Gå til innhold

Han overrøser meg med fine ord og kjærlighet. Men er det ekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg møtte kjæresten min gikk alt fort i svingene, iløpet av noen uker var vi sammen og han sa han elsket meg først. Det sa han bare etter noen uker det også. Vi har nå vært sammen et år, men jeg er litt redd for en ting. Jeg er redd for at følelsene ikke sitter så dypt han gir inntrykk for og tror selv, at han skal gå hvis det for eksempel blir en lengre dårlig periode i livet eller noe. Han blir veldig anderledes og er ikke verdens beste støtte hvis jeg har det vanskelig i livet med noe. Han er ikke glad i at jeg har litt mer problemer enn han i livet, og virker veldig betenkt når jeg snakker om noe jeg trenger å snakke om. Det skjer ikke ofte sånn sett, men av og til trenger jeg å lufte tanker. 

Tilbake til det jeg startet å snakke om, han overrøser meg. Sier mange ganger om dagen at han elsker meg, og kommer med veldig mange komplimenter om dagen. Hver dag kommer han med kjærlighetserklæring til meg, vi er sammen hver dag og han elsker å være nær hele tiden. Jeg liker det godt, og gjengir jo disse sterke følelsene. Men én ting som fikk meg til å lure hvor dypt ting egentlig sitter, er når han her om dagen mens jeg lå i armene hans sa at han savnet meg til og med når jeg var med han. Jeg stusset litt på hva han mente med det, eller om det bare datt ut. 

Ting går også fort i svingene med andre planer, vi skal flytte sammen snart. Hvis det blir noe av, og han ikke bare snakker om det såklart. Og han sier han vil gifte seg med meg en dag, og gleder seg veldig til det. Men hvor reelt er det, jeg er redd han sier ting som han kanskje mener der og da, men som aldri blir noe av i lengden. Jeg kan ta feil, men dette er min frykt. Jeg er redd for å bli såret. 

Hva tenker dere her?

Anonymkode: 49894...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få panikk, men dette minner meg om starten med eksen min. Mye "følelser" mye kjærlighet, men det snudde fort om det var noe jeg trengte, problemer jeg hadde osv, da trakk han seg vekk litt sånn som din. Du må snakke med ham og fortelle hva du føler når han oppfører seg sånn, du må vite hvor grensene går, har du sett ham sint eller irritert?

Med eksen min gikk ting til helvete DAGEN vi flyttet sammen. Alt snudde. Det positive og gode var snudd til negativt og det var alltid pga meg eller noe jeg hadde gjort. 5 år, -250.000 kr i gjeld, et knust kinnben og hakk i hodeskallen er jeg kvitt ham, og lever et greit liv. 

Jeg advarer deg bare, kjenn han dypere før dere flytter sammen, du gjør klokt i å undersøke følelsene hans nærmere.

Anonymkode: 78548...5cc

• Liker 10
Skrevet

Det er vel ikke noe særdeles unormalt med menn som overøser deg med fine ord og kjærlighet? Samboeren min er/var sånn. Vi møttes 1.januar før første gang, dro på vår første date påska samme året, og juni det året sa han at han elsket meg for første gang. Kjennes det riktig ut kan det gå fort i svingene. Om du ikke er komfortabel med at det går så fort, så må du være voksen nok til å si fra om det. 

Vil riktignok anbefale å vente med å flytte sammen, 1 år sammen er ganske kort tid. Jeg og samboeren flyttet sammen etter 4 års avstandsforhold - og er ganske sikker på at forholdet vårt ikke hadde vart i nå 6 år om vi ikke kjente hverandre GODT først.

Kommunikasjon er nøkkelen, sånn som du lurer på hvorfor han sa "jeg savner deg" mens du lå i armene hans - SPØR hva han mener med det. SPØR om han tror at han kommer til å takle dårlige perioder. Selv om han virker betenkt når du lufter problemene dine for han, SPØR hva han tror/mener/syns. Det kan jo hende han prøver å være støttende å bare lytter.  

Alt dette er jo spekulasjon fra min side, men om du er så usikker så er du nødt til å hoppe i det og spørre han selv. 

Anonymkode: 5c2e2...6c6

Skrevet

Svatt litt da jeg leste innlegget ditt, var som å lese om kjæresten og meg. Noen ganger tenker jeg at han er sammen med meg fordi han «må ha noen der» og vi har ett godt sex liv.  Han har behov for mye sex og det får han. 
Han gir meg flotte gaver, blomster og sier ofte han elsker meg. 
Men, han finnes overhodet ikke sjalu, bryr seg ingenting om at f.eks to menn som har vært interessert i meg driver å kontakter meg. Han har skjult ting for meg og ikke vært 100% ærlig. 
Han vil også flytte sammen og gifte seg med meg, men takler dårlig om jeg sliter med noe. 
Jeg har ingen svar, men vet akkurat hvordan du har det. 

Anonymkode: 6005d...16a

• Liker 3
Skrevet

Dette minner om love bombing. Min eks var veldig oppmerksom med gaver, ord og jeg betydde alt virket det som. Ekstremt intens og mye. Etter hvert kom det frem andre sider, med kontroll behov og sjalusi. Endte ikke bra. 

Tips: hør med folk som kjenner hans historie. 

Anonymkode: 2cdba...c7d

• Liker 8
Skrevet

Jeg liker godt at han viser så mye kjærlighet da jeg også elsker han like høyt tilbake. Men jeg er også redd for å bli såret, fordi jeg er redd at han lever litt i sånn her og nå følelser. Han er en snill mann, så jeg tror ikke han skjuler noe eller at han skal bli slem mot meg. Men jeg er så redd at alt av følelsene vil bli borte når ting ikke er en dans på roser, fordi det ikke satt så dypt selvom han sier at det gjør det. Som sagt så kan jeg såklart ta feil, og at det kun er mitt eget hode som skaper frykten. Men jeg trengte bare å snakke om det litt her. 

Takk for svar. 

Skrevet

Pass deg for slike folk som ødelegger all magi med snakkingen sin. Folk generelt tror de er helt Whitney Houston i stemmeprakt, så mye som de snakker. 

Anonymkode: 930c0...f06

• Liker 3
Skrevet

Husk at handling teller mer enn ord. Betenkelig at han ikke tåler at du har problemer. Godværsmenn er ikke noe å ha i livet. 

• Liker 10
Skrevet

Sjansen for at du vil bli såret før eller siden er stor. Slik er det i forhold og intime relasjoner. Min erfaring er at menn sier mye for å få sex, og de sier enda mer for å beholde en kvinne i livet. Det trenger ikke nødvendigvis være fordi de elsker henne, men også bare for å ha tryggheten (det vil si, tilgjengelig sex, noen som rydder etter dem, noen å vise frem). Jeg opplever at mange menn også lyver for å bevare husfred og sier ting damene vil høre for å ja, bevare husfreden. 

På en annen side finnes det veldig gode og snille menn der ute, men jeg tror ikke de ville overøst deg med denne typen kjærlighet. De ville nok skjønt at kvalitet er viktigere enn kvantitet, og heller gitt ordene mening. Om du hører "jeg elsker deg" femti ganger for dag så mister det faktisk litt av sjarmen. Samme om man hører "du er så pen" ørten ganger i løpet av kvelden. Men det at han ikke er en god støttepartner i tunge tider ville jeg tenkt er et større problem. Om han elsker deg så høyt som han påstår ville han vel gjort alt for å støtte deg, og han ville vist med hele seg at han elsker deg. 

Til syvende og sist er det faktisk bare ord. Om han ikke viser noe gjennom handling, så er ordene meningsløse. Det er iallfall min mening. Han høres litt ut som min ex. Forholdet tok så klart slutt etter hvert. Han var også "verdens snilleste" og jeg kunne ikke i min villeste fantasi forstå at han ville såre meg, men han var utro. Jeg prøver ikke så tvil i fremtidsplanene dine men det er alltid lurt å være obs og faktisk ha øynene åpne når man er i en slik relasjon hvor man blir overøst av kjærlighetserklæringer. Det kan være en fasade. Men det kan også hende at han bare er veldig forelsket i deg også. Du må kjenne etter hva som føles ekte og ikke. 

Anonymkode: 694ef...254

Skrevet

Oh no. 

Love bombing. 

Anonymkode: a24dd...a51

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du skal ta tankene og følelsene dine på alvor. De prøver faktisk å fortelle deg noe, og du virker da oppegående nok til at undringen din virker sunn.

Jeg hadde blitt redd om en mann sa at han savnet meg selv når jeg var der. Hva betyr dette? 

På meg virker det som om han et blindet av et romantisk bilde, og at romantikken er viktigere enn personen. Om du skjønner. Han virker helt distansert fra et hverdagslig liv hvor alt ikke er rosa, for å være ærlig. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Skrevet
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Husk at handling teller mer enn ord. Betenkelig at han ikke tåler at du har problemer. Godværsmenn er ikke noe å ha i livet. 

Godværsmenn? Utrolig godt uttrykk 👍🏼Jeg har virkelig en godværsmann.  

• Liker 3
Skrevet

Jeg har lovet meg selv at jeg skal holde igjen 20% for å ikke bli såret og knust. Har vært sammen med en mann som jeg til slutt stolte på 110% og trodde på alle ordene hans. Etter vår første sex sammen sa han til meg  "Jeg elsker deg for alltid", "du er min eneste", "du er mitt hjerte", "du er mitt liv". Jeg begynte å tro på det, men det var bare vakre ord... 

Anonymkode: b87f1...9d8

• Liker 1
Skrevet

Lovebombing. Idealisering. 🚩🚩

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når jeg møtte kjæresten min gikk alt fort i svingene, iløpet av noen uker var vi sammen og han sa han elsket meg først. Det sa han bare etter noen uker det også. Vi har nå vært sammen et år, men jeg er litt redd for en ting. Jeg er redd for at følelsene ikke sitter så dypt han gir inntrykk for og tror selv, at han skal gå hvis det for eksempel blir en lengre dårlig periode i livet eller noe. Han blir veldig anderledes og er ikke verdens beste støtte hvis jeg har det vanskelig i livet med noe. Han er ikke glad i at jeg har litt mer problemer enn han i livet, og virker veldig betenkt når jeg snakker om noe jeg trenger å snakke om. Det skjer ikke ofte sånn sett, men av og til trenger jeg å lufte tanker. 

Tilbake til det jeg startet å snakke om, han overrøser meg. Sier mange ganger om dagen at han elsker meg, og kommer med veldig mange komplimenter om dagen. Hver dag kommer han med kjærlighetserklæring til meg, vi er sammen hver dag og han elsker å være nær hele tiden. Jeg liker det godt, og gjengir jo disse sterke følelsene. Men én ting som fikk meg til å lure hvor dypt ting egentlig sitter, er når han her om dagen mens jeg lå i armene hans sa at han savnet meg til og med når jeg var med han. Jeg stusset litt på hva han mente med det, eller om det bare datt ut. 

Ting går også fort i svingene med andre planer, vi skal flytte sammen snart. Hvis det blir noe av, og han ikke bare snakker om det såklart. Og han sier han vil gifte seg med meg en dag, og gleder seg veldig til det. Men hvor reelt er det, jeg er redd han sier ting som han kanskje mener der og da, men som aldri blir noe av i lengden. Jeg kan ta feil, men dette er min frykt. Jeg er redd for å bli såret. 

Hva tenker dere her?

Jeg synes ikke noe om det der.

I mitt tilfelle var det motsatt. Min eks var veldig på i starten... men det snudde etter noen mnd, og vi fikk barn og.  Ubegripelig mye åndelig smerte etter det. 

Ord er veldig lite verdt, det har jeg erfart

Det er lett å bli lurt.

prøv å dra en uke på hyttetur uten han og se om oppførselen endrer seg lite/mye.

da kan du fort få fram nye sider

EDIT: for min del er frasen «jeg elsker deg» noe av det mest verdiløse jeg kan få høre når man ikke engang har hatt sine første ordentlige problemer og vanskeligheter engang. Er jo da man finner ut hva det bor i folk... 

så for min del er de orda der helt verdiløse når forholdet er så tidlig og bare fryd og gammen... desverre. 

Det minner meg om d som skjedde meg og de orda er null verdt ser jeg nå.

men kanskje er d annerledes for deg... d kan ikke j vite. 

Endret av Jean-Jaques
  • Liker 2
Skrevet

Menn er svin. De forsvinner når de har fått det de vil ha.

Anonymkode: 0e059...93f

• Liker 1
Skrevet

Begynner navnet hans på U så er mitt råd å løpe for livet 

Anonymkode: b4b09...5fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Svatt litt da jeg leste innlegget ditt, var som å lese om kjæresten og meg....han finnes overhodet ikke sjalu, bryr seg ingenting om at f.eks to menn som har vært interessert i meg driver å kontakter meg. 

Hvorfor blokkerer du ikke folk som prøver å sjekke deg opp ? 

Anonymkode: 04eff...d09

Skrevet

Tenkte også lovebombing. 

Kansje han ikke helt greier å empatisere og være emosjonellt tilgjengelig. 

Lurer på hva prosess han har når du trenger å snakke ut. Har du spurt? Hva tenker du nå? Når han er fjern når du har problemer. 

Du må vurdere om det er en slik mann du vil ha livet ut. Om ikke, ikke få barn, ikke kjøp bolig..

• Liker 2
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Du må vurdere om det er en slik mann du vil ha livet ut. Om ikke, ikke få barn, ikke kjøp bolig..

Viktig!! Ikke forhast deg. Følg magefølelsen!

Har selv opplevd lignende pga en narrsisist. Uhyggelig opplevelse jeg ikke unner noen. Startet vidunderlig, nesten for godt til å være sant. Og avsluttet helt forferdelig. 

Ikke la deg blende av de gode ordene. Ta deg tid, bli godt kjent. Hva med å vente et år med å flytte sammen? Bare ikke forhast deg!

Anonymkode: 9a7ff...56a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...