bare så sliten av at han alltid finner en måte å skyve meg vekk på, med humor eller alvor, eller stikk. Vi hadde det kjempefint, så bare ble det mindre av alt det fine, til det ikke var noe igjen. Når jeg drar meg tilbake er det fordi jeg har blitt så såret at jeg bare blir paralysert omtrent, da er han frempå med en gang LITT og skal liksom være god og varm, men det er i liten skala og jeg vil ikke at han skal strekke seg sånn bare de gangene han er redd for å ha skjøvet meg for langt vekk, om du skjønner..

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kanskje vi ikke har noe fint lenger, jeg blir bare så sliten av at han alltid finner en måte å skyve meg vekk på, med humor eller alvor, eller stikk. Vi hadde det kjempefint, så bare ble det mindre av alt det fine, til det ikke var noe igjen. Når jeg drar meg tilbake er det fordi jeg har blitt så såret at jeg bare blir paralysert omtrent, da er han frempå med en gang LITT og skal liksom være god og varm, men det er i liten skala og jeg vil ikke at han skal strekke seg sånn bare de gangene han er redd for å ha skjøvet meg for langt vekk, om du skjønner..

Hva om du presser han litt når han kommer til deg for godt vær. Unytt situasjonen til å si at det ikke kan fortsette på denne måten lengre. Han må begynne å gi av seg selv dersom dere skal ha et forhold. 

Dersom han fremdeles ikke er mottagelig ville jeg gitt opp. Man skal ha litt selvrespekt også.

Skrevet
Khloe P.T skrev (11 minutter siden):

Hva om du presser han litt når han kommer til deg for godt vær. Unytt situasjonen til å si at det ikke kan fortsette på denne måten lengre. Han må begynne å gi av seg selv dersom dere skal ha et forhold. 

Dersom han fremdeles ikke er mottagelig ville jeg gitt opp. Man skal ha litt selvrespekt også.

Takk det skal jeg rett og slett huske, på tide at han gir meg noe vel, dette forholdet kan ikke fungere bare fordi vi kaller det et forhold.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...